• Anonym

    ont i knävecket

    har haft ont i ena knävecket länge nu. Det är främst när benet är utrsträckt som det gör ont, när jag ska sova. Vissa dagar gör det mer ont, andra dagar känns ingenting. Vad kan det bero på? Har inte tid och pengar att kolla upp det hos läkare eller sjukgymnast just nu

  • Svar på tråden ont i knävecket
  • ex ungue leonem
    Anonym skrev 2013-02-02 14:24:04 följande:
    Det kostar väl fortfarande pengar?

    Du blir ju hursomhelst inte bättre av att få gissningar här el hur?
    Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • Anonym
    ex ungue leonem skrev 2013-02-02 14:37:40 följande:

    Du blir ju hursomhelst inte bättre av att få gissningar här el hur?
    Låter som att du har missat poängen med diskussionsforum.
  • ex ungue leonem
    Anonym skrev 2013-02-02 14:53:39 följande:
    Låter som att du har missat poängen med diskussionsforum.
    Du vill veta vad du lider av el hur? Hur får du en diagnos o blir botad?Drömmer
    Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • Anonym
    ex ungue leonem skrev 2013-02-02 14:55:06 följande:
    Du vill veta vad du lider av el hur? Hur får du en diagnos o blir botad?Drömmer
    Anonym skrev 2013-02-02 14:01:27 följande:
    Vad kan det bero på?
    Jag efterfrågade som sagt inte diagnos eller ordinationer, enbart förslag och synpunkter.

    Drömmer

  • ex ungue leonem
    Anonym skrev 2013-02-02 15:01:03 följande:
    Jag efterfrågade som sagt inte diagnos eller ordinationer, enbart förslag och synpunkter.

    Drömmer


    Du vill veta vad det kan bero på..jag gav två förslag.Hur skall du bli botad från det om det nu är det du har fel på?
    Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • Anonym
    ex ungue leonem skrev 2013-02-02 15:02:20 följande:

    Du vill veta vad det kan bero på..jag gav två förslag.Hur skall du bli botad från det om det nu är det du har fel på?
    Jag tror inte att det är varken artrit eller menisken som är orsaken. Söker därför fler förslag. 

    Men att föreslå besök till läkare/sjukgymnast blir bara fel eftersom jag redan skrivit i trådstarten att jag inte har möjlighet till det. Förstår mig aldrig på er som envisas med att föreslå något som undanbedes. Slöseri med tid.
  • ex ungue leonem
    Anonym skrev 2013-02-02 15:09:58 följande:
    Jag tror inte att det är varken artrit eller menisken som är orsaken. Söker därför fler förslag. 

    Men att föreslå besök till läkare/sjukgymnast blir bara fel eftersom jag redan skrivit i trådstarten att jag inte har möjlighet till det. Förstår mig aldrig på er som envisas med att föreslå något som undanbedes. Slöseri med tid.

    Förstår mig inte på de som blir sura bara för de inte får de råd meddetsamma som de förväntat sig
    Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • Elin 885
    Anonym skrev 2013-02-02 14:24:04 följande:
    Det kostar väl fortfarande pengar?
    Anonym skrev 2013-02-02 15:09:58 följande:
    Jag tror inte att det är varken artrit eller menisken som är orsaken. Söker därför fler förslag. 

    Men att föreslå besök till läkare/sjukgymnast blir bara fel eftersom jag redan skrivit i trådstarten att jag inte har möjlighet till det. Förstår mig aldrig på er som envisas med att föreslå något som undanbedes. Slöseri med tid.

    ja det kostar pengar upp till 1100kr om jag inte minns fel.
    du har inte tid, möjlighet säger du, men säg mig, om det blir så illa så att du inte ens kan stå eller gå...vad gör du då?
    läkare för röntgen, eventuell operation och sen sjukgymnastik är tyvärr den enda lösningen.
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Anonym
    ex ungue leonem skrev 2013-02-02 15:25:10 följande:

    Förstår mig inte på de som blir sura bara för de inte får de råd meddetsamma som de förväntat sig
    Ja, onödigt inlägg igen. Jag har varken blivit sur eller förväntat mig svar utifrån något specifik mall eller art. Om jag gjorde det hade jag aldrig behövt fråga på ett forum i första taget. Det enda jag underströk var att jag inte har möjlighet att gå till läkare/sjukgymnast, det kan inte vara speciellt svårt att låta bli att skriva det då.
  • Anonym
    Elin 885 skrev 2013-02-02 15:40:56 följande:

    ja det kostar pengar upp till 1100kr om jag inte minns fel.
    du har inte tid, möjlighet säger du, men säg mig, om det blir så illa så att du inte ens kan stå eller gå...vad gör du då?
    läkare för röntgen, eventuell operation och sen sjukgymnastik är tyvärr den enda lösningen.
    Håll dig till ämnet.
  • Elin 885
    Anonym skrev 2013-02-02 15:53:31 följande:
    Håll dig till ämnet.
    jag gör det.
    skador uppkommer oftast inte av ingenting, och de behöver då åtgärdas.
    jag gick inte till doktorn förns jag inte kunde stå eller gå på benet och hoppade sen på kryckor i 3 månader.
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Blåbäret0

    Finns receptfria krämer på apotek du kan prova att smörja med, det lär finnas sådanna för både muskler och leder. Kanske prova något naturpreparat som hjälper mot ömma leder?
    Yoga/stretchnings-dvd kan du hyra kostnadsfritt på biblioteket och göra hemma, det kanske hjälper?

    Vad det beror på går ju såklart inte att veta utan medicinsk undersökning, men kanske är det så att du belastat ena benet och knävecket fel, så ledbanden blivit lite utslitna. Då hjälper nog regelbunden stretchning, och kanske ilägg i skon, men samma där, behövs ju anpassning... Ett förslag, kolla hur du står i spegeln, kanske upptäcker du att du står snett?
    Många har hy skolios (sen rygg) och det kan ofta bero på att ena benet är lite längre än det andra.
    Vet inte varför du inte kan/vill gå till sjukvården, men ett besök hos gymnast kan du ringa själv om, samt kostar 100kr per gång och ingår i högkostnadsskyddet.

    Hoppas du fått lite hjälp!

  • Blåbäret0

    Värmedyna kom jag på! Har du ingen, håll en handduk under hett vatten ett tag och lägg på, du kan också prova ifall kyla hjälper. Ta is i en påse, med ett tex gammalt örngott runt.

  • Stephanieeeee

    Jag har haft ont i mitt vänstra knäveck i ca. 3 veckor och jag har inte tränat eller någe sånt, utan det har kommit av sig själv. Ska man gå till vårdcentralen och kolla upp det då eller är det onödigt?

  • egget

    Jag har haft ont i mitt knäveck och yttre knä en längre tid. Speciellt när man suttit och kört bil en sträcka och sen ska kliva ur.

    Sen provade jag det här med foamrollern igår kväll och det känns bättre redan idag.

    massagenhvt.com/foam-rolling-hamstrings/

    Prova den, gör ont som fan men håll ut till smärtan försvinner i baksida lår, sen rullar du vidare och stannar på varje öm punkt.

Svar på tråden ont i knävecket