• Anonym (Tomten)

    Blir du glad om du får en julklapp á la jag köpte en get, vaccin, yllefiltar osv i ditt namn?

    Hör mycket reklam angående julklappar som alltid gör folk glada, antar att det är en dubbelbottnad innebörd, i form av välgörenhet. Man ska alltså köpa en get, yllefiltar, vaccin mm mm i någon annans namn och ge denne ett kort som visar på vad som är skänkt i dennes namn.
    Handen på hjärtat. du kan vara anonym, skulle du bli glad över en sådan julklapp?

    Det skulle inte jag. Jag vill själv välja vart och vad jag skänker, det är enligt mig någonting personligt och ingenting jag vill få gjort i mitt namn. 
    Ge mig hellre ingenting alls än någonting sådant.  

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blir du glad om du får en julklapp á la jag köpte en get, vaccin, yllefiltar osv i ditt namn?
  • MissSandra

    Ja! Skulle bli glad! Jag behöver inget så skulle gärna att de tänker på andra dom behöver saker bättre än mig!

  • odd thingy

    Nej, vi hade det på jobbet förra året, och det gick till ett projekt jag inte bryr mig om. Bättre då att man får välja själv vart man vill donera pengar.

  • Anonym (Glad!)

    Jag blir jätteglad för såna klappar, jag tar mycket hellre emot en sådan present än krimskrams...

  • lövet2

    Nej. Jag vill själv bestämma vilka välgörande ändamål jag ska skänka pengar till.

    Om personen däremot skulle deklarera, att h*n skänker en summa till välgörande ändamål i stället för att köpa julklappar, så skulle jag rycka på axlarna. Andra får ge åt vem de vill - men inte i mitt namn.

  • Gurkan

    Jag vill inte ha julklappar men om man nu absolut vill ge mig julklapp så föredrar jag att man skänker en get, en yllefilt, ett fruktträd eller vad det nu än kan vara istället.

  • kossan

    Nej jag skulle inte bli glad över det, hellre att inte få någon julklapp alls då!! ;)

  • Tow2Mater

    Ja, men jag skulle skänka i mitt eget namn som en gåva till mottagaren, eftersom jag som gåvogivare vill själv välja vart och vad jag skänker i present. Men man behover ju inte bråka over ordval; "skänkt i mottagarnes namn" betyder ju samma sak rent praktiskt.

Svar på tråden Blir du glad om du får en julklapp á la jag köpte en get, vaccin, yllefiltar osv i ditt namn?