• Anonym (Ung)

    Jag är 17 år och försöker skaffa barn, vad tycker ni?

    Jag är 17 år och planerar att skaffa barn nu. Bor med min sambo och studerar.

    Anledningen är att jag vill ha barn innan jag helt enkelt ska fortsätta med alla vidare studier, jag har väntat tills vi fått våran större lägenhet och anser nu att det är en bra tid för oss.

    Vad tycker ni om saken?  

  • Svar på tråden Jag är 17 år och försöker skaffa barn, vad tycker ni?
  • Anonym (Ung)
    Anonym skrev 2012-11-03 18:19:44 följande:
    Känner..vad är ditt problem? Känner att du borde lära dig stava rätt först. Känner att du kommer få barn med flera olika och hatta runt på olika jobb. Tyvärr. Tycker synd om barnet.

    Läsa till läkare..du vet ju inte ens om du har möjlighet att komma in på den linjen. Skillnad om du sökt nu,och kommit in. 
    Jag kommer komma in på läkarlinjen
    Jag kommer att skaffa barn
    Jag kommer att lyckas
    Jag kommer att bli en bra förälder 
  • Ellan92
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-11-03 14:37:19 följande:
    Lite dumt att ta på sig ett sånt stort ansvar innan man ens blivit myndig... Och så blir du förmodligen ensamstående eftersom man sällan är tillsammans med den kille men hade som tonåring.
    jag blev gravid när jag var 14 och är inte ensamstående än.
  • LängtansBlåaBlomma
    DesJoh skrev 2012-11-03 18:18:47 följande:
    TS, hör & häpna men nu tänker jag faktiskt hålla med dig (men lova mig att inte ramla av stolenTungan ute) Glad

    Fördomar........(även fast jag tycker att barn inte ska ha barn) är ganska tröttsamma. Jag är raggare (är tjej) men jag k*****r INTE runt - har 2 barn med samma pappa, och är gift + är utbildad undersköterska och jobbar inom kommunal äldreomsorg/äldrevård.
    Funderar på att plugga till sjuksköterska.   
    Haha. Raggare antog jag eftersom många unga föräldrar bor på landsbygden och där är många raggare ;) och kör truck, ja, det är väl helt normalt att anta att en kille på 22 bast kör truck, det är ett ganska vanligt jobb.

    Jag har inte antagit att en raggare knullar runt.
  • Ellan92
    Anonym (Ung) skrev 2012-11-03 14:38:48 följande:
    Jag har haft en annan tråd här på FL om att jag också är bonusmamma. Så det där med att faktiskt ta ansvar har jag inget problem med.

    Tycker det är intressant att höra andras åsikter, hittills har jag bara fått negativa kommentarer kring detta (då menar jag irl)

      
    bonusmamma till ett barn och mamma till en bebis.äpplen och päron,
  • Anonym
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-11-03 18:20:17 följande:
    Har han två barn redan? trodde han hade ett...
    ja, vilket kap han verkar vara. Och han drömmer om att bli läkare, ja, utbildningen är ungefär 5 år lång, kanske dags att börja snart?
    Japp 2 kids med tidigare kvinna.
  • Anonym (Ung)
    Anonym skrev 2012-11-03 18:20:59 följande:
    Du ska bli förälder,innan du är myndig alltså..och hoppa av gymnasiet? Oj,du verkar jättesmart.
    Tekniskt sett så fyller jag 18 år om 6 månader. Man är gravid i genomsnitt 9 månader och kommer då hinna bli myndig innan.

    Och det är om jag skulle vara gravid nu, jag är inte ens gravid ännu.

    Min mens borde komma om några dagar, om inte så vet vi! :) 
  • Ellan92
    mamman64 skrev 2012-11-03 14:51:21 följande:
    Vänta!! Du har hela livet på dig eller iaf minst 15 år. Satsa på utbildning och jobb innan barnet! Det kommer säkert att gå jättebra men tänk om du o sambon separerar då kommer du få det jobbigt om du inte har arbete.
    Trots allt är det få relationer som håller och då är det bättre att ha en stabil grund att stå på när man har barn.

    Jag var själv 17 år när jag fick barn och även om det har gått jättebra så rekommenderar jag ingen att skaffa barn så ung utan arbete och just för att relationer är så svaga nuförtiden och att vara ensam med barn inte alls är lätt.
    hela livet och hela livet, just nu är jag extra glad att jag valde som jag valde för 5 år sen då vi inte får ett syskon.
  • Anonym (Ung)
    Anonym skrev 2012-11-03 18:22:08 följande:
    Japp 2 kids med tidigare kvinna.
    Anonym skrev 2012-11-03 18:20:59 följande:

    Du ska bli förälder,innan du är myndig alltså..och hoppa av gymnasiet? Oj,du verkar jättesmart.


    Haha wow vad ni verkar vara erfarna och mogna!!!

    Ni är ju på tok för roliga =D 
  • LängtansBlåaBlomma
    Ellan92 skrev 2012-11-03 18:21:26 följande:
    jag blev gravid när jag var 14 och är inte ensamstående än.
    Du är tjugo år, vi kan ta diskussionen sen när du sitter med facit i hand.

    Alla byter inte pojkvän men det är synd att man inte får den möjligheten att träffa nya killar och ha sex med flera, pga att man binder sig till en kille tidigt. Smaken ändrar sig ju.

    Tahira har samma kille och de funkar antagligen mycket bra ihop.
Svar på tråden Jag är 17 år och försöker skaffa barn, vad tycker ni?