• sjövildabarn

    Fler som föder extremt snabbt?

    Jag väntar mitt 4:de barn  och jag föder väldigt fort.
    Detta skapar en enorm rädsla.
    Någon som fått snitt pga för snabba förlossningar?  

  • Svar på tråden Fler som föder extremt snabbt?
  • HopeNeverFades
    Nötcreme skrev 2013-02-05 11:22:47 följande:
    Du skre " jag tycker inte det är konstigt alls" det tolkar jag som att det är din åsikt. Men det mena kanske inte du. Och då ber jag om ursäkt. Men om man skriver Jag tycker, tolkar jag det som en åsikt.

    Det ÄR min åsikt att jag inte tycker att det är konstigt att sjukvården gör som de gör dvs. inte alltid beviljar igångsättningen pga. snabb förlossning. Men med det menar jag endast att jag förstår deras "syn" på det hela jag har inte sagt någon åsikt i det om det är rätt eller fel!

    Jag kan tycka att det inte är konstigt alls att det är krig i ett land, för den skulle tycker jag inte att det är bra utan jag menar att jag ahr förståelsen att det blir si eller så.
  • Challe N

    Med tanke på att en del får snitt pga av förlossningsrädsla borde man ju kunna få det för rädsla att föda hemma. Men å andra sidan är det ju inte helt okomplicerat med snitt och det är ju skönt om det blir naturligt.

    Det är lite av min skräck att föda hemma men har 10 min till sjukhuset så borde väl inte vara så stor risk.

    Nötcreme: hur tog din son det? Gick allt bra med bebisen inse omständigheterna?

  • sjövildabarn

    Hej kul med svar! Jag har dock inte hunnit svara! Mina tog 2 Tim och 40 min andra 1 Tim och 27 min den tredje 50 minuter med igångsättning! Känns som nu med nr 4 kommer typ ramla ut. Jag känner inte min latensfas och enligt min Bm är det omöjligt att kolla innan då man som omfördeska föder fort trots omoget läge inte kan säga om det är på g likväl som man kan gå öppen innan det är dags

  • sjövildabarn

    Jag får nog igångsättning men är rädd vill helst ha snitt då alla mina muskler krampa och bebis hade svårt att hinna med tempot

  • Challe N

    Sjöbildabarn: Min trea kom som jag skrivit innan snabbt. Var på förlossningen ca 45-50 min innan hon var ute och det var inte för jag väntat särskilt länge hemma. Nu fick jag fyran i lördags. Var rädd att det skulle gå ännu fortare men vi var inne 5,5 timmar innan hon var ute så var ju mer normalt. Så det behöver inte gå fort för att det har gjort det innan..

  • Egina2

    Första tog 2,5h, va inne 15min på förlossningen tror jag.
    Andra tog 25min o föddes i sängen hemma, hade maken hemma o det gick jättebra.
    Var ändå orolig att tredje skulle gå lika fort och att det kanske inte går lika bra den ggn (navelsträngen runt halsen el annat) så bad att få bli igångsatt och det var inga problem alls. Fick täta värkar drygt en vecka tidigare än igångsättningen var bokad pga att barnmorskan som skulle känna hur mkt jag var öppen råkade dra i tappen på ngt sätt. Åkte därför in och blev igångsatt tidigare, tog 1,5h från de tog hål på hinnan.

  • sjövildabarn
    Challe N skrev 2013-02-21 16:24:02 följande:
    Sjöbildabarn: Min trea kom som jag skrivit innan snabbt. Var på förlossningen ca 45-50 min innan hon var ute och det var inte för jag väntat särskilt länge hemma. Nu fick jag fyran i lördags. Var rädd att det skulle gå ännu fortare men vi var inne 5,5 timmar innan hon var ute så var ju mer normalt. Så det behöver inte gå fort för att det har gjort det innan..

    Nä det känns rätt skönt om det blir lite längre ! Problemet är att jag inte känner starten och har en bra bit till kk
  • ExitSong

    Här är en till som föder rätt så fort, 1:an tog 8 timmar från att vattnet gick och han bara flög ut i slutet. Nu väntar jag tvillingar och oroar mig för att de typ ska vräka sig ut samtidigt så allt bara går sönder... Har läst om en ryggbedövning som verkar snabbare och är bra vid snabba förlossningar (inte EDA, utan den andra, vet inte vad den heter), fick ni det och fungerade det? Tror ni det är bra vid snabba förlossningar att be om pudensblockad, alltså sådan som smärtlindrar lokalt så det inte gör så ont vid själva "utploppandet"?

  • ExitSong

    En barnmorska sa till mig att fördelen med snabba förlossningar är att det brukar bli så när det "går bra", dvs det är ett tecken på att allt funkar. Så det är ju en tröst. Nackdelen är ju det där med att hinna till sjukhuset och att hinna få smärtlindring. Att öppna sig väldigt fort gör antagligen ondare, å andra sidan slipper man ha ont så länge...

Svar på tråden Fler som föder extremt snabbt?