• Äldre 6 Feb 19:24
    8500 visningar
    66 svar
    66
    8500

    FEEDBACK personligbrev(till lokalvårdare)

    Hejsan

    Kan jag få lite feedback på mitt brev. Jag vill verkligen ha ett jobb som lokalvårdare så snabbt som möjligt. Jag tänkte ha en liten blomma eller något för att brevet ska sticka ut. Vad tycker ni?


    Ert nya ansikte utåt


     


    Att hjälpa människor med städning är något jag alltid har trivts med. Min mamma har varit sjuk under en lång tid och har hjälpt mycket med städningen hemma. Detta har varit en god erfarenhet i mitt liv som har utvecklat mina egenskaper som noggrannhet, positiv inställning och speciellt ansvarstagande.  Man får en tillfredställande känsla när man ser skillnaden på ett välstädat hem och inte så välstädat. Jag lärde mig verkligen att uppskatta ett väl genomfört arbete och noggrannheten som man lärde sig med tiden.


    Anledningen till att jag söker tjänsten hos er på YYY är för att jag har läst mycket om hur mycket passion ni har för ert yrke, hur ni behandlar er personal och den kvalité ert arbete har. Detta har inspirerat mig till att söka hos er och det är något jag skulle vilja arbete med under en längre tid. Jag vill inte bara vara en ”lokalvårdare”, jag vill bli den bästa lokalvårdaren jag kan vara genom att utveckla min kunskap, erfarenhet och arbetsmoral och jag är säker på att ni är den rätta företag jag vill jobba för. Ni erbjuder de möjligheter som skulle kunna få mig att växa som på många olika sätt. Detta är klart något som skiljer er från andra städföretag som jag har läst om, att ni erbjuder er personal möjligheten att få lära sig kunskapsmässigt och reflektera en gång i månaden vad man kan göra bättre, både för kunden men också en själv. Det är något jag vill vara en del av.


    Annat om mig? Jag gick ut gymnasiet 20// och har alltid varit en ambitiös OOO. Jag gick ut med rätt bra betyg(11 MVG:n, 9VG:n och 7 G:n).  Jag är väldigt seriös och engagerad i allt jag ger mig in på. Jag gör aldrig något halvdant utan presterar mitt allra bästa vad det än gäller. Jag tycker väldigt mycket om att jobba och gör det så fort jag får chansen, skulle det behövas  ringas in folk med kort varsel är jag ofta tillgänglig!


    Vill ni veta mer om mig kan vi med fördel ta det vid en eventuell intervju. Tack så mycket för att ni tog er tid att läsa min ansökan, jag hoppas att den gjorde er intresserade.


    Med vänliga hälsningar


    WWW

  • Svar på tråden FEEDBACK personligbrev(till lokalvårdare)
  • Äldre 6 Feb 21:28
    #51

    Tänk på att inte göra det personliga brevet för långt... Får de många söknader kan det hända att de inte orkar läsa om det är för långdraget.
    En annan egenskap som är positiv i de flesta jobb är ett gott humör!

    Du kan även ringa själv till företaget ett par dagar efter att de mottagit söknaden! För att höra om det läst den och om de eventuellt är öppna för att ta in dig på intervju. 

  • Äldre 6 Feb 21:30
    #52
    Iwashere skrev 2013-02-06 21:26:20 följande:
    Det står inte ordagrant, men det företag som jag söker till gör olika slags städningar

    Stod inte ordagrant i ansökan, men de håller på med kontorstädning, städa på skolorna osv.
    Då ska du trycka lite extra på att du är flexibel och serviceinriktad, det värsta som finns är städare som går runt och ser sura ut och blir upprörda om ett konferensrum är upptaget trots att man ska städa där och så.
  • Äldre 6 Feb 21:32
    #53
    Margaux skrev 2013-02-06 21:28:32 följande:
    Tänk på att inte göra det personliga brevet för långt... Får de många söknader kan det hända att de inte orkar läsa om det är för långdraget.
    En annan egenskap som är positiv i de flesta jobb är ett gott humör!

    Du kan även ringa själv till företaget ett par dagar efter att de mottagit söknaden! För att höra om det läst den och om de eventuellt är öppna för att ta in dig på intervju. 
    Låter jättebra. Tack så mycket Margaux, uppskattar det verkligen. Ska ringa efter ett par dagar också. Tror du att det är möjligt att jag kan få ett jobb som lokalvårdare här i sthlm inom två månader?

    Och tack allihopa, ni fattar inte hur tacksam jag är för er feedback.
  • Äldre 6 Feb 21:33
    #54
    Aileen Allannah skrev 2013-02-06 21:30:56 följande:
    Då ska du trycka lite extra på att du är flexibel och serviceinriktad, det värsta som finns är städare som går runt och ser sura ut och blir upprörda om ett konferensrum är upptaget trots att man ska städa där och så.
    Det ska jag tänka på. Tack så mycket!!Skrattande
  • pralin­en86
    Äldre 6 Feb 21:33
    #55

    Givetvis är ett foto ett plus. Men absolut inget "jag tar kort på mig själv med mobilen och plutar med läpparna", då är det bättre utan.

  • Äldre 6 Feb 21:34
    #56
    Iwashere skrev 2013-02-06 21:32:59 följande:
    Låter jättebra. Tack så mycket Margaux, uppskattar det verkligen. Ska ringa efter ett par dagar också. Tror du att det är möjligt att jag kan få ett jobb som lokalvårdare här i sthlm inom två månader?

    Och tack allihopa, ni fattar inte hur tacksam jag är för er feedback.
    Det beror helt på hur många som söker jobbet, som helt grön (i princip) så måste du jobba hårdare för att synas bland de som städat i många år. Men det är klart det är möjligt!
  • Äldre 6 Feb 21:37
    #57
    Iwashere skrev 2013-02-06 21:32:59 följande:
    Låter jättebra. Tack så mycket Margaux, uppskattar det verkligen. Ska ringa efter ett par dagar också. Tror du att det är möjligt att jag kan få ett jobb som lokalvårdare här i sthlm inom två månader?

    Och tack allihopa, ni fattar inte hur tacksam jag är för er feedback.
    Jag har ingen som helst aning..... Jag jobbar själv som chef och anställer ju folk någon gång ibland. Men jag är inte i samma branch eller ens i Sverige. I Norge skulle jag gissa att du får jobb omedelbart! Våra lokalvårdare är verkligen inte något att hänga i granen. Städar dåligt och kastar ut en från rummet med en brummande dammsugare........
  • Äldre 6 Feb 21:38
    #58
    pralinen86 skrev 2013-02-06 21:33:42 följande:
    Givetvis är ett foto ett plus. Men absolut inget "jag tar kort på mig själv med mobilen och plutar med läpparna", då är det bättre utan.
    Haha, jag är inte den typen av personen som putar med läpparna och tar foton. Men jag har ingen kamera tillgänglig eller småbilder på mig själv... :/
  • Äldre 6 Feb 21:39
    #59
    Margaux skrev 2013-02-06 21:37:52 följande:
    Jag har ingen som helst aning..... Jag jobbar själv som chef och anställer ju folk någon gång ibland. Men jag är inte i samma branch eller ens i Sverige. I Norge skulle jag gissa att du får jobb omedelbart! Våra lokalvårdare är verkligen inte något att hänga i granen. Städar dåligt och kastar ut en från rummet med en brummande dammsugare........
    Man blir arg när folk som inte ens sköter sitt jobb får behålla när det finns andra som kan sköta jobbet bättre, men de får stå arbetslösa. ugh...
  • Äldre 6 Feb 21:40
    #60
    Aileen Allannah skrev 2013-02-06 21:34:36 följande:
    Det beror helt på hur många som söker jobbet, som helt grön (i princip) så måste du jobba hårdare för att synas bland de som städat i många år. Men det är klart det är möjligt!
    Jag tänker jobba jättehårt för att få jobbet och som tur så bor jag i sthlm och inte i någon liten stad.

    Undrar om det är jättemånga som söker till lokalvårdare... hmm.
  • pralin­en86
    Äldre 6 Feb 21:45
    #61
    Iwashere skrev 2013-02-06 21:38:08 följande:
    Haha, jag är inte den typen av personen som putar med läpparna och tar foton. Men jag har ingen kamera tillgänglig eller småbilder på mig själv... :/
    Haha! Man vet aldrig. Jag har sett många jobbansökningar med såna bilder.
  • Äldre 6 Feb 21:48
    #62
    Iwashere skrev 2013-02-06 21:40:46 följande:
    Jag tänker jobba jättehårt för att få jobbet och som tur så bor jag i sthlm och inte i någon liten stad.

    Undrar om det är jättemånga som söker till lokalvårdare... hmm.
    Det är inte alltid bättre att bo i en stor stad, med tanke på att det är större konkurrens om jobben.
  • Äldre 6 Feb 21:49
    #63
    Aileen Allannah skrev 2013-02-06 21:48:02 följande:
    Det är inte alltid bättre att bo i en stor stad, med tanke på att det är större konkurrens om jobben.
    Det har du rätt i. Hoppas lokalvårdare inte är den typen av arbete där det är för hög konkurrens.
  • Äldre 6 Feb 21:50
    #64
    pralinen86 skrev 2013-02-06 21:45:52 följande:
    Haha! Man vet aldrig. Jag har sett många jobbansökningar med såna bilder.
    Haha, seriöst? Man måste var riktigt dum i huvudet om man skickar en sådan bild när man söker arbete.
  • Äldre 6 Feb 21:54
    #65
    Iwashere skrev 2013-02-06 21:49:38 följande:
    Det har du rätt i. Hoppas lokalvårdare inte är den typen av arbete där det är för hög konkurrens.
    Tyvärr så är det ju det, eftersom det inte kräver någon utbildning. Men jag håller tummarna för att du får jobbet!
  • Äldre 6 Feb 21:59
    #66
    Aileen Allannah skrev 2013-02-06 21:54:31 följande:
    Tyvärr så är det ju det, eftersom det inte kräver någon utbildning. Men jag håller tummarna för att du får jobbet!
    Antog det. Tack. :)
Svar på tråden FEEDBACK personligbrev(till lokalvårdare)