• Pallas

    Mekarskryt!

    Nu ska jag bara skryta av mig lite: Har lyckats byta glödstift på BMW:n! Inte för att jag vet om det blev nåt bättre, men jag har iaf demonterat hela luftintaget för att komma åt de små rackarna. Tur man är begåvad med en hand-/armstorlek värdig en 5-årig asiatisk tösabit, för inte var det mycket plats att skruva på inte! Hur gör karlar egentligen, river hela toppen?

    Bilen startade inte helt felfritt efteråt, så jag undrar om det snarare är reläet som är trasigt. Nåja, det var iaf bytesdags på glödstiften, så jag ångrar det inte. Tre timmar blankt gick det på och jag har aldrig gjort det förut. Känns alltid bra att få ihop något som är lite mer avancerat än att byta oljefilter.  

  • Svar på tråden Mekarskryt!
  • Roxanan
    Noname00 skrev 2014-02-08 19:26:52 följande:
    Ja vad ska du annars med han till? 

    Hitta användningsområden blir inte svårt har jag på känn. Det har trots allt går bra förr! ;)
    Göteborgare i hjärtat
  • Tom Araya
    Roxanan skrev 2014-02-08 19:23:22 följande:

    Jag tänkte mer att jag ska skaffa en man som gör sådant.
    Du får nog nytta av din händighet i det med. Flört
  • Noname00
    Tom Araya skrev 2014-02-09 04:19:26 följande:
    Du får nog nytta av din händighet i det med. Flört
    Oj oj, det där är gränsen till vattenplaning Skrattande
  • Rataxes
    felix le chat skrev 2014-02-07 18:24:34 följande:
    Den Santa Fen jag hade  ( -03 )  V6 bensin. 190 hk var riktigt bra som dragbil.
    Vridet var inga problem, klättrade fint i backarna hemma. 

    Cherokeen rostar i tröskellådor, skärmkanter, baklucka mm men det finns fina välskötta ex om man har
    tur.  
    För 30-40k kan man även hitta en Trailblazer

    http://www.blocket.se/kalmar/Chevrolet_trailblazer_LT_51581126.htm?ca=18&w=3

    Just denna ser rejält sänkt ut, trevliga bilar med en råstark sexa. Var länge inne på att byta Tahoen till en sån men tycke de var lite väl plastiga i inredningen. GMC Envoy eller Buick Rainier eller T.o.m. en Saab 9-7X hade funkat bättre men de växer inte på träd precis.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Pallas

    Nu har jag fått erbjudande om en Audi A4 "sent nittital, möjligen en 01:a" gått 15 000 mil. Kan det vara något?

  • Rataxes
    Pallas skrev 2014-02-09 21:37:26 följande:
    Nu har jag fått erbjudande om en Audi A4 "sent nittital, möjligen en 01:a" gått 15 000 mil. Kan det vara något?
    Kolla framvagn och hjullager noga. Kolla att kamremmen är bytt enligt föreskrift. Alldeles för trång bil för min smak.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Roxanan

    Ni kunniga, jag funderar på att köpa mig en Mini Cooper, årsmodell 13 eller 14. Hur bra är bilen och är det som att elda upp pengar? Den är rätt dyr men om det är en bra och kul(körglädje, lyx och chic) bil att äga väger det tungt.


    Göteborgare i hjärtat
  • Pallas

    Fan, fan, fan! Seaten startar inte och jag misstänker soppapumpen. Gnista på alla stift, luftburken UA. Nu skulle jag kolla lite närmare på pumpen men kan verken lokalisera reläet eller soppafiltret. Hade tänkt ta av en slang vid filtret för att se om pumpen går. Om den inte gör det tänkte jag dra ström direkt till pumpen för att utesluta relä. MEN JAG HITTAR JU FÖR FAAN INTE ENS GREJERNA! GAAAAAAAAAH!

  • Noname00
    Roxanan skrev 2014-02-18 15:06:57 följande:
    Ni kunniga, jag funderar på att köpa mig en Mini Cooper, årsmodell 13 eller 14. Hur bra är bilen och är det som att elda upp pengar? Den är rätt dyr men om det är en bra och kul(körglädje, lyx och chic) bil att äga väger det tungt.
    Problembil, overprized.
  • Noname00
    Pallas skrev 2014-02-18 15:23:03 följande:
    Fan, fan, fan! Seaten startar inte och jag misstänker soppapumpen. Gnista på alla stift, luftburken UA. Nu skulle jag kolla lite närmare på pumpen men kan verken lokalisera reläet eller soppafiltret. Hade tänkt ta av en slang vid filtret för att se om pumpen går. Om den inte gör det tänkte jag dra ström direkt till pumpen för att utesluta relä. MEN JAG HITTAR JU FÖR FAAN INTE ENS GREJERNA! GAAAAAAAAAH!
    Vilken årsmodell är det?
Svar på tråden Mekarskryt!