• Anonym (Usch)
    Äldre 19 Oct 22:55
    53703 visningar
    355 svar
    355
    53703

    Usch vad äckligt med feta kvinnor!

    MINST en gång om dagen ser man en proper snygg och vältränad kille och VARJE gång funderar jag på vad i helvete de ser hos sin kvinna. För släpandes efter sig kommer en överviktig, white trash brud som ser ut att aldrig duscha.

    Varför tränar ni inte och tar hand om era kroppar? Att föda barn är ingen ursäkt.. Människan är inte gjord för att vara tjock. UT OCH SPRING!

  • Svar på tråden Usch vad äckligt med feta kvinnor!
  • Äldre 21 Oct 23:05
    Pompeia01 skrev 2012-10-21 23:01:51 följande:

    Ja, det där är egentligen rätt hemskt. Här betalar skattebetalarna hundratusentals kronor (jo det blir det om man inkluderar all förhandskonsultation och all eftervård), på att minska vällevande människors möjligheter att äta för mycket och ta upp näring. Samtidigt som miljoner människor dör av svält i andra delar av världen... Spöke Samt naturligtvis att dessa skattepengar även här i landet skulle göra mer nytta på andra ställen. Jag kan inte förstå att dessa individer inte SKÄMS! Rynkar på näsan

    skulle vara billigare o bättre att sy igen käften på dom istället
  • Äldre 21 Oct 23:21
    SladdispåG skrev 2012-10-21 22:59:44 följande:
    Sant, men jag kan inte äta mindre än jag gör, och kroppen är van vid mycket motion.
    Det får den inte längre =(
    Det kanske inte är så att mängden behöver minskas men kanske innehållet ändras?
    Oavsett, jag önskar dig att få må bra. 5 kg för mycket eller ej.
  • Anonym (Sarah­)
    Äldre 22 Oct 09:14
    Jasmine 851 skrev 2012-10-21 22:09:33 följande:

    om det är attraktivt eller inte ska du inte bedöma åt alla vad jag gillar har du inget med att göra. och du har ingen rätt att nervärdera människor som säkert är helt underbara som personer
    det jag tänker när jag läser dina inlägg är att du är en mobbare som gillar att trycka ner människor runt dig och att skratta åt dom som inte är i din värld "snygga"
    Tycker faktiskt synd om dig du missar många härliga människor som är värda att lära känna
        
    Du får gilla precis vad du vill, och de flesta, feta eller ej är säkert trevliga. Alla feta behöver inte vara just äckliga heller, men diskussionen handlade just om FULA feta kvinnor som har en relativt snygg man. Vi pratar alltså inte enbart om feta kvinnor och hur de lever m.m., de ska ha sig en snygg man också och helst vara ganska trashiga för att passa in som diskussionsmaterial.


  • Landqv­ist
    Äldre 22 Oct 14:36
    Jennie med ie skrev 2012-10-21 21:53:16 följande:
    Att man inte måste leva hälsosamt för att man har ett BMI mellan 20 och 25 vet nog de flesta. Likaså att inte samtliga överviktiga och feta är sjuka. Men här anser sig uppenbarligen många hitta stöd för att fetma inte alls är ohälsosamt och inte alls innebär ökade hälsorisker, och jag håller med ovanstående om att vi är rätt illa ute om den uppfattningen sprider sig. Vi har redan allt för stort ohälsotal p g a övervikts- och fetmarelaterade problem.
    Ni förstår uppenbarligen inte artikeln. Det handlar om att det går att ha en sund livsstil och därmed vara frisk trots  övervikt. Det går också att vara smal och vara ohälsosam. Alltså kan man inte bara ta för givet att en kvinna man ser på stan som är rund lever ett ohälsosamt liv.
    Anonym (X) skrev 2012-10-21 21:33:26 följande:
    Hahaha! I artikeln står att de friska feta har bättre hälsa än de sjuka smala. No shit Sherlock!! Det betyder ju inte att fetma är hälsosamt eller att fetma inte innebär ökade hälsorisker. Det betyder inte heller att den genomsnittlige feta är friskare än den genomsnittlige normalviktiga.

    Vi är farligt farligt ute om vi tar artiklar som denna som belägg för att fetma är hälsosamt. Yeez!
    Nu läser du lite märkligt. Det är många smala som har sämre hälsa än överviktiga står det i artikeln. De har inte jämför cancersjuka smala med friska feta om du trodde det. De har jämför personer som är friska i övrigt men har olika hälsa pga sin livsstil. Det här är en stor seriös studie. Man har misstänkt detta länge. Jag ser ofta i diskussioner här på FL att folk hävdar att det är hälsosammare att ligga på gränsen till undervikt än att ligga i det övre spannet av normalvikt. Det finns inget som stöder detta resonemang. Det finns stora hälsorisker med att vara för smal. Det vet jag av egen erfarenhet...

  • Landqv­ist
    Äldre 22 Oct 14:44
    BymBym skrev 2012-10-21 21:59:24 följande:
    Vilka är många som hittar stöd? Ett hälsosamt liv bör alla, för sin egen skull, leva. Möjligen finns det några som försvarar sin fetma med detta, men jag tror inte de är många.
    Alla kvinnor jag känner med övervikt försöker bli av med den. Jag känner ingen som bara ligger på soffan och proppar i sig skräpmat. Det finns väl en del som gör det också men jag tror att det vanligaste är att folk kämpar för att bli av med den. De är alltså hälsosamma men passar inte in i mallen för dagens kroppsideal. Varför ska man peka finger åt dessa människor. Göra narr av och håna dem. Det är hemskt att så många tycker det är ok, och sedan försvarar sitt usla beteende med att det är rätt åt dessa människor eftersom de kostar skattebetalarna pengar pga sina extra kilon.
  • Pompei­a01
    Äldre 22 Oct 14:52
    Nattmackan skrev 2012-10-21 23:05:13 följande:

    skulle vara billigare o bättre att sy igen käften på dom istället
    Absolut!
    The difference between dream and reality is the true Hell
  • Pompei­a01
    Äldre 22 Oct 14:58
    Landqvist skrev 2012-10-22 14:36:21 följande:
    Ni förstår uppenbarligen inte artikeln. Det handlar om att det går att ha en sund livsstil och därmed vara frisk trots  övervikt. Det går också att vara smal och vara ohälsosam. Alltså kan man inte bara ta för givet att en kvinna man ser på stan som är rund lever ett ohälsosamt liv.

    Nu läser du lite märkligt. Det är många smala som har sämre hälsa än överviktiga står det i artikeln. De har inte jämför cancersjuka smala med friska feta om du trodde det. De har jämför personer som är friska i övrigt men har olika hälsa pga sin livsstil. Det här är en stor seriös studie. Man har misstänkt detta länge. Jag ser ofta i diskussioner här på FL att folk hävdar att det är hälsosammare att ligga på gränsen till undervikt än att ligga i det övre spannet av normalvikt. Det finns inget som stöder detta resonemang. Det finns stora hälsorisker med att vara för smal. Det vet jag av egen erfarenhet...


    Nä, så länge som man väger inom normalspannet, så spelar väl 10 kg hit eller dit ingen roll. Men då är det ju inte heller de sjukligt feta personerna vi diskuterar. De senare tar definitivt stora hälsorisker. Ledbesvären, de nedtyngda och därför förstörda fötterna, det höga blodtrycket, hjärtproblemen, andfåddheten, åderförfettningen och sockersjukan kommer snart som ett brev på posten till de allra flesta av dem...

    Dessutom får många av dem problem på andra ställen i kroppen: t.ex. blir det svårt att kissa när man har massor av fett lagrat i och på magen som trycker på så man inte kan tömma blåsan ordentligt. Vilket ger kvarvarande urin och urinvägsinfektioner. Av samma anledning - en stor mage i vägen - blir det svårt att andas ordentligt. (Precis som när man är gravid i nionde månaden.) Många - mest kvinnor men även män - får problem med hormonbalansen och fertiliteten. Och så vidare, och så vidare...
    The difference between dream and reality is the true Hell
  • Äldre 22 Oct 14:58

    Landqvist - jag håller med dig.

  • Pompei­a01
    Äldre 22 Oct 15:02
    Landqvist skrev 2012-10-22 14:44:40 följande:
    Alla kvinnor jag känner med övervikt försöker bli av med den. Jag känner ingen som bara ligger på soffan och proppar i sig skräpmat. Det finns väl en del som gör det också men jag tror att det vanligaste är att folk kämpar för att bli av med den. De är alltså hälsosamma men passar inte in i mallen för dagens kroppsideal. Varför ska man peka finger åt dessa människor. Göra narr av och håna dem. Det är hemskt att så många tycker det är ok, och sedan försvarar sitt usla beteende med att det är rätt åt dessa människor eftersom de kostar skattebetalarna pengar pga sina extra kilon.

    "Hälsosamma" är väl just det de INTE är..? Inte så länge som de inte lyckas bli av med överviken, that is. Och "dagens skönhetsideal"? Det är länge sedan det var fint att vara tjock för att det visade att man var rik. Och det väckte inte heller då beundran på samma sätt som en atletisk kropp. Människor har i alla tider beundrat starka, friska, vältränade kroppar. Det är nog inbyggt i oss - det är svårt att springa ikapp ett villebråd med en stor kagge där fram! Skrattande 
    The difference between dream and reality is the true Hell
  • Äldre 22 Oct 15:07
    Landqvist skrev 2012-10-22 14:36:21 följande:
    Ni förstår uppenbarligen inte artikeln. Det handlar om att det går att ha en sund livsstil och därmed vara frisk trots  övervikt. Det går också att vara smal och vara ohälsosam. Alltså kan man inte bara ta för givet att en kvinna man ser på stan som är rund lever ett ohälsosamt liv.




    Jodå, jag förstår artikeln aldeles utmärkt vilket också framgår. Det gör dock uppenbarligen inte alla andra eftersom den tas som sagt tolkas "fetma innebär inte en ökad hälsorisk" vilket är farligt farligt att förneka.
  • Äldre 22 Oct 15:15

    Känns som om den här starten på tråden har så många delar. Dels ful, dels fet, dels ofräsch som jag ser som en direkt koppling till att personerna i fråga är feta, har jag missat något?!

    Nåja, jag har inget emot överviktiga personer, de har så klart lika rätt att leva och finnas som dom som inte är överviktiga. Det som stör mig och jag tror många i den här tråden, är att de som är överviktiga och som är så pass överviktiga att dom måste opereras. Det finns fall där operation är ett måste, det finns också fall där personen i fråga (min granne) inte hade behövt en operation. En operation som är betald av mig och alla andra skattebetalare. DET tror jag är den stora störande saken.

    Att man har rätt att finnas och existera inbegriper också ansvar och krav. De krav man kan ställa på personer är att de tar ansvar för sig själva och sköter om kroppen.

    Ska man ställa högre krav på personer som önskar en operation? Vet inte, knappast en lösning i förlängningen eftersom många av dom då i så fall skulle bli kvar i övervikten och då belasta samhället på något annat sätt och mot någon annan instans.

    Ingen lätt fråga detta men en väldigt provokativ fråga

  • Äldre 22 Oct 15:33

    Jennie med ie- jag tror tolkningen av artikeln kan låta så här" fetma BEHÖVER inte innebära en ökad hälsorisk"

  • lille Birger
    Äldre 22 Oct 16:20
    lille Birger skrev 2012-10-21 22:33:34 följande:
    Fast den feta tjejen, som är ihop med den vältränade killen, kan ju ha snygg kropp ändå, om hullet sitter på rätt ställen.
    T ex som denna tanten:



  • Äldre 22 Oct 19:22

    Jag har en uppriktigt menad fråga till (Sarah):

    Förklara för mej varför det är så roligt så att du skrattar när du ser ett par som beskrivs i TS. Jag kan förstå att man kan känna äckel, sorg, medlidande osv men kan inte förstå det roliga i det.

    Är det kontrasterna mellan de två som du finner roande? Om det skulle komma ett par där mannen var 195 cm lång och tjejen 165 cm så skulle du fnittra då också?

    Eller är det att kvinnan i fallet har fysiska handikapp som är roande? Fnissar du när du passerar en puckelryggad eller haltande också? Det kallar jag lyteskomik och har ännu svårare att förstå.

    Tacksam för upplysande svar. 

  • Anonym (Rt)
    Mon 28 Oct 2019 05:47

    Du har ingen aning om vad du pratar om

    Dom stora underbara damens är lika renliga

    Som alla andra

    Ta dig i kragen & väx upp

Svar på tråden Usch vad äckligt med feta kvinnor!