• Anonym (Diddi)

    MIna bröst

    Ämnet är bröst och ordet är fritt. Hur ser dina bröst ut och trivs du med dem?

  • Svar på tråden MIna bröst
  • Anonym (Diddi)
    Anonym (hängtutt) skrev 2012-11-12 10:07:11 följande:

    varit sugen på operation i flera år men inget som jag haft råd med, har mått dåligt över dom sen tonåren och har hämmat mig rejält i sexlivet kan man säga :/ googlade tubulära bröst och ja, de är så mina ser ut :(

    Lite som i denna tråden?

    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m66877964-1.html
  • Anonym (xx)

    Gjorde en bröstförstoring för ca 2 v sedan och är supernöjd. Hade innan 75 B och har nu 75 D/E så lite skillnad.
    Efter att ha ammat, tränat mkt och gått ner 15 kg var det dags att göra ngt åt dem :) 

  • Anonym (Diddi)
    Anonym (xx) skrev 2012-11-12 11:47:29 följande:
    Gjorde en bröstförstoring för ca 2 v sedan och är supernöjd. Hade innan 75 B och har nu 75 D/E så lite skillnad.
    Efter att ha ammat, tränat mkt och gått ner 15 kg var det dags att göra ngt åt dem :) 

    Vad var främsta skälet till att du opererade?
  • Anonym (xx)
    Anonym (Diddi) skrev 2012-11-12 15:44:04 följande:

    Vad var främsta skälet till att du opererade?

    Ville känna mig snyggare och mer kvinnlig, har alltid drömt om en större byst och då jag är klar med barn, har tappat massa vikt pga skilsmässa och tränat bort det lilla fett som fanns kvar kände jag att jag ville unna mig det. Är mitt i livet (35 år) och vill känna mig sexig helt enkelt.
  • IsadorasMamma

    Mina är totalförstörda efter att jag fick barn för 7 år sedan.
    Tom barnmorskan sa att hon aldrig sett så mycket & stora bristningar
    på ett par bröst.
    Ja från att ha världens perfekt runda bollar till detta.
    Jag tänker på det VARJE dag eftersom de inte ens stannar i en bh.
    Bristningarna går så långt upp att folk frågat mig fler gånger om jag är brännskadad :S

    Önskar att jag hade råd att operera dem.

  • Anonym (Diddi)
    IsadorasMamma skrev 2012-11-12 16:15:00 följande:
    Mina är totalförstörda efter att jag fick barn för 7 år sedan.
    Tom barnmorskan sa att hon aldrig sett så mycket & stora bristningar
    på ett par bröst.
    Ja från att ha världens perfekt runda bollar till detta.
    Jag tänker på det VARJE dag eftersom de inte ens stannar i en bh.
    Bristningarna går så långt upp att folk frågat mig fler gånger om jag är brännskadad :S

    Önskar att jag hade råd att operera dem.
    Vad betyder det att de inte stannar i en bh?
  • Putt B
    Anonym skrev 2012-11-12 19:52:42 följande:
    Kan inte alla lägga upp bilder på sina bröst?
  • Anonym (underbart)
    Anonym (Singel - 35) skrev 2012-11-11 13:29:22 följande:
    Jag hade två st bröst i storlek 80E. Sen kom bröstcancern och snodde 1/3 av mitt vänstra bröst.
    Nu har det gått 18 mån och jag har avslutat mina cellgiftsbehandlingar och strålbehandlingar och har nu jag blivit erbjuden rekonstruktiv kirurgi men jag har tackat nej. Jag tycker att mitt demolerade bröst, som för övrigt är skitsnyggt och sitter på plats till skillnad från det andra är en symbol för min överlevnad.
    Kirurgen ansåg att jag kanske borde finslipa till det friska bröstet för att få symmetri!?
    Min fråga tillbaka till honom var:

    -Är dina pungkulor symmetriska?
    Annars så kanske du skulle finslipa till dom så att du får lite balans i dom nedre regionerna så inte hjärnan guppar runt så förbaskat!!

    Om det är någon som stör sig på mitt utseende så får dom väl titta åt ett annat håll! Jag har gått igenom tillräckligt för stunden och det sista jag funderar på är om jag är symmetrisk!! 

    Onkologen som jag har försökte propsa på mig en peruk när jag hade tappat allt hår, med motiveringen att det kan vara skönt och ha en sån på sig om man vill vara lite extra fin
    Mitt svar till henne:
    -Tycker du att jag är ful när jag är skallig?

    Hon blev ganska tyst kan jag upplysa er om, och min mamma skrattade så tårarna rann.

    Jag blev vid ett senare tillfälle tillfrågad utav samma onkolog om jag ville leda och delta i en samtalsgrupp för kvinnor som mådde dåligt pga dom fysiska effekterna som våran sjukdom ger, och jag tackade ja! I en grupp där 35 kvinnor deltog, där samtliga bar peruk så var det iaf 13 kvinnor som lämnade salen utan peruk eller annat trams på huvudet! Seger!

    - Budskap: Du duger som Du är, låt ingen få dig att tro annat! 

     
    Fasiken vad jag beundrar dina kommentarer!!!!!
  • Anonym (hm)
    Anonym skrev 2012-11-12 19:52:42 följande:
    Kan inte alla lägga upp bilder på sina bröst?
    Jag gör det om någon annan börjar =D
Svar på tråden MIna bröst