• Anonym (Vakna­)
    Äldre 26 Dec 14:29
    3613 visningar
    56 svar
    56
    3613

    Är detta på riktigt? Är det framtiden?

    www.dn.se/livsstil/reportage/han-har-ett-chip-under-huden


     


    Hur länge ska vi anklaga människor för att vara "foliehattar"?

  • Svar på tråden Är detta på riktigt? Är det framtiden?
  • Äldre 26 Dec 14:31
    #1

    Har en bekant som också har ett chip inopererat.

  • Äldre 26 Dec 14:33
    #2

    Han har valt att sätta in ett chip i sig själv för att underlätta sin vardag. Vad är så farligt med det? Det är väl upp till honom?  Det är ju inte så att han upptäckte att han hade fått ett chip insatt och inte visste vem som satt det där?

  • Anonym (Vakna­) Trådstartaren
    Äldre 26 Dec 14:39
    #3
    MissRumpelstiltskin skrev 2012-12-26 14:31:05 följande:
    Har en bekant som också har ett chip inopererat.

    Varför? Varför väljer man att bli 100% kontrollerad frivilligt?


    Är det bara jag som tycker det är sjukt? Är det bara jag som tänker Orwell's 1984?


     

  • Äldre 26 Dec 14:43
    #4
    Anonym (Vakna) skrev 2012-12-26 14:39:56 följande:

    Varför? Varför väljer man att bli 100% kontrollerad frivilligt?


    Är det bara jag som tycker det är sjukt? Är det bara jag som tänker Orwell's 1984?


     


    Han har ett chip som öppnar några dörrar, inte kontrollerar allt han gör. Stor skillnad.
  • Anonym (Vakna­) Trådstartaren
    Äldre 26 Dec 14:47
    #5
    Lattjo skrev 2012-12-26 14:43:50 följande:
    Han har ett chip som öppnar några dörrar, inte kontrollerar allt han gör. Stor skillnad.

     


    Gud giv mig styrka.


    Kan du inte se helheten? Konsekvenserna? 

  • Äldre 26 Dec 14:49
    #6
    Anonym (Vakna) skrev 2012-12-26 14:47:37 följande:

     


    Gud giv mig styrka.


    Kan du inte se helheten? Konsekvenserna? 


    Du har inte kort på Ica eller Coop hoppas jag, för dom vet exakt vad du äter och kan kontrollera dig. Nej, jagkan inte se varför det vore så hemskt att ha ett chip som kan öppna dörrar. Jag ser inte att det skulle vara värre än att låta Ica se vad jag handlar faktiskt. Men å andra sidan är jag inte särskilt paranoid heller.
  • läkars­tudent
    Äldre 26 Dec 14:51
    #7

    Du har antagligen själv en massa chips på dig när du är någonstans. Det spelar ingen roll om de sitter i plånboken eller under huden, staten har precis samma chans att övervaka dig i båda fallen. Sen har du visserligen inte 10% risk att få cancer av chippet om du har det i plånboken, så det är kanske det bästa stället i alla fall...


    Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • Anonym (Vakna­) Trådstartaren
    Äldre 26 Dec 14:57
    #8
    Lattjo skrev 2012-12-26 14:49:36 följande:
    Du har inte kort på Ica eller Coop hoppas jag, för dom vet exakt vad du äter och kan kontrollera dig. Nej, jagkan inte se varför det vore så hemskt att ha ett chip som kan öppna dörrar. Jag ser inte att det skulle vara värre än att låta Ica se vad jag handlar faktiskt. Men å andra sidan är jag inte särskilt paranoid heller.

    Ah, där kom det....paranoid-anklagelserna. Oväntat.


    Du ser inte konsekvenserna med att ha ett chip implanterat i dig? Wow. Vad säger man till någon så djupt inne i sin sömn, törnrosa?


    Det är en stor skillnad på att ha ett kort, som du kan klippa sönder om du vill, och att ha ett chip i din hud.


    Bankerna slutar hantera kontanter och snart kommer vi alla få gå runt med ett chip implanterat i huden.


    Det är vad som kommer hända,speciellt när vi har passiva, apatiska, naiva svenskar som dig som inte ifrågasätter något.

  • Äldre 26 Dec 15:04
    #9
    Anonym (Vakna) skrev 2012-12-26 14:57:30 följande:

    Ah, där kom det....paranoid-anklagelserna. Oväntat.


    Du ser inte konsekvenserna med att ha ett chip implanterat i dig? Wow. Vad säger man till någon så djupt inne i sin sömn, törnrosa?


    Det är en stor skillnad på att ha ett kort, som du kan klippa sönder om du vill, och att ha ett chip i din hud.


    Bankerna slutar hantera kontanter och snart kommer vi alla få gå runt med ett chip implanterat i huden.


    Det är vad som kommer hända,speciellt när vi har passiva, apatiska, naiva svenskar som dig som inte ifrågasätter något.


    Jag har inte anklagat dig för att vara paranoid, jag sa bara att jag inte är det. Ska du säga något för övrigt? Som kallar mig Törnrosa och håller på att larva dig?

    Hemma hos min kille kan man inte öppna dörren utan en liten grej, klipper man sönder den kommer man inte in. Så den måste han ju liksom ha med sig jämt ändå (blir så rackarns svårt att komma in i lägenheten annars), så just där ser jag inte skillnaden faktiskt. Det är likadant där mitt ex bor.
  • Anonym (Vakna­) Trådstartaren
    Äldre 26 Dec 15:12
    #10
    Lattjo skrev 2012-12-26 15:04:21 följande:
    Jag har inte anklagat dig för att vara paranoid, jag sa bara att jag inte är det. Ska du säga något för övrigt? Som kallar mig Törnrosa och håller på att larva dig?

    Hemma hos min kille kan man inte öppna dörren utan en liten grej, klipper man sönder den kommer man inte in. Så den måste han ju liksom ha med sig jämt ändå (blir så rackarns svårt att komma in i lägenheten annars), så just där ser jag inte skillnaden faktiskt. Det är likadant där mitt ex bor.

    Varför implanterar inte du ett chip i din hud om det är så ofarligt?


    "Men du är övervakad iallafall...men det finns chip överallt, mobiltelefon t.ex..." 


    T.o.m. bibeln varnar för detta.


    Uppenbarelsebokens kapitel 13, vers 16-18, i Nya Testamentet:


    ”Och det [avser det andra vilddjuret, den falske profeten] tvingar alla, små och stora, rika och fattiga, fria och slavar, att ta emot ett märke på högra handen eller på pannan, så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket, vilddjurets namn eller dess namns tal. Här gäller det att vara vis. Den som har förstånd må räkna ut vilddjurets tal, ty det är en människas tal. Och dess tal är sexhundrasextiosex.” (Sv Folkbibeln)


     

Svar på tråden Är detta på riktigt? Är det framtiden?