• Elin8401

    gravida från tråden= vi som försöker få bebis 2013

    Här sammla vi som precis får  plus eller har haft plus ett tag från tråden
    Vi som försöker få bebis 2013


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 11:22
    BF lista
    Elin8401- 18 nov

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 11:41

    BF lista
    SoMa72- 13 nov
    elsanpelsan- 16 nov
    Elin8401- 18 nov

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-18 09:50

    Här är länken till bildtråden:

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69187409.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-29 15:52
    Nu har våra älskade skatter kommit till världen ♡

    Oskar: 7nov 3420g 51cm Elsanpelsan
    Elise: 17nov 3350g 49cm Längtan till dej
    Ellen: 19nov 2910g 48cm Elin8401
    Kevin: 21nov 3460g 50cm Bianca1
    William: 20dec 3685g 52cm Annzi83
    Theo: 31dec 5040g 54cm Anna med 3trollungar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-30 14:09
    Oskar: 7nov 3420g 51cm-Elsanpelsan
    Elise: 17 nov 3350g 49cm- Alldeles Ny
    Ellen: 19nov 2910g 48cm- Elin8401
    Kevin: 21nov 3460g 50cm- Bianca1
    Elvin: 3dec 2865g 45cm- Maby4
    William: 20dec 3685g 52cm- Annzi83
    Theo: 31dec 5040g 54cm- Anna med 3trollungar
    Walter: 29jan 3970g 52cm- Fru Persson
  • Svar på tråden gravida från tråden= vi som försöker få bebis 2013
  • Elin8401
    AlldelesNy skrev 2013-03-22 12:56:05 följande:
    Jag har inte känt några symptom alls men för 2 dagar sen kom det , illamående i stort sett hela dagar vilket gör att jag inte kan äta mer än blåbärssoppa , varm soppa , baguetter och te. Det blir bättre om jag ligger still. Äter några åksjuketabletter men det hjälper inte. Sen blir jag plötsligt trött och måste sova. Fick även ömma bröstvårtor från ena dagen till den andra men det känns ju bra. Är det nån mer som har såhär? 

    AlldelesNy skrev 2013-03-22 12:56:05 följande:
    Jag har inte känt några symptom alls men för 2 dagar sen kom det , illamående i stort sett hela dagar vilket gör att jag inte kan äta mer än blåbärssoppa , varm soppa , baguetter och te. Det blir bättre om jag ligger still. Äter några åksjuketabletter men det hjälper inte. Sen blir jag plötsligt trött och måste sova. Fick även ömma bröstvårtor från ena dagen till den andra men det känns ju bra. Är det nån mer som har såhär? 

    Ja fick jätte ömma bröst ett tag.. Det liksom pulserade i dom. illamående från å till... fick ta 2åksjuketabletter så hjälpte det lite. Trött så det bara skriker om det!!! å nu ligger ja sjuk på detta oxå.. inget kul.. Men måste jobba natt idag å imån. kan inte Me å sjukanmälan mej... har varit borta en del då med mitt mf förra månaden...
  • AlldelesNy
    Elin8401 skrev 2013-03-22 13:04:34 följande:


    Ja fick jätte ömma bröst ett tag.. Det liksom pulserade i dom. illamående från å till... fick ta 2åksjuketabletter så hjälpte det lite. Trött så det bara skriker om det!!! å nu ligger ja sjuk på detta oxå.. inget kul.. Men måste jobba natt idag å imån. kan inte Me å sjukanmälan mej... har varit borta en del då med mitt mf förra månaden...
    Vad tog du för åksjuketabl? Tog du 2 direkt?

    Det är värdelöst att knappt kunna röra sig utan att må illa. Jag har tur i oturen att jag är arbetslös men det förstör massor för man orkar inte gå ur soffan.. 
  • Elin8401

    Alldelesny- ja har fynadyl el hur det stavas... Ja tog tabletterna me lite mer än 1timmes mellanrum på dom. Det har sina fördelar med att våra arbetslös under gravid tiden oxå. en annan skäms ju för man får ringa till jobbet å säga att man inte kan komma... jätte jobbigt e det!!

  • frånochmeddu

    Illamåendet har inte börjat för mig ännu. Tur det! Men fy fan så trött jag är. Orkar ite röra mig efter jobbet:( är jävligt irriterad pga hormoner och rökstopp :( så jobbigt!!! Men värt det. Fortfarande jobbigt. Vill bara gråta.

  • Elsanpelsan

    Men ni med svullna och ömma bröst, har ni det fortfarande? Blir galen på att jag inte känner det alls längre! Men jag läst ju illamåendet. Bara för att man läst om så många som får ma som börjat med att känslan i brösten försvunnit

  • Mosingen
    frånochmeddu skrev 2013-03-22 16:33:04 följande:
    Illamåendet har inte börjat för mig ännu. Tur det! Men fy fan så trött jag är. Orkar ite röra mig efter jobbet:( är jävligt irriterad pga hormoner och rökstopp :( så jobbigt!!! Men värt det. Fortfarande jobbigt. Vill bara gråta.

    frånochmeddu skrev 2013-03-22 16:33:04 följande:
    Illamåendet har inte börjat för mig ännu. Tur det! Men fy fan så trött jag är. Orkar ite röra mig efter jobbet:( är jävligt irriterad pga hormoner och rökstopp :( så jobbigt!!! Men värt det. Fortfarande jobbigt. Vill bara gråta.

    Här är en till trött och sur.. åxå slutat röka men fyyy så jag kämpar för att inte ta en.. känner mig dessutom så himla ogravid så ibland tvivlar jag på att det ens är nåt därinne å då vacklar motivationen..
  • frånochmeddu

    Mosingen: ja! Det är så tufft!! Jag har ringt BM. Hon sa att nikotintuggummi är okej att ta när suget blir som värst, hjälper verkligen:) men det är såååå tufft! Mitt illamående brukar kicka in i V.6-7, så jag har 1-2 tuffa veckor framför mig utan cigaretter.. När jag börjar må illa är tanken på cigg ändå fruktansvärd.. Jag vet att illamående kan vaa olika från grav till grav, men jag känner på mig att jag kommer må illa igen. Känner redan av det när jag är hungrig på morgonen och kvällen

  • lavendelle

    Känner mig ogravid och orolig för den värk jag har.

    Gör det ont vid mf?

Svar på tråden gravida från tråden= vi som försöker få bebis 2013