• Anonym
    Äldre 3 Feb 11:34
    1682 visningar
    14 svar
    14
    1682

    marijuana

    Hej! Jag testade marijuana igår för första gånge, blev paranoid och obekväm och jag ångrar mig verkligen! Mår jätte dåligt idag och tänker inte testa igen men kom på att jag har läkarbesök om ca 3 veckor, dom ska kolla hjärtat så skulle inte förvåna mig om dom tar både blodprov och urinprov, kan dom se att jag har rökt på??! Har världens ångest över detta, tacksam för svar!

  • Svar på tråden marijuana
  • Eerie
    Äldre 3 Feb 11:36
    #1

    nej de kollar inte efter droger vid vanliga läkarbesök.
    dessutom har det antagligen hunnit gå ur kroppen om tre veckor, du kan vara lugn.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 3 Feb 13:38
    #2

    Åh tack så mycket!


    Eerie skrev 2013-02-03 11:36:59 följande:
    nej de kollar inte efter droger vid vanliga läkarbesök.

    dessutom har det antagligen hunnit gå ur kroppen om tre veckor, du kan vara lugn.

  • Anonym
    Äldre 3 Feb 14:57
    #3

    Det är mycket ovanligt att man ens får effekt första gånger, det att du fick det tyder bara på att du har intagit absurda mängder mot vad man bör göra för en behaglig rus, vid feldosering kan det bli obehagligt, speciellt om man är inte van vid effekten från första början.
    Ta inte så mycket nästa gång så råkar du inte ut för det.

    Till din fråga så är vården neutral i alla fall på det området, är det inte sagt att drogtest ska tas så tar dom inte det bara för att dom kan.
     

  • Anonym
    Äldre 3 Feb 20:38
    #4

    Du gör rätt att inte ta ngn mer gång, det spelar ingen roll om det är mindre farligt än sprit.
    Det är olagligt, och du kan både mista jobb, körkort, barn, osv osv om man missbrukar.

    Som svar till din fråga så kan de se på en obduktion om du tagit marijuana, umgås du i miljöer där folk röker på så sätter det sig en lukt i dina kläder som personalen kan känna. Det kanske inte syns i dina prover men man vet aldrig... 

  • Anonym
    Äldre 3 Feb 20:42
    #5

    Det kommer ha gått ur kroppen efter tre veckor om du bara rökt en gång. Dessutom brukar de inte kolla för droger vid standardbesök. 
    Ta det lite lugnt nästa gång du testar, rök lite i taget så är det ingen fara. Det är en behaglig drog i rätt mängd.
     

  • Anonym
    Äldre 3 Feb 20:47
    #6
    Anonym skrev 2013-02-03 20:42:17 följande:
    Det kommer ha gått ur kroppen efter tre veckor om du bara rökt en gång. Dessutom brukar de inte kolla för droger vid standardbesök. 
    Ta det lite lugnt nästa gång du testar, rök lite i taget så är det ingen fara. Det är en behaglig drog i rätt mängd.
     
    Men för tusan ........hon har skrivit att hon aldrig mer ska testa, hon har ångest över det då ska väl du ta mig tusan inte uppmuntra till missbrukRynkar på näsan
  • Anonym
    Äldre 3 Feb 20:49
    #7
    Anonym skrev 2013-02-03 20:47:35 följande:
    Men för tusan ........hon har skrivit att hon aldrig mer ska testa, hon har ångest över det då ska väl du ta mig tusan inte uppmuntra till missbrukRynkar på näsan
    Hon har ångest föratt det är förbjudet, men hon har ångest i onödan. Hon behöver höra att det inte är något att nojja över och det är det inte. 
     
  • Anonym
    Äldre 3 Feb 21:04
    #8
    Anonym skrev 2013-02-03 20:49:40 följande:
    Hon har ångest föratt det är förbjudet, men hon har ångest i onödan. Hon behöver höra att det inte är något att nojja över och det är det inte. 
     
    Ja det är olagligt, man begår ett brott om man knarkar, ett brott som kan leda till att man mister både bostad, barn, jobb, kompisar osv osv.
    Sen så när man ser dokumentärer om både alkholister samt knarkare så märker man att de inte har den bästa omdömesförmågan eller snabbaste tankesätte .....
    Så inga droger är bra, och de ger skador och leder till brott. 
  • Äldre 4 Feb 11:21
    #9
    Anonym skrev 2013-02-03 20:47:35 följande:
    Men för tusan ........hon har skrivit att hon aldrig mer ska testa, hon har ångest över det då ska väl du ta mig tusan inte uppmuntra till missbrukRynkar på näsan
    Fast någon uppmuntran till missbruk var det ju inte direkt.
  • Anonym
    Äldre 5 Feb 08:20
    #10
    Anonym skrev 2013-02-03 21:04:41 följande:
    Ja det är olagligt, man begår ett brott om man knarkar, ett brott som kan leda till att man mister både bostad, barn, jobb, kompisar osv osv.
    Sen så när man ser dokumentärer om både alkholister samt knarkare så märker man att de inte har den bästa omdömesförmågan eller snabbaste tankesätte .....
    Så inga droger är bra, och de ger skador och leder till brott. 
    Det är farligt att leva, än så länge har ingen överlevt det äventyret.

    Civil olydnad är ett sätt att förändra lagar men i dagens läge så behöver man inte ens fundera speciellt mycket på det, legaliseringen har påbörjat, flera stater i usa har legaliserat samt flera stater i eu har avkriminaliserat.
     
    Sen förstår jag verkligen inte hur du kan dra paralleller mellan alkoholister och "knarkare, med det glåpordet menar du säkert missbrukare av andra droger, och att en gång testa och eventuellt i fortsättningen använda med sunt förnuft.
     
  • Anonym
    Äldre 6 Feb 16:34
    #11
    Anonym skrev 2013-02-03 21:04:41 följande:
    Ja det är olagligt, man begår ett brott om man knarkar, ett brott som kan leda till att man mister både bostad, barn, jobb, kompisar osv osv.
    Sen så när man ser dokumentärer om både alkholister samt knarkare så märker man att de inte har den bästa omdömesförmågan eller snabbaste tankesätte .....
    Så inga droger är bra, och de ger skador och leder till brott. 
    Det är inte så stor risk att åka fast faktiskt. Poängen är att det ju inte är nåt att nojja över. Nåt missbruk är det ju knappast prat om, hon har rökt en gång och blev lite nojjig av det? Geez. 
  • Anonym
    Äldre 12 Feb 01:56
    #12

    DIn läkare kan inte hitta nått spår efter din rökning i kroppen ens om han vill och försöker allt.

    Varför du blev obekväm och av paranoida inslag, är helt säkert för du tog för mycket.
    Eller att du inte visste vad som vänta dig.
    Man ska aldrig stoppa nått i kroppen som man inte vet vad det gör med en.
    Det gäller droger som alkohol, rätt sjukt att så många på denna jord inte bryr sig om att ta reda på vad det är man nyttjar.

  • Äldre 12 Feb 02:03
    #13

    Om du "testade" ganja igår så då låter det ju knappast som om du drog i dig en hel joint utan då har det säkert gått ur kroppen inom 3 - 5 dagar.  För övrigt har inte läkaren någon anledning att ta urinprov för att söka efter droger vid en vanlig hälsokontroll.

  • Anonym
    Äldre 12 Feb 12:40
    #14
    BlondBimbo net skrev 2013-02-12 02:03:28 följande:
    Om du "testade" ganja igår så då låter det ju knappast som om du drog i dig en hel joint utan då har det säkert gått ur kroppen inom 3 - 5 dagar.  För övrigt har inte läkaren någon anledning att ta urinprov för att söka efter droger vid en vanlig hälsokontroll.
    Och om dom gör, så måste de informera om detta.
Svar på tråden marijuana