• sjövildabarn

    Fler som föder extremt snabbt?

    Jag väntar mitt 4:de barn  och jag föder väldigt fort.
    Detta skapar en enorm rädsla.
    Någon som fått snitt pga för snabba förlossningar?  

  • Svar på tråden Fler som föder extremt snabbt?
  • Challe N

    Okej bara tänkte att det kan ju vara jobbigt att ens våga lämna hemmet när det går sådär extremt fort. Men visst är det mest naturligt att föda när kroppen och bebisen "vill"..

  • Nötcreme

    Håller med dig. Men har man inte upplevt en "hemma förlossning" så vet man ju inte riktigt hur det är. Jag tycker man ska vara försiktigt med uttalade då. Jag var sj hemma
    Med min son på 2,5 år och fick sköta allt själv, samtidigt som min son stod brevid och var skit rädd rent ut sagt!!!

  • HopeNeverFades
    Nötcreme skrev 2013-02-05 10:50:39 följande:
    Håller med dig. Men har man inte upplevt en "hemma förlossning" så vet man ju inte riktigt hur det är. Jag tycker man ska vara försiktigt med uttalade då. Jag var sj hemma
    Med min son på 2,5 år och fick sköta allt själv, samtidigt som min son stod brevid och var skit rädd rent ut sagt!!!
    Är det mig du inte menar ska uttala mig? Isf angående vad?
  • cosinus

    Snitt vet jag inte om de beviljar då tror jag du har större chans med planerad igångsättning. Det vet jag en del som fått för att de haft långt till sjukhus och inte en chans att hinna in.

  • Nötcreme

    Nä men att du menar att det inte är konstigt att man kan få en planerad förlossning. Jag tycker det är fel att msn inte får det när man har fött så fort dom andra gr. Och du tyckte inte att det var konstigt. Men har du fött hemma?

  • KramKalas

    jag väntar mitt andra barn och är lite små nervös att de ska gå snabbt denna gången.. förra förlossningen tog 3½totalt från att vattnet gick. Dock vill jag inte ha snitt men som sagt, är rädd att de kommer gå fort o att de sker i bilen eller nåt liknande :S

  • HopeNeverFades
    Nötcreme skrev 2013-02-05 10:56:54 följande:
    Nä men att du menar att det inte är konstigt att man kan få en planerad förlossning. Jag tycker det är fel att msn inte får det när man har fött så fort dom andra gr. Och du tyckte inte att det var konstigt. Men har du fött hemma?

    Ja jag kan också tycka det är fel men det var inte det jag diskuterade. Jag menade bara att ur sjukvårdens synvinkel så förstår jag att man många gånger inte beviljar en planerad förlossning "bara" utifrån att man fött hemma. Sen om det är rätt eller fel har jag inte sagt. Jag kan förstå att det var en obehaglig upplevelse för dig och barnet men det var ju inget som kunde förutses.
  • UlleGull41

    Japp har också haft OTROLIGT snabba förlossningar. Har 5 barn, 1:a födde jag på 9 timmar, men de sa att de skulle gått mycket snabbare om inte lilla näsan varit i vägen ;)

    Nr 2 födde jag i ambulans, han precis in i den, son väl var, annars hade han fötts hemma.

    Så med 3:an,4:an och 5:an så begärde jag igångsättning som jag fick beviljat all 3 gånger.

    Vid en av dessa 3 förlossningar öppnade jag mig 8 cm på 5 min, barnmorskan hade tänkt gå och kolla sin andra patient, men ville kolla hur mycket jag öppnat mig innan hon skulle gå. De var då hon såg och sa bara OJ OJ jag för nog stanna för nu ska du till och föda. 

  • Nötcreme

    Du skre " jag tycker inte det är konstigt alls" det tolkar jag som att det är din åsikt. Men det mena kanske inte du. Och då ber jag om ursäkt. Men om man skriver Jag tycker, tolkar jag det som en åsikt.

Svar på tråden Fler som föder extremt snabbt?