• Anonym (Elöve­rkänsl­ig)
    Äldre 19 Oct 22:51
    63001 visningar
    385 svar
    385
    63001

    Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!

    Jag är elöverkänslig. Vad vill du veta?

  • Svar på tråden Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!
  • Äldre 19 Oct 22:53
    #1

    Hur förklarar du att man aldrig kunnat påvisa elallergi vid dubelblinda tester?

    Hur kan du sitta vid en dator (som ju uppenabrt går på el) om du nu är allergisk?


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Pastel­l
    Äldre 19 Oct 22:53
    #2

    Hur kan du sitta vid en dator?

  • Anonym
    Äldre 19 Oct 22:54
    #3

    Har du i en blindtest kunnat påvisa din överkänslighet? 

  • liteng­unnaro­lle
    Äldre 19 Oct 22:55
    #4

    Hur lyckas du sitta vid familjeliv?

  • Anonym (K)
    Äldre 19 Oct 22:58
    #5

    Jag har blivit frisk från det. Det finns alltid hopp.

  • Anonym (Elöve­rkänsl­ig) Trådstartaren
    Äldre 19 Oct 23:06
    #6
    Dr Mupp skrev 2012-10-19 22:53:43 följande:
    Hur förklarar du att man aldrig kunnat påvisa elallergi vid dubelblinda tester?

    Hur kan du sitta vid en dator (som ju uppenabrt går på el) om du nu är allergisk?
    Pastell skrev 2012-10-19 22:53:54 följande:
    Hur kan du sitta vid en dator?
    Det finns en dator från dell som jag tål. Det trådlösa är bortplockat och telelinan in är jordad. El tål jag bara den inte innehåller några trancienter (spikar). Hemmet är elsanerat och det finns inga spikar i elnätet hos mig. 

    Som elöverkänslig har man fördröjda effekter. Har jag varit iväg hemifrån för många timmar kan det ta upp til fyra dagar att komma igen. Har du då åkt till testlokalen kanske du redan är dålig. Ofta har testlokalerna inte varit elsanerade. När en elöverkänslig kommer till en miljö som är mycket bättre än han är van vid kan han få liknande symtom som elöverkänsliga får i dålig miljö. Jag hade en hantverkare som varje gång han ar hos mig fick en fruktansvärd huvudvärk, vilket han aldrig fick någon annanstans. Han jobbade deltid och jag ansåg att han hade flera symtom på elöverkänslighet. Ibland har man inte använt sig av elöverkänsliga personer, utan av personer som får huvudvärk av mobilen. 

    Denna län förklarar en del varför det är så svårt.
    http://www.ladberg.se/eloverkanslighet-finns-trots-provokativa-studier-2/


  • Anonym
    Äldre 19 Oct 23:12
    #7

    Trivs du på ditt jobb? 

  • Anonym (Elöve­rkänsl­ig) Trådstartaren
    Äldre 19 Oct 23:14
    #8
    Anonym skrev 2012-10-19 22:54:57 följande:
    Har du i en blindtest kunnat påvisa din överkänslighet? 
    Jag kände när hantverkaren hade glömt att stänga av sin mobil. Häromdagen fick jag huvudvärk som försvann när dotterns kompis stängde av sin mobil. 

    Umgås man med svårt elöverkänsliga är det helt uppenbart att vi kan känna strålningen. Det är troligtvis väldigt många som känner det, men de förstår inte att symtomen beror på strålningen. Jag har en bekant som kände åt vilket håll mobilmasten låg när de bara fick in en "pinne" på mobilen. Eller en kvinna som vid ett möte flyttade de sig efter några minuter för att miljön var dålig där hon först satt. Efter mötet tog hon fram mätaren och det var mer strålning där hon satt. I och med att strålningen går att mäta är det lätt att kontrollera.
  • Anonym (Elöve­rkänsl­ig) Trådstartaren
    Äldre 19 Oct 23:16
    #9
    Anonym skrev 2012-10-19 23:12:41 följande:
    Trivs du på ditt jobb? 
    Jag är sjukskriven för utamattningssyndrom. Eftersom elöverkänslighet inte finns enligt försäkringskassan är vi sjukskrivna för andra diagnoser, som tex utmattningsyndrom och fibromyalgi
  • Anonym
    Äldre 19 Oct 23:17
    #10
    Anonym (Elöverkänslig) skrev 2012-10-19 23:16:42 följande:
    Jag är sjukskriven för utamattningssyndrom. Eftersom elöverkänslighet inte finns enligt försäkringskassan är vi sjukskrivna för andra diagnoser, som tex utmattningsyndrom och fibromyalgi
    Ok.

    Trivdes du på ditt jobb innan du blev sjukskriven?  
Svar på tråden Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!