• Elin8401

    gravida från tråden= vi som försöker få bebis 2013

    Här sammla vi som precis får  plus eller har haft plus ett tag från tråden
    Vi som försöker få bebis 2013


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 11:22
    BF lista
    Elin8401- 18 nov

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-11 11:41

    BF lista
    SoMa72- 13 nov
    elsanpelsan- 16 nov
    Elin8401- 18 nov

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-18 09:50

    Här är länken till bildtråden:

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69187409.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-29 15:52
    Nu har våra älskade skatter kommit till världen ♡

    Oskar: 7nov 3420g 51cm Elsanpelsan
    Elise: 17nov 3350g 49cm Längtan till dej
    Ellen: 19nov 2910g 48cm Elin8401
    Kevin: 21nov 3460g 50cm Bianca1
    William: 20dec 3685g 52cm Annzi83
    Theo: 31dec 5040g 54cm Anna med 3trollungar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-30 14:09
    Oskar: 7nov 3420g 51cm-Elsanpelsan
    Elise: 17 nov 3350g 49cm- Alldeles Ny
    Ellen: 19nov 2910g 48cm- Elin8401
    Kevin: 21nov 3460g 50cm- Bianca1
    Elvin: 3dec 2865g 45cm- Maby4
    William: 20dec 3685g 52cm- Annzi83
    Theo: 31dec 5040g 54cm- Anna med 3trollungar
    Walter: 29jan 3970g 52cm- Fru Persson
  • Svar på tråden gravida från tråden= vi som försöker få bebis 2013
  • Anna med 3 trollungar

    Theo ligger på ca 600ml per dygn. Har går upp så lite i vikt för han är så aktiv när han är vaken.

    Är så orolig inför 1 April och läkarbesöket. Hoppas innerligt att allt kommer vara bra. Har en stor klump i magen och kan inte sova på nätterna.

  • Bianca1

    Blandar oxå på 180 ml vatten och han äter upp för det mesta. Har börjat med smakis och vatten som ni kanske sett på instagram :) han gillar det men spottar mest ändå. Vatten gillar han inte! BVC imån!

    Anna jag förstår din oro men försök att tänka positivt! Kram!

  • maybe4
    Anna med 3 trollungar skrev 2014-03-25 10:09:58 följande:
    Theo ligger på ca 600ml per dygn. Har går upp så lite i vikt för han är så aktiv när han är vaken.

    Är så orolig inför 1 April och läkarbesöket. Hoppas innerligt att allt kommer vara bra. Har en stor klump i magen och kan inte sova på nätterna.
    Dom äter det dom behöver...barn bantar aldrig eller struntar i att äta.
    Det enda vi kan göra är att erbjuda dom maten...vi kan ju inte äta åt dom.

    Förstår att du är orolig.
    Hoppas allt går bra.
    Kram
  • Annzi83

    Blä, inatt har William vaknat varje gång han tappat nappen. Dvs en gång i kvarten. Va roligt de känns att vi ska iväg om två timmar så att det inte blir nån vila på dagen :/

  • Bianca1
    Annzi83 skrev 2014-03-27 07:04:07 följande:

    Blä, inatt har William vaknat varje gång han tappat nappen. Dvs en gång i kvarten. Va roligt de känns att vi ska iväg om två timmar så att det inte blir nån vila på dagen :/


    Kevin har haft tre skitnätter på raken! Bökat, tappat tutte, gråtit i sömnen, ledsen när han pruttat... Tror det är sen vi börjat med smakis. Men jag kör på ändå nu... Men trött och irriterad! Inatt sa jag: Kevin, jag slänger ut dig om du inte sover! (Vilket jag givetvis INTE gör!) jag blev så himla frustrerad när jag återigen tog babynestet och begav mig ut till soffan!
  • Elsanpelsan

    Har också haft en dålig natt. Mannen är på resa så har fått ta allt själv dessutom. Vaken mellan halv 3-halv 5. dom grädde på moset fick jag nog feber i natt. Har missat babysången en månad nu, ville vrrkligen på det idag! Hoppas jag bara är inbillningssjuk...

  • Annzi83
    Elsanpelsan skrev 2014-03-27 07:21:03 följande:
    Har också haft en dålig natt. Mannen är på resa så har fått ta allt själv dessutom. Vaken mellan halv 3-halv 5. dom grädde på moset fick jag nog feber i natt. Har missat babysången en månad nu, ville vrrkligen på det idag! Hoppas jag bara är inbillningssjuk...



    Hur mår ni? Kom ni iväg?
  • Elsanpelsan
    Annzi83 skrev 2014-03-27 17:25:11 följande:
    Hur mår ni? Kom ni iväg?

    Ja vi kom iväg. Hade ingen feber och kände mig bättre med alvedon. Dock hade jag feber nu ikväll :(
  • Anna med 3 trollungar

    Fan har haft big fajt med sambon över en skit sak.
    Efter en riktigt tuff dag hemma med barnen, jag var sjukt trött och mottaglig för ALLT.

    Idag åker jag till göteborg på baby barn mässan och skulle bara ha med minsta. Och eftersom jag skulle samåka med en annan mamma och hennes mamma sa att vi tar min bil eftersom vi då får plats med 2 vagnar. ( har en mini buss )
    Jäklar vad sur sambon blev då och började gnälla över att de tar 1 timma och sätta över vår tjejs bilstol i hans bil. Och han är hemma sent och behöver sova och gå upp senast kl 6 om han ska hinna. ( överdrift från hans sida )

    Alltså, jag går upp med barnen 5.30 VARJE dag. Idag är inget undantag.
    Bilstolen har aldrig tagit längre tid än 15 min att flytta på.
    Han surade och lät så irriterad så jag la bara på och skrev ett sms att jag löser de och tar med henne. Vägrade svara mer när han försökte ringa.
    Jag har grinat och grinat så ögonen är helt svullna. Visst att han har mycket på jobbet, men vafan. Ska de behöva gå ut över mig?
    Hade lagt mig när han kom hem, hörde att han var ute i bilen och flyttade över stolen. Han la sig i källaren efter.

    Vi brukar inte bråka. Irritation kan uppstå, men oftast inte mer.
    Jag hade en skit dag med bråk fån morgon 05,30 till kväll 18.30 där barnen vägrade lyssna och dessutom vägrat sova middag vilket ledde till konstant bråk gap och skrik hela em.
    Hann inte ens laga middag utan dem fick gröt till kvällsmat ( hade ätit ordentlig mat på dagen )

    Ursäkta att de blev så långt. Behövde skriva av mig

  • Bianca1

    Åh Anna vad tråkigt sånt är! Jag hinner ibland inte med med bara två barn som bråkar så kan förstå med dubbelt så många! Sen när maken har en så "förstående" inställning! Hann ni prata nått idag? Får du ta med dottern?

    Vill bara berätta att min man har jobbat 07-20 hela den här veckan och jag frågade om jag kunde ta dottern till badhuset ikväll då han inte skulle jobba över. Nä han var ju tvungen att vila för han hade jobbat och jag ska ju jobba imån så då måste han vara pigg.

    Men ingen har tagit barnen åt mig så jag kan vila och vara pigg för att han ska jobba dagen efter... Åh.....

Svar på tråden gravida från tråden= vi som försöker få bebis 2013