• Anonym (Tokig­)
    Äldre 16 Dec 11:25
    48888 visningar
    140 svar
    140
    48888

    Männen går NAKNA hemma! hjälp!

    Många här kommer nog tycka jag ojjar mig för inenting men jag söker ändå råd här... Min man och vår son tycker det är "ok" att gå runt halvnakna hemma. Ofta går de runt i bara sina små kalsonger. När de tex går in och ut ur badrummet på morgonen kan de till och med gå helt näck utan att bry sig om vår dotter eller jag själv ser dem. Min man har jag förstås inget emot att se men vår son har just fyllt 18 så han är inget barn längre precis. För någon vecka sen berättade jag för min man hur jag kände och han har sedan dess börjat klä sig mer (tack o lov). Men när jag bad han ta diskussionen med vår son så vägrar han, han tycker inte det sonen gör är några problem! Jag har väldigt svårt att ta diskussionen själv med grabben. Vår dotter som är 20år vet jag inte vad hon tycker, men jag tycker INTE om att hon ska behöva se sin pappa och bror nakna eller i kalsonger som knappt döljer någonting. Jag tänker på detta varje dag nu, och det börjar driva mig smått till vansinne! Är det någon som förstår och kan ge råd???

  • Svar på tråden Männen går NAKNA hemma! hjälp!
  • Anonym
    Äldre 16 Dec 11:29
    #1

    Jag tycker faktiskt att du är lite känslig. Män i kalsonger är väl inte värre än att gå på stranden?

    Ser inget problem alls om de nu inte går i kalsonger när ni får gäster ;) 

  • Äldre 16 Dec 11:31
    #2
    Anonym skrev 2012-12-16 11:29:17 följande:
    Jag tycker faktiskt att du är lite känslig. Män i kalsonger är väl inte värre än att gå på stranden?

    Ser inget problem alls om de nu inte går i kalsonger när ni får gäster ;) 
    Står att dom även går näcka, lite skillnad va?? sen av respekt så ska man klä sig när andra känner sig obekväma!
  • Äldre 16 Dec 11:36
    #3

    Du låter väldigt känslig. Jisses klart man ska kunna gå i kallingar eller nakna i sitt egna hem.

  • Anonym (Inget proble­m)
    Äldre 16 Dec 11:37
    #4

    Beror på sammanhanget kan jag tycka. Är man på väg in i badrummet för att duscha/göra sig i ordning så är det ok med naket/kalonger, tycker jag. Måste man sitta och titta om de går förbi?

    Sedan får du ta diskussionen med sonen om dy tycker det är jobbigt. Det ingår i föräldrarrollen. 

  • Queeni­e70
    Äldre 16 Dec 11:38
    #5

    Men snälla människa, klart man måste få gå i kallingar mellan sovrum och badrum i sitt eget hem? Du verkar lite knepig, vilket familjen sannolikt tar mer skada av än en kalsongpromenad till muggen.

  • Äldre 16 Dec 11:53
    #6

    MIna karlar går i kallingar jämt, morgon som kväll när de vill och jag har inga problem med det, är det folk hemma på besök, då tar de på sig kläder. Någonstans måste man väl också få vara hemma och slappna av?

  • Anonym (Tokig­) Trådstartaren
    Äldre 16 Dec 11:55
    #7

    Men de går inte bara i kalsonger en snabbis... de går runt så i huset stora delar av dagen! Och när de går till duschen från sovrummet de vara helt nakna, hur skulle ni själva känna om ni sprang in i er son när han är naken varannan morgon???? Nu är det bara sonen jag har problem med som sagt. Men att hans syster ser honom naken är jag nästan ännu mer obekväm med! Under min egen uppväxt var alla väldigt pryda med nakenhet inför varandra, jag vet att jag har svårt att släppa det.

  • elyse
    Äldre 16 Dec 11:55
    #8

    Att snabbt gå från badrum till sovrum naken eller i underkläder tror jag de flesta tar för givet att man kan göra i sitt eget hem, faktiskt. 

  • Anonym (L)
    Äldre 16 Dec 11:59
    #9

    Oj, jag trodde dottern var typ 12-13, för i den åldern kan det vara känsligt med nakenhet, Men är hon tjugo så är det väl bara att hon gillar läget eller flyttar ut?

    Detta handlar helt och hållet om dina personliga preferenser. Det är ingen självklarhet att man ogillar att närstående går runt i kalsongerna utan det är upp till varje familj att bestämma hur man gör med den saken. Tala om för din son vad du tycker och se hur han reagerar! Han kanske inte har några problem alls med att klä på sig om han vet att du uppskattar det.

  • Anonym (ernie­&bert)
    Äldre 16 Dec 12:03
    #10

    märkligt att alla påpekar hur känslig TS verkar vara. varför ska det alltid vara så på forumet?? ts frågade inte om åsikter om huruvida hon är känslig eller inte. och nej, alla tar inte för givet att gå runt nakna i hemmet. uppenbarligen gör inte ts det och jag tror knappast hon är ensam om att tänka så i hela denna stora vida värld.

    ok, det ovan var egentligen en parantes. ts, om du har svårt att prata nakenhet med din son kan du väl fråga din dotter om hon verkligen tycker det är jobbigt att av och till se sin bror naken? ifall hon tycker det, ta då tjuren vid hornen och be din son vara mer påklädd - eller varför inte ge honom en morgonrock i julklapp och säg att du vill att han använder den.  

Svar på tråden Männen går NAKNA hemma! hjälp!