• Ante94

    Utgifter/månad?

    Nyfiken.... Hur mycket har ni i utgifter/månad(ej mat)? Vi är 2 vuxna+ 4 barn och har i snitt 13000kr i utgifter/månad

  • Svar på tråden Utgifter/månad?
  • Ms H

    Det beror på vad jag gör, om renovering pågår och jag bokar höstens resa blir det dyrt, vissa månader har jag knappt några utgifter alls.

  • Boost

    Varierar kraftigt från månad till månad om man räknar med alla utgifter förutom mat.

  • Rufsatufs

    Mja, vad kan det bli.... Slår vi ihop livsnödvändigheterna


    Boende, ca 11 000 (Räntor 6300, drift 3700, amortering 1000) Bilar/transport, ca 4000 (exkl. ev. service/underhåll) Husdjuren, ca 1800 (mat, sand, försäkring) TV/Telefon/Internet, ca 1000 hamnar det för oss två vuxna och tre katter på
    i snitt ca : 17800 SEK/månad
  • Ms H
    Rufsatufs skrev 2012-10-15 13:10:39 följande:
    Mja, vad kan det bli.... Slår vi ihop livsnödvändigheterna
    Boende, ca 11 000 (Räntor 6300, drift 3700, amortering 1000) Bilar/transport, ca 4000 (exkl. ev. service/underhåll) Husdjuren, ca 1800 (mat, sand, försäkring) TV/Telefon/Internet, ca 1000 hamnar det för oss två vuxna och tre katter på
    i snitt ca : 17800 SEK/månad

    Men gör ni ingenting som kostar pengar? Renoverar, köper kläder, går på bio, köper presenter...
  • Rufsatufs
    Ms H skrev 2012-10-15 13:21:01 följande:

    Men gör ni ingenting som kostar pengar? Renoverar, köper kläder, går på bio, köper presenter...
    Ja, men inte varje månad, så det räknas inte direkt in i några fasta utgifter... "Det andra" kan liksom vara mellan 0 och hur mycket som helst i månaden, så det går inte att uppskatta...

    Men visst... ska jag höfta till ett snitt...

    Kläder/Skor :  200 (handlar kläder/skor ytterst sporadiskt och bara när det är absolut inte går att undvika längre)
    Optiker/Tandläkare/Läkarbesök : 500 (maken behöver nya glasögon ungefär vartannat år, och vi besöker tandläkare+tandhygienist 1 gång/år vardera)
    Prenumerationer/böcker/föreningar: 500
    Resor/nöjen : 1000

  • Fidelis ad urnam

    Det skiftar beroende på om vi håller på och bokar inför en resa, som nu till USA, om vi renoverar eller om det är en månad helt utan övrigt. 
    Denna månad landar vi på 20 000 kr inkl boende, mat, drift, försäkringar, bensin osv osv osv och flygbiljetter till NY. 

  • Happyfeet1980

    runt 13000 kr i räkningar samt ca 2000 kr i matkostnader och sedan ca 2000 kr till nöje, kläder, mediciner mm

Svar på tråden Utgifter/månad?