• Anonym (Genuint Nyfiken)

    Fördelar med invandringen?

    Det pågår förstås mycket debatter om invandringen i Sverige och den ''invandrartäta kriminella statistiken''.

    Det är väldigt mycket prat från dom som är EMOT invandring och jag är ganska klar på hur en person ur den synvinkeln tänker.

    Men jag har aldrig riktigt fått en uppfattning av hur en som är FÖR invandringen och ett multi-kulturellt (stavning?) tänker och tycker.

    Så jag vill gärna fråga er som är FÖR invandringen och ett multi-kulturellt samhälle; På vilket sätt är invandringen positivt och hur/har påverkar/påverkat det dig? 

    Jag själv vet inte vad jag tycker. Varken eller, men om man bara får höra från en sida hur det är så kan jag aldrig bilda mig en uppfattning, det är sällan man hör fördelarna med invandring. Jag är genuint intresserad av era åsikter i denna fråga! 

  • Svar på tråden Fördelar med invandringen?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-10 23:41:22 följande:
    Man kan tjäna väldigt mycket pengar på invandring om man är smart.

    Det är säkert sant, men vårat land känar inget på det
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-10 23:45:20 följande:

    Det är säkert sant, men vårat land känar inget på det
    Tror nog att familjen är viktigare än landet, tror inte ens jag kommer vara kvar i Sverige hela livet ändå.
  • Anonym

    orka vara hatisk mot andra människor? så känner jag :) och jag bryr mej inte om en kriminell är invandrare eller inte, !! orkar inte faktiskt ens bry mej i frågan för jag tycker inget om de...vill man må bra själv ska man absolut inte vara hatisk det mår man inte bra av, säger min kloka mormor å det är sanning i det:)

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-10 23:58:01 följande:
    orka vara hatisk mot andra människor? så känner jag :) och jag bryr mej inte om en kriminell är invandrare eller inte, !! orkar inte faktiskt ens bry mej i frågan för jag tycker inget om de...vill man må bra själv ska man absolut inte vara hatisk det mår man inte bra av, säger min kloka mormor å det är sanning i det:)
    Hur får du in hat i det hela?
  • mojnemenito

    Invandrad..flykting..eller "europé" dvs dom som kommer från ett eu land till Sverige. Tror nånstans att dom alltid kommer ses som utlänningar iallafall. Hela världen har blivit mångkulturell med tanken på globaliseringen..vilket i sin tur är bra. Men att Sverige sen ska ta in en hel del utlänni.gar och inte ha nån vidare framtidsplan för dom...eller några som.helst krav för våra nyblivna svenskar tycker jag är fel. Man bpordw bygga upp ett system som är lilknande i australien där du måste kunna språket och något om landets traditioner innan du får bli medborgare. I s erige får nästan vem.som helst bli medborgare. och leva på bidrag för man inte kan få jobb för.man inte kan språkwt. Och ja twtSå sverige är wtt attraktivt bidragsland.

  • Anonym

    varför jag får in hat i de? jo därför de har väl blivit många som är hatiska ?!! men ingen svensk vågar erkänna att dom är det!!

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-11 12:41:41 följande:
    varför jag får in hat i de? jo därför de har väl blivit många som är hatiska ?!! men ingen svensk vågar erkänna att dom är det!!
    Var ser du hatet om man frågar vad som är fördelarna med invandring?
  • Anonym

    jag syftade inte på att frågan var hatisk,men över lag att många som är emot invandringen är hatiska utan att våga erkänna det!!

  • Juan
    Anonym skrev 2012-12-10 18:14:10 följande:
    Vad är det för bra att bli som Usa, England och Frankrike, har du en aning om vilket fattigdom det finns i gettona?

    Anonym skrev 2012-12-10 18:14:10 följande:
    Vad är det för bra att bli som Usa, England och Frankrike, har du en aning om vilket fattigdom det finns i gettona?

    Fattigdom finns i alla kapitalister länder! Även i Sverige med svenskarna. USA är i alla fall världens största ekonomi! I detta fall handlar det om hur man fördelat rikedom av landet. Det som jag vill säga är att fattigdom har inte med kultur blandning att göra, utan hur man fördelar pengar och minskar klass skillnader.
  • Tom Araya

    Mångkultur behövs inte för att berika ett land med influenser, nya maträtter mm, sådant klarar vi att ta till oss ändå. Skillnaden är att vi då gör det av egen nyfikenhet och efter egna val och gör den då till en del av vår egen kultur, istället för att bli påprackad andras kultur.

    Vissa här vill hävda att länder som USA, Storbritannien och Frankrike är mångkulturella...är de? På vilket sätt då? Är deras kultur så uppblandad med utländsk kultur att ingen brittisk, amerikansk eller fransk kultur finns kvar?

    Tino Sanandaji är kurd, utvandrad från Iran till Sverige, utbildad civilekonom, har både masters och doktorsexamen i offentlig ekonomi från Chicago Universitet.
    Här föreläser han på ett väldigt rakt, öppet och tydligt sätt om mångkulturalism och sågar hela fenomenet rakt av...




Svar på tråden Fördelar med invandringen?