• Anonym (Elöverkänslig)

    Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!

    Jag är elöverkänslig. Vad vill du veta?

  • Svar på tråden Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!
  • Anonym (Elöverkänslig)
    Jisse skrev 2012-10-21 12:26:56 följande:
    Jag diskuterade allergi med min läkare en gång. Han menade att det ligger väldigt mycket psykologi i "åkomman" allergi, t.ex blir personer som är allergiska mot blommor även allergiska när de har plastblommor av samma sort omkring sig. Symtomen är precis som vanligt, de blir verkligen allergiska _på riktigt_ av plastblommor, men i det fallet är det bara ett psykiskt fenomen.

    Utan att säga bu eller bä om just dina problem, hur ser du på detta? Att kroppen visar allergiska symtom även om det inte är en riktigt blomma, eller i ditt fall - en riktig mobiltelefon, dator, etc. Har du gjort något sådant test? Ett blindtest med riktiga/fejkade saker som du är allergisk mot?
    Visst kan det finnas ett visst mått av psykologi som kan förvärra symtomen, det finns det ju i massor av sjukdomar men grundorsaken är fortfarande den elektromagnetiska strålningen.

    Jag märker när någon glömmer att stänga av sin mobil hos mig. 
  • Inkontinental
    Anonym (Elöverkänslig) skrev 2012-10-21 12:56:56 följande:
    Visst kan det finnas ett visst mått av psykologi som kan förvärra symtomen, det finns det ju i massor av sjukdomar men grundorsaken är fortfarande den elektromagnetiska strålningen.

    Jag märker när någon glömmer att stänga av sin mobil hos mig. 


    Skulle du kunna göra ett blindtest, och avgöra om en mobil är på eller av?

     
    Stick inte upp huvudet, det är lågt i tak härinne.
  • Anonym (Elöverkänslig)
    Inkontinental skrev 2012-10-21 13:23:46 följande:


    Skulle du kunna göra ett blindtest, och avgöra om en mobil är på eller av?

     
    Det är bättre med en dect-telefon för det ger snabbare respons.
  • Anonym (Mild form)

    En rak fråga; vill du vara "sjuk"? Man får det intrycket nämligen när man läser tråden.

  • Anonym (Elöverkänslig)
    Anonym (Mild form) skrev 2012-10-21 13:37:20 följande:
    En rak fråga; vill du vara "sjuk"? Man får det intrycket nämligen när man läser tråden.
    Nej
  • Anonym (Elöverkänslig)
    oOOo oOOo skrev 2012-10-21 13:38:00 följande:
    Hur går det att surfa på en dator TS. Har du byggt in den i en faradays bur?
    Läs tråden så förstår du.
  • Inkontinental
    Anonym (Elöverkänslig) skrev 2012-10-21 13:35:35 följande:
    Det är bättre med en dect-telefon för det ger snabbare respons.


    Det vore första gången i världen isåfall!

     
    Stick inte upp huvudet, det är lågt i tak härinne.
  • Anonym (Mild form)
    Anonym (Elöverkänslig) skrev 2012-10-21 13:41:07 följande:
    Nej
    Du avvisar ju alla tips och råd med en lång rad bortförklaringar. Hade jag varit sjuk hade jag ju testat allt, zonterapi, kbt, hypnos, terapi mm. Jag hade ju aldrig nöjt mig med att bli sjukpensionär efter endast 14 år i arbetslivet.
Svar på tråden Jag är svårt elöverkänslig, fråga vad du vill!