• Anonym (TS)

    Min kille är kort, och jag vet inte om jag klarar vara ihop med honom pga hans längd.

    För ett tag sedan på en fest hamnade jag brevid en riktigt söt och trevlig kille. Han var på som sjutton efter festen, vi dejtade lite, jag var egentligen inte intresserad av ett förhållande men känslorna har verkligen vuxit fram.

    Han är helt fantastisk som person, söt, trevlig, social, har bra värderingar, bra jobb, ambitioner, behandlar mig som ingen annan gjort förr och han får mig att må bättre än någonsin.

    Problemet - han är kort. Närmare bestämt 165 cm. 

    Förvisso gör det honom ändå längre än mina 160 cm, men jag har så svårt att släppa längdgrejen och jag vet hur löjligt det är när killen i övrigt är i det närmsta perfekt.

    Jag har inga problem med det när vi är själva, men jag undviker i största mån när vi är ute bland folk att det ska synas att det är "vi", jag ryggar liksom tillbaka när han tar för att hålla om mig i kassakön, drar tillbaka min hand om han vill gå hållandes mig i handen, visar inga ömhetsbetygelser ute på ett café eller liknande.        
    Han har märkt lite utav detta och någon gång "beklagat" sig i förtroende till en gemensam kompis att det verkar som att jag inte vill kännas vid honom offentligt.

    Jag hakar upp mig på denna dumma sak - tänker vidare att våra ev framtida barn kommer ju bli som pygmeér med oss bägge korta, hur löjligt kommer han inte ens se ut med ett barn i famnen, att jag inte kan ha höga klackar längre... Ja en massa strunt! Samtidigt är han världens underbaraste och jag vill ju vara med honom samtidigt som jag liksom "skäms".  Jag vågar inte ha med honom på tex julfesten på jobbet för att jag är rädd att kollegorna ska skämta om det eller skratta. :-/

    Är jag dum? Överdriver jag? Hur reagerar ni/tänker ni när ni ser en kort man så här? Eller är det bara jag som är helt knäpp, det kanske inte ens är något andra reagerar eller funderar över?

    Snälla ge mig något råd, jag är rädd att mista en underbar kille samtidigt som jag tvekar på om jag ens klarar av att leva med honom...             

  • Svar på tråden Min kille är kort, och jag vet inte om jag klarar vara ihop med honom pga hans längd.
  • Anonym

    Får också den känslan, du är inte riktigt kär. Lämna honom till en tjej som förtjänar honom och hans längd bättre än du. Sorry.

  • Lilly Jk

    Äääh, både jag och min sambo är 162 cm.
    I början var det lite jobbigt, men vem bryr sig egentligen?
    Visst kanske vi ser väldigt fåniga ut, jag väger dessutom bra mycket mer då jag är gravid
    och ser förjävlig ut bredvid honom.
    Har haft långa killar innan och inte var jag lyckligare för det.

    I det stora hela är det ju verkligen ett onödigt problem att ens bry sig om.
    Du säger att han är snäll och hans personlighet verkar vara guld
    skulle du vilja då byta ut honom mot någon som var 185 cm lång men hälften så bra mot dig?



    Blobben BF 4/3-2013
  • jinja

    Jag har haft en kort pojkvän också, jag är 1.72 och han 1.67. Från början tyckte jag det kändes lite kymigt. Men på den tiden jobbade jag på en frisörsalong och där fanns en kund, en kvinna som helt enkelt var urtjusig. Hon bodde länge i italien, så hon gillade att vara vackert klädd med höga klackar och alltid fixat hår. Hon var dessutom jätterar. Och hon hade med sig sin italienska pojkvän som också han var skitsnygg. Men 5 cm kortare minst, vilket med hennes klackar blev minst 10 cm. Och de var såå fina tillsammas!! Jag tyckte det faktiskt var sexigt, att de var så stiliga och stolta, och obrydda om varandras längd. Det är ju så självklart egentligen - tänk att det skulle krävas ett par med självförtroende för att få mig att inse att det är det det handlar om.

    Med högt huvud och ett leende så är det ingen som reagerar över såna ting, faktiskt - det är bara ens egen attityd som kan vara pinsam. :)

  • Anonym (lång)
    Anonym (långa tjejen) skrev 2013-01-10 19:09:38 följande:
    Varför skulle det vara så osannolikt att en tjej är 1.90 lång??? 
    Det är i alla fall väldigt ovanligt med tjejer som är så långa. Jag är själv knappt 180 cm och det är inte ofta jag träffar tjejer som får mig att känna mig kort.

    Jag känner förresten ett par där killen är 178 och tjejen är 147 cm och de har varit tillsammans i flera år nu, så längden är allt annat än avgörande för ett förhållande.  
  • Anonym (5cm)

    Hur svårt är det att hitta nån som man verkligen fungerar ihop med?det finns så många puckon där ute.om du har hittat nån som du trivs med så tycker jag inte att längden borde spela så stor roll i ditt fall..Hade du varit längre än honom hade jag kunnat förstå dig men det är du ju inte.min sambo är ca 1,77 o jag är 1,72..spelar väl ingen roll.jag blir längre än min sambo när jag har högklackat men det stör inte mig.jag vet att han kan störa sig lite ibland men det får han stå ut med..släng inte bort nått bra för några cm..tyckte oxå att min sambo var kort i början men det vänjer man sig vid snabbt och nu tänker jag aldrig på det..Lycka till

  • Anonym (jupp)

    En vän till mig är "bara" 168 lång å han är helt underbar...
    speciellt tillsammans med sin fru så ser dom jättesöta ut

    Det mysiga med detta par är att frun är ca 180 lång och mycket större än han åt alla håll å kanter..
    men det har inte hindrat dom från att gifta sig och få 3 barn

    Jag var lite som du förrut...      killen fick inte vara yngre än mig å absolut inte kortare ::-P
    nu när jag är äldre så har jag hunnit dejta både en som är yngre och en som är kortare...
    och mina fördommar mot dessa släppte när jag upptäckte att jag hade riktigt starka känslor
    för mannen som var kortare

    så tänk inte på omgivningen utan koncentrera dig på kärleken så släpper de nog snart... annars så
    försvinner de med åldern        

  • Anonym (Så Ytlig)

    jag är oxå kär i en kort kille... min är 170 och jag e dödskär i honom men när det kommer till att skaffa barn är hans längd d första jag tänker på. och jag är barnlös än och vägrar skaffa barn

  • Trisse85

    Har inte läst hela tråden men måste bara fråga TS. Spelar det verkligen någon roll om de är kärlek?
    Spelar åldern roll? Könet? Storlek på könsorgan? Hårfärg? Ögonfärg? Ras? Religion?
    Om svaret är nej på mina frågor då borde vikt och längd åxå vara nej.

  • Anonym (lång)
    Anonym (5cm) skrev 2013-01-10 21:37:11 följande:
    Hur svårt är det att hitta nån som man verkligen fungerar ihop med?det finns så många puckon där ute.om du har hittat nån som du trivs med så tycker jag inte att längden borde spela så stor roll i ditt fall..Hade du varit längre än honom hade jag kunnat förstå dig men det är du ju inte.min sambo är ca 1,77 o jag är 1,72..spelar väl ingen roll.jag blir längre än min sambo när jag har högklackat men det stör inte mig.jag vet att han kan störa sig lite ibland men det får han stå ut med..släng inte bort nått bra för några cm..tyckte oxå att min sambo var kort i början men det vänjer man sig vid snabbt och nu tänker jag aldrig på det..Lycka till
    Bra skrivet, det har aldrig spelat någon roll för mig att min man bara är 1 cm längre eftersom jag alltid vetat att han är mannen i mitt liv.Glad
  • Anonym (Så Ytlig)

    och jag har aldrig blivit så tänd på en lång kille som på min kortis... varför tänker jag så?

Svar på tråden Min kille är kort, och jag vet inte om jag klarar vara ihop med honom pga hans längd.