• Mysmia79

    PMS eller gravid symtom

    Är i dag på ÄL + 6-7 och haft molvärk sen innan äl och i går blev jag öm i vänstra bröstet och i dag är jag mer öm och det är svullet/hårdare än det andra. Tycker det är tidigt för både grav och PMS symtom så vad tror ni?? Snälla hjälp!

  • Svar på tråden PMS eller gravid symtom
  • VillBliTre

    Jag har precis samma symptom. Men fruktansvärd värk i korsryggen. Är på äl+10. Tror det är mensen som spökar. Men hoppas den röda hemska tanten håller sig borta :)

  • Mysmia79
    VillBliTre skrev 2013-01-17 09:14:20 följande:
    Jag har precis samma symptom. Men fruktansvärd värk i korsryggen. Är på äl+10. Tror det är mensen som spökar. Men hoppas den röda hemska tanten håller sig borta :)

    Ja jag har också ont i ryggen fast det brukar jag ha så det ser jag inte som ett symtom. Men är på bim -9 och tycker det är för tidigt för att känna nåt alls
  • VillBliTre

    Är på bim -3. Men så svårt det här med när man kan testa. Har en kort cykel på 22 dagar. Andra kan ju ha 28-32 så om jag testar neg nu. Så tycker man ju att det är nära mens. Men om jag haft en cykel på 28 dagar skulle det ju inte vara konstigt att testa neg på bim-9. Blir tokig på alla dagar hit el dit haha. Hur lång kort cykel har du? Förlåt om inlägget blev lite förvirrat;) men är förvirrad :)

  • Flisan79

    Tja, man får ont i brösten av de hormon (östrogen och progesteron) som ökar IOM äl. Så det kan vara vilket som.

    Själv hade jag ovanligt lite symtom innan bim den senaste gången jag var gravid. Det enda som avslöjade var att jag inte hade pms-humör.

Svar på tråden PMS eller gravid symtom