• kalie6­7
    Äldre 21 Dec 21:32
    69218 visningar
    235 svar
    235
    69218

    Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?

    Jag och min man fick en son år 2008 som bodde hos oss i 1 år. När han föddes fick jag en förlossningsdepression/psykos och soc tog vårt barn och placerade det i familjehem.
    Vi har gjort allt för att få hem honom men det har inte räckt. Nu vet vi inte vad vi ska ta oss till och hoppas någon vet vad man ska ta sig till. Har gjort 2 st hemtagningsutredningar, köpt hus, gått i terapi, jag har utbildat mig till barnskötare och arbetar deltid som det, kommit på alla umgängen och möten  m m 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-29 21:20
    Vi har vunnit i Kammarrätten och kommer att få hem vår son i höst 2013...

  • Svar på tråden Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?
  • Queeni­e70
    Äldre 25 Dec 19:48
    #11
    Dina08 skrev 2012-12-25 19:25:49 följande:
    En bra läkarkontakt som kan gå i god för att du är återställd, så borde det gå vägen. Lycka till!



    Fast det handlar egentligen inte längre om ifall ts är olämplig. Hon skulle kunna vara jordens bästa och mest välbeställda förälder idag. Men barnet har idag andra föräldrar som barnet känslomässigt och på alla sätt betraktar som sina på alla plan. Det vore traumatiskt och skadligt för barnet att förlora det som barnet idag vid 4 års ålder betraktar som sin känslomässiga familj hur frisk och bra än ts idag är. Om man verkligen har en genuin föräldrarkärlek för sitt barn så skulle man aldrig vilja orsaka barnet ett så stort trauma som det skulle bli för barnet att " ta hem" det. Då skulle man hellre ta smärtan av förlusten på sina egna axlar.
  • Anonym (Kunni­g)
    Äldre 25 Dec 21:11
    #12
    Queenie70 skrev 2012-12-25 19:42:50 följande:


    Låt dig inte skrämmas av anonym här ovan. Personen är snarare en rättshaverist snarare än " kunnig".
    Sorry Queenie70, jag är mycket insatt i det jag talar om. Det började med egna långa tvister mot exet som var olämplig förälder, många långa tvister soc med mera. Jag vann. För jag är just, kunnig.
    Jag är dock långt mer kunnig idag. Efter mina egna erfarenheter ar jag i flera år gått igenom andra familjers strider för sina barn, läst åtskilliga utredningar, dombeslut med mera, skrivet överklaganden där jag lyft fram felaktigheter (läs lögner) i socutredningarna, mm. Ibland arbetar jag professionellt med just detta.

    Jag tillhör nämligen inte längre den naiva skaran av svenska folket som tror att soc följer lagen eller har barnets bästa för ögonen.
  • Äldre 25 Dec 21:14
    #13

    Varför började pappan jobba om du var sjuk,då ska du vara sjukskriven och han ska ta hand om barnet

  • Queeni­e70
    Äldre 25 Dec 21:48
    #14
    Anonym (Kunnig) skrev 2012-12-25 21:11:09 följande:
    Sorry Queenie70, jag är mycket insatt i det jag talar om. Det började med egna långa tvister mot exet som var olämplig förälder, många långa tvister soc med mera. Jag vann. För jag är just, kunnig.

    Jag är dock långt mer kunnig idag. Efter mina egna erfarenheter ar jag i flera år gått igenom andra familjers strider för sina barn, läst åtskilliga utredningar, dombeslut med mera, skrivet överklaganden där jag lyft fram felaktigheter (läs lögner) i socutredningarna, mm. Ibland arbetar jag professionellt med just detta.

    Jag tillhör nämligen inte längre den naiva skaran av svenska folket som tror att soc följer lagen eller har barnets bästa för ögonen.



    Ungefär som att jobba med flygplanshaveriet och därmed dra slutsatsen att de flesta flighter störtar med andra ord.
  • Anonym
    Äldre 25 Dec 22:19
    #15

    Skicka gärna ett mail till mig om du vill prata med någon som vet hur det är och som kämpar dag som natt med näbbar och klor för att få hem sitt barn. Jag har många i ryggen och bra informationer för olika fall. drabbadavsoc@hotmail.se

  • Anonym (Kunni­g)
    Äldre 26 Dec 00:36
    #16
    Queenie70 skrev 2012-12-25 21:48:47 följande:


    Ungefär som att jobba med flygplanshaveriet och därmed dra slutsatsen att de flesta flighter störtar med andra ord.
    Där saker går rätt till behövs jag ju inte - enkelt va?
  • Queeni­e70
    Äldre 26 Dec 11:27
    #17
    Anonym (Kunnig) skrev 2012-12-26 00:36:48 följande:
    Där saker går rätt till behövs jag ju inte - enkelt va?

    Exakt, och således så har du ju inte nån aning om hur många tusentals nöjda kunder som soc har, hur många placeringar som funkar utmärkt, med samarbete mellan vuxna, tjänstemän, föräldrar familjehem med barn som mår bra pga detta. Då blir det lite missvisande att inför TS påstå att det i stort sett alltid går åt helvete, att de flesta barn omplaceras hej vilt och betraktas som guldkalvar av familjehemmen, när dessa fall de facto är undantagen, även om det sorgligt nog förekommer. De allra allra flesta familjehem är varma kloka kärleksfulla personer som har en önskan om att göra gott.
  • kalie6­7
    Äldre 26 Dec 15:20
    #18

    Vi vill ju inte att vårt barn ska skadas på något sätt pga en hemflytt men kanske kan han behålla kontakten med familjehemmet och vi kan ha honom också..... jag vet inte vad som är bäst. Vi skulle så gärna vilja ha vårt barn
    tillbaka och själva vara hans föräldrar det är vår högsta önskan!  

  • Anonym
    Äldre 29 Dec 13:25
    #19

    Vissa socialarbetare motarbetar alla som försöker få hem barnen isåfall kan det vara en ide att flytta.

  • kalie6­7
    Äldre 29 Dec 17:09
    #20

    Ja, vi har tänkt på det att flytta men nu har vi just bytt bostad inom samma kommun så vi får se framöver... 

Svar på tråden Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?