• Anonym (jag)
    Äldre 4 Dec 19:55
    13926 visningar
    70 svar
    70
    13926

    invandrare får BONUS för att lära sig svenska!

    Invandrare får 12500:- i bonus för att lära sig svenska.

    nu vill man höja detta till 25000:- !!???

    samtidigt läser man om våra äldre som inte kan få ett ägg om dagen eller grädde och sylt till  pannkakorna för att det är för DYRT.

    hur känns det?? 

  • Svar på tråden invandrare får BONUS för att lära sig svenska!
  • Anonym (83:à)
    Äldre 4 Dec 19:57
    #1

    Rent för jävligt..våra svenska barn får inte pengar för att för att dom tar studenten...

  • Queeni­e70
    Äldre 4 Dec 19:58
    #2

    Eftersom människor som inte integreras eller får jobb blir outnyttjade resurser som blir oerhört kostsamma så känns det bra. Så patetiskt och enkelt att flrsöka ställa två grupper mot varandra på det sättet! Urk!

  • Äldre 4 Dec 19:59
    #3

    Som att vi antagligen behöver betala mer i skatt så att vi får bättre äldrevård och skola då, typ.

  • Queeni­e70
    Äldre 4 Dec 19:59
    #4
    Anonym (83:à) skrev 2012-12-04 19:57:09 följande:
    Rent för jävligt..våra svenska barn får inte pengar för att för att dom tar studenten...



    Men kära nån... Tänk om tänk rätt!
  • Anonym (83:à)
    Äldre 4 Dec 20:10
    #5

    Men om man kommer till ett nytt land så får man ju faktisk lära sig d nya språket.. Ska man få betalt för att man klarat av att lära sig ett nytt språk tror du att det är så i andra länder?? Jag jobbar varje dag och betalar skatt.. Inte vill jag att mina pengar ska gå till sånt.. Bättre att det går till sjukvård och äldre och barn omsorg som år viktig.. Man får väl ta seden dit man kommer.. Hur kan det komma sig att så många utländska får soc bidrag men inte svenskar?? Nä för vi ska ut på arbetsmarknaden men d behöver inte dom för att det är så synd om dom att dom kommer ifrån ett krigs land.. Vänta bara snart kommer det bli inbördes krig i Sverige med.. T.om invandrarna som kom på 60,80,90 talet har börjat tröttna på dagens invandrare.. Det sjuka är dom som är föda i Sverige och bryter på svenska.. Men d e är bra att dom är 2 språkliga men bor man i Sverige eller vilket annan land som helst så måste man ju kunna det språket så man kan jobba och gå i skola som alla andra.. Nä det borde vara liks för alla men så är det dessvärre inte i detta land tråkigt men sant.

  • Anonym (jag) Trådstartaren
    Äldre 4 Dec 20:15
    #6

    En liten lösning på det hela vore ju kanske att splitta mer på invandrarna. för nu samlar man ju verkligen dom på samma platser, sprider man ut dom så tror jag att det skulle vara mycket lättare att lära sig språket, för då skulle man  mer bli "tvingad" för att göra sig förstådd. 

     

  • Äldre 4 Dec 20:17
    #7
    Anonym (83:à) skrev 2012-12-04 20:10:35 följande:
    Men om man kommer till ett nytt land så får man ju faktisk lära sig d nya språket.. Ska man få betalt för att man klarat av att lära sig ett nytt språk tror du att det är så i andra länder?? Jag jobbar varje dag och betalar skatt.. Inte vill jag att mina pengar ska gå till sånt.. Bättre att det går till sjukvård och äldre och barn omsorg som år viktig.. Man får väl ta seden dit man kommer.. Hur kan det komma sig att så många utländska får soc bidrag men inte svenskar?? Nä för vi ska ut på arbetsmarknaden men d behöver inte dom för att det är så synd om dom att dom kommer ifrån ett krigs land.. Vänta bara snart kommer det bli inbördes krig i Sverige med.. T.om invandrarna som kom på 60,80,90 talet har börjat tröttna på dagens invandrare.. Det sjuka är dom som är föda i Sverige och bryter på svenska.. Men d e är bra att dom är 2 språkliga men bor man i Sverige eller vilket annan land som helst så måste man ju kunna det språket så man kan jobba och gå i skola som alla andra.. Nä det borde vara liks för alla men så är det dessvärre inte i detta land tråkigt men sant.



    Vet du vem du låter som? Anders Behring Breivik. Är det din idol och förebild eller? Byt bara "Sverige" till "Norge" så är det precis hans ord. Du verkar ju verkligen vara en sympatisk person...
  • Anonym (83:à)
    Äldre 4 Dec 20:21
    #8

    Nä verkligen inte.. Men om du hade kommit till ett annat land.. Hur tror du att du hade fått klara dig?? Inte på bidrag.. Kommer du till USA måste du jobba du får inga bidrag i allafall ska du veta... Har du läst gömda??

  • Äldre 4 Dec 20:25
    #9

    Vill våra äldre generellt ha ett ägg om dagen?


    Rude and not ginger
  • Äldre 4 Dec 20:27
    #10
    Anonym (jag) skrev 2012-12-04 20:15:12 följande:
    En liten lösning på det hela vore ju kanske att splitta mer på invandrarna. för nu samlar man ju verkligen dom på samma platser, sprider man ut dom så tror jag att det skulle vara mycket lättare att lära sig språket, för då skulle man  mer bli "tvingad" för att göra sig förstådd. 

     
    Nu är det ju inte fullt så enkelt som att man placerar invandrare nummer 1 på ett ställe så stannar han där, nej folk söker sig till lika, till trygghet, oavsett vart man placerar någon, svensk eller inte kommer dem söka sig till likasinnade för att slippa ensamhet och utsatthet.
Svar på tråden invandrare får BONUS för att lära sig svenska!