• Anonym
    Äldre 28 Jan 11:31
    1156 visningar
    7 svar
    7
    1156

    Hur hjälper jag min systers son i detta??????

    Min storasyster är alkoholist! Hon vägrar inse detta men super varje dag! Säljer allt hon har för att ha råd. Flyttade in i en etta med kokvrå för att ha råd. Skit sak samma om inte hennes son också bor med henne!!!! Och han är då 18 år! Han mår dåligt och har blivit utslängd många gånger och hon har tagit av han nyckeln HEM!


    Hans pappa bor här o han kanske kan bo där. Nu hade sonen haft fest i helgen då syrran var o söp på annat håll. Syrran vart förbannad o ska nu kasta ut han igen o ta nyckeln! Finns det NÅT jag kan göra???????

  • Svar på tråden Hur hjälper jag min systers son i detta??????
  • Anonym (mm)
    Äldre 28 Jan 11:32
    #1

    Erbjuda honom att bo hos dig, kanske?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 28 Jan 11:34
    #2
    Anonym (mm) skrev 2013-01-28 11:32:48 följande:
    Erbjuda honom att bo hos dig, kanske?
    Har gjort det men min syster vart galen o sa att hon skulle säga upp kontakten med sin son då.
  • Äldre 28 Jan 11:35
    #3
    Anonym skrev 2013-01-28 11:34:17 följande:
    Har gjort det men min syster vart galen o sa att hon skulle säga upp kontakten med sin son då.
    Låt henne göra det isåfall. Om du kan få bort honom från den miljön är det värt att hans instabila mamma blir lack.

    Vem tycker du förtjänar mest hänsyn? 
  • Äldre 28 Jan 11:35
    #4
    Anonym (mm) skrev 2013-01-28 11:32:48 följande:
    Erbjuda honom att bo hos dig, kanske?

    +1
  • Anonym
    Äldre 28 Jan 11:42
    #5
    Anonym skrev 2013-01-28 11:34:17 följande:
    Har gjort det men min syster vart galen o sa att hon skulle säga upp kontakten med sin son då.

    Hmm... Hjälp sonen att kolla upp med pappan om han kan bo där. Annars tycker jag att det låter som ett jättebra alternativ att sonen bor hos dig, och om han själv vill det - trots att han är medveten om att mamman hotar att säga upp kontakten med honom - så skulle jag kört på det... Alkoholism är en sjukdom, och så länge hon är sjuk är det nog inte så bra för sonen att bo med henne alls. Och blir hon frisk så kan hon förhoppningsvis inse sitt misstag och försöka korrigera det...
  • Anonym (Nykte­r)
    Äldre 28 Jan 11:45
    #6

    Eftersom sonen är 18år bestämmer han själv var han kan bo. Kan han få hjälp av socialen att skaffa eget boende?

  • Äldre 28 Jan 11:51
    #7

     Eftersom han är 18 så får han göra och flytta vart han vill.

    Flytta hem till er?
    Hjälp honom att hitta eget boende?

    Om hon säger att hon ska säga upp kontakten med sitt son för att han väljer att flytta hemifrån så är hon inte värd att han kontakt med honom alls.

Svar på tråden Hur hjälper jag min systers son i detta??????