• telgebo

    Familjen Annorlunda

    Prattråd för oss som följer programmet Familjen Annorlunda på måndagar kl 20 i TV 4.

    Såg att det inte fanns nån tråd för oss så jag startar en nu.


    Min lycka dotter född okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Svar på tråden Familjen Annorlunda
  • MoaElis
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-02-07 22:26:54 följande:
    Ursäkta?
    Vad finns att anmäla? Det framgår ju inte ens vilka jag menar...
    Tror du att alla på familjeliv är svagbegåvade? Det har framgått ganska tydligt vilken familj det gäller.
  • LängtansBlåaBlomma
    MoaElis skrev 2013-02-07 22:30:37 följande:
    Tror du att alla på familjeliv är svagbegåvade? Det har framgått ganska tydligt vilken familj det gäller.
    Som var med i Unga mödrar?!
  • Aileen Allannah
    MoaElis skrev 2013-02-07 22:30:37 följande:
    Tror du att alla på familjeliv är svagbegåvade? Det har framgått ganska tydligt vilken familj det gäller.
    Va? Jag har ingen aning, hon pratar väl om Unga Mödrar!?
  • MoaElis
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-02-07 22:31:52 följande:
    Som var med i Unga mödrar?!
    Nej, jag trodde faktiskt att tråden gällde "familjen annorlunda" fortfarande. Jag tycker dock inte man ska diskutera huruvida människor är svagbegåvade eller inte... Hur man än vrider på det, är det nedlåtande/kränkande.
  • LängtansBlåaBlomma
    MoaElis skrev 2013-02-07 22:37:36 följande:
    Nej, jag trodde faktiskt att tråden gällde "familjen annorlunda" fortfarande. Jag tycker dock inte man ska diskutera huruvida människor är svagbegåvade eller inte... Hur man än vrider på det, är det nedlåtande/kränkande.
    Tråden ja, men mitt inlägg var ett svar på ett off-topic-inlägg. Hade du läst ordentligt vad jag svarade på hade du inte behövt vara oförskämd och be någon anmäla mig.
    Men jag godtar din ursäkt.
  • MoaElis
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-02-07 22:41:08 följande:
    Tråden ja, men mitt inlägg var ett svar på ett off-topic-inlägg. Hade du läst ordentligt vad jag svarade på hade du inte behövt vara oförskämd och be någon anmäla mig.
    Men jag godtar din ursäkt.
    Ursäkta? Jag bad inte om ursäkt, tycker det var fel oavsett. Sen var det inte jag som bad någon anmäla mig. Om du läst ordentligt så hade du kanske sett det.
  • LängtansBlåaBlomma
    MoaElis skrev 2013-02-07 22:42:42 följande:
    Ursäkta? Jag bad inte om ursäkt, tycker det var fel oavsett. Sen var det inte jag som bad någon anmäla mig. Om du läst ordentligt så hade du kanske sett det.
    Sorry. Jag menade flitigalisa eller vad hon hette där ovan.
    Och jo, du bad säkert om ursäkt, du misstog dig ju...
  • MoaElis
    MoaElis skrev 2013-02-07 22:42:42 följande:
    Ursäkta? Jag bad inte om ursäkt, tycker det var fel oavsett. Sen var det inte jag som bad någon anmäla mig. Om du läst ordentligt så hade du kanske sett det.
    *dig, ska det såklart stå.
  • MoaElis
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-02-07 22:45:14 följande:
    Sorry. Jag menade flitigalisa eller vad hon hette där ovan.
    Och jo, du bad säkert om ursäkt, du misstog dig ju...
    Ja, men det är väl inte så konstigt att man tror att tråden handlar om det den gjort i över 50 sidor nu. Men jag tycker hur som helst det du skrev var fel. 
  • felicityporter
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-02-07 19:18:37 följande:
    Fast ett av paren var uppenbart förståndshandikappade,  . Det var inget nedlåtande. Utan en iakttagelse.
    Oj, vilken fantastisk dubbelmoral! Det är med andra ord helt okej att dela med sig av sådana iakttagelser i Unga Mödrar, men absolut förbjudet att dela med sig av samma iakttagelser om de medverkande i Familjen Annorlunda? Personligen tycker jag att det borde vara känsligare att uttrycka sig nedlåtande om föräldrarna i Unga Mödrar med tanke på att många av dem är under 18 år och således barn.

    Jag hoppas att Familjeliv tar sitt förnuft till fånga och stänger ner tråden om Unga Mödrar, alternativt rensar den på ungefär 50% av inläggen, samma sak med trådarna om Big Brother, Farmen och Hollywoodfruar. Ett annat (och vettigare) alternativ är att helt enkelt låta yttrandefriheten råda och endast ta bort grova personangrepp, med andra ord låta det vara ungefär som det är nu, men givetvis utan den positiva särbehandlingen av Familjen Annorlunda. 
Svar på tråden Familjen Annorlunda