• Anonym (oskul­d)
    Äldre 19 Mar 17:03
    9613 visningar
    35 svar
    35
    9613

    Köpa sex?

    Är en snubbe på 28 som aldrig haft en tjej. Så nu funderar jag på att anlita ett proffs, hur gör man? Vet inte om jag vågar riktigt, känns rätt pinsamt.
    Läst på flashback men inga riktigt bra tips. 

  • Svar på tråden Köpa sex?
  • 100kgp­appa
    Äldre 12 May 09:48
    #21
    Anonym (!!!) skrev 2013-05-12 08:35:12 följande:

    Vad spelar det för roll om det märks? Hmm den lyckliga horan är nog det de som köper sex tror på. Vet man hur sexhandeln ser ut och funkar så är det nog otroligt få som gör det för att de njuter av sexet. Många tvingas till det eller har inget alternativ. Vill man stödja en värld där kvinnors kroppar ska vara en vara att köpa så visst gör det. Enklare att ragga upp någon ute om man nu inte är ful.
    Nu är det just det som är problemet för många, det är inte alls enkelt.

    Sen köper man inte en kropp, man betalar för en tjänst. Om man köper tjänsten av en fristående kvinna, dvs inte någon som är inlåst i en liten lägenhet och inte kan svenska, så ser jag inget moraliskt fel i det. Finns ju flera kvinnor som säljer sex på det här forumet, och dem ger en lite annan bild än den fastställda officiella.

    Mitt råd till TS är att om du väljer att köpa sexet, se till att göra det av någon som säljer frivilligt. Kostar mer, men troligtvis blir det en bättre upplevelse och du har ett renare samvete efteråt. Det kanske bara behövs en gång för att det ska lossna för dig.
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • lillej­ag2009
    Äldre 12 May 10:45
    #22

    Tragiskt när man måste betala.
    Jag älskar att ta en killes oskuld

  • Anonym (!!!)
    Äldre 12 May 10:46
    #23
    100kgpappa skrev 2013-05-12 09:48:48 följande:
    Nu är det just det som är problemet för många, det är inte alls enkelt. Sen köper man inte en kropp, man betalar för en tjänst. Om man köper tjänsten av en fristående kvinna, dvs inte någon som är inlåst i en liten lägenhet och inte kan svenska, så ser jag inget moraliskt fel i det. Finns ju flera kvinnor som säljer sex på det här forumet, och dem ger en lite annan bild än den fastställda officiella. Mitt råd till TS är att om du väljer att köpa sexet, se till att göra det av någon som säljer frivilligt. Kostar mer, men troligtvis blir det en bättre upplevelse och du har ett renare samvete efteråt. Det kanske bara behövs en gång för att det ska lossna för dig.
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...

    Alla gör som de vill men oavsett om den prostituerade gör det av frivilja eller ej så stödjer man indirekt förslavandet av människor och då främst kvinnor. Kvinnokroppen som ett medel för män att nyttja. Men om man inte tycker att det spelar någon roll så gör så. Bättre vore det väl att få ligga med någon som ärligt är kåt och vill. Men men
  • 100kgp­appa
    Äldre 12 May 13:47
    #24
    Anonym (!!!) skrev 2013-05-12 10:46:58 följande:

    Alla gör som de vill men oavsett om den prostituerade gör det av frivilja eller ej så stödjer man indirekt förslavandet av människor och då främst kvinnor. Kvinnokroppen som ett medel för män att nyttja. Men om man inte tycker att det spelar någon roll så gör så. Bättre vore det väl att få ligga med någon som ärligt är kåt och vill. Men men
    Absolut är det det, men nu har ju alla inte den möjligheten, tyvärr

    Nu anser inte jag att det hänger ihop så, lika lite som att jag stödjer hembränning och spritsmuggling när jag går till systemetbolaget. Visst, det hade kanske varit bättre om alla i hela världen varit nykterister, men nu är det inte så och kommer aldrig att bli, och då är det bättre att det finns ett lagligt alternativ där jag vet att tillverkningen varit sjysst, osv. Hade vi förbjudit alkohol hade det bara gynnat kriminell verksamhet.
    Likadant är det med sexköp, Det kommet alltid att finnas ensamma människor som har behovet, och då kommer det att finnas de som vill sälja. Hade sexköp varit lagligt i Sverige hade polisen kunna satsa mer av resurserna mot traffiking och den ofrivilliga prostitutionen än som idag då alla köp anses vara lika oavsett om man betalar 5000 för en svensk säljare med tydliga regler vad som gäller eller man betalar 500 till en hallick för att få göra vad man vill med en 15-åring från nått östland  som hålls inlåst. Sjukt är det!
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Anonym (!!!)
    Äldre 12 May 14:45
    #25
    100kgpappa skrev 2013-05-12 13:47:23 följande:
    Absolut är det det, men nu har ju alla inte den möjligheten, tyvärr

    Nu anser inte jag att det hänger ihop så, lika lite som att jag stödjer hembränning och spritsmuggling när jag går till systemetbolaget. Visst, det hade kanske varit bättre om alla i hela världen varit nykterister, men nu är det inte så och kommer aldrig att bli, och då är det bättre att det finns ett lagligt alternativ där jag vet att tillverkningen varit sjysst, osv. Hade vi förbjudit alkohol hade det bara gynnat kriminell verksamhet.
    Likadant är det med sexköp, Det kommet alltid att finnas ensamma människor som har behovet, och då kommer det att finnas de som vill sälja. Hade sexköp varit lagligt i Sverige hade polisen kunna satsa mer av resurserna mot traffiking och den ofrivilliga prostitutionen än som idag då alla köp anses vara lika oavsett om man betalar 5000 för en svensk säljare med tydliga regler vad som gäller eller man betalar 500 till en hallick för att få göra vad man vill med en 15-åring från nått östland  som hålls inlåst. Sjukt är det!

    Tror vi får agree to disagree för att jämföra spritsmuggling med människosmuggling är avskyvärt i mina ögon. Jag säger inte att man inte ska köpa utan det får man göra som man vill men man ska vara medveten om vilken människosyn och kvinnosyn man stödjer.
  • Anonym (svart­vitt)
    Äldre 12 May 15:18
    #26
    Anonym (!!!) skrev 2013-05-12 14:45:58 följande:

    Tror vi får agree to disagree för att jämföra spritsmuggling med människosmuggling är avskyvärt i mina ögon. Jag säger inte att man inte ska köpa utan det får man göra som man vill men man ska vara medveten om vilken människosyn och kvinnosyn man stödjer.
    Jag tycker sexköp borde vara lagligt, däremot skulle jag inte själv vilja köpa sex, inte för att jag tycker det är moraliskt fel utan för att jag skulle känna mig utnyttjad om jag betalade för nåt sånt, men det passar nog inte in i din förenklade världsbild att det kan vara på det sättet. Så länge det är frivilligt från båda parter så anser jag att det handlar om ett ömsesidigt utnyttjande.
  • Anonym (!!!)
    Äldre 12 May 18:14
    #27
    Anonym (svartvitt) skrev 2013-05-12 15:18:41 följande:
    Jag tycker sexköp borde vara lagligt, däremot skulle jag inte själv vilja köpa sex, inte för att jag tycker det är moraliskt fel utan för att jag skulle känna mig utnyttjad om jag betalade för nåt sånt, men det passar nog inte in i din förenklade världsbild att det kan vara på det sättet. Så länge det är frivilligt från båda parter så anser jag att det handlar om ett ömsesidigt utnyttjande.

    Ja så länge det är frivilligt.... Min världsbild är inte förenklad men jag antar att man inte vill se hur saker hänger ihop om det inte gynnar en själv. Som sagt alla får göra som de vill men att inte tro att ens handlingar påverkar och hänger ihop med resten av världen är bara idioti.
  • Äldre 12 May 21:00
    #28
    markvii skrev 2013-05-11 18:03:09 följande:
    Tycker du inte att det är FÖRNEDRANDE att du bara får
    Tömma Din Pung För En Peng????

    Tycker du att det är macho?

    Är det nåt du skall skryta med för kompasar, arbetskamrater
    (om du jobbar) skolkamrater om du går i skolan och mamzen
    papzen?

    Jag fick Tömma Min Pung - MEN Det Kostade En Peng?

    Dessutom är det kriminellt/olagligt.

    Varför inte Fylla din PenningPung och Gå Ut På
    Ställena och Bjud Flott i Hopp om att Få Doppa Gott.
    Du kan åka till större stad och ta in på hotell.

    Har du funderat över när du nu hittat din KöpeFixDam
    HUR MÅNGA Schnablar hon Schmakat före Din Schnabel?

    1. Samma dygn

    2. På en vecka

    3. På en månad
     
    4. På ett år

    5. På flera år

    OCH ÄNDÅ TYCKER DU ATT DET ÄR JUSTE ATT KÖÖÖÖPAAA
    SchnabelFriktion!!
    kraxpelax? :)
  • travel­er
    Äldre 12 May 21:07
    #29

    Hej,

    Du gör givetvis som du vill men jag tror inte du mår bättre av att gå till en prostituerad. Jag skulle lägga ner mer tid på dejtandet istället (vilket jag antar att du gör). Du behöver inte berätta för någon att du är oskuld. Om du gillar henne och hon gillar dig så kommer det så småningom leda till fint sex. Lycka till!   

  • 100kgp­appa
    Äldre 12 May 23:52
    #30
    Anonym (!!!) skrev 2013-05-12 14:45:58 följande:

    Tror vi får agree to disagree för att jämföra spritsmuggling med människosmuggling är avskyvärt i mina ögon. Jag säger inte att man inte ska köpa utan det får man göra som man vill men man ska vara medveten om vilken människosyn och kvinnosyn man stödjer.
    Jag jämför inte spritsmuggling med människosmuggling, utan förhållandet mellan lagligt utövande och olagligt.
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • 100kgp­appa
    Äldre 13 May 00:41
    #31

    Sen kan du ju fundera på följande 2 scenarion

    1. Allt sexköp anses olagligt, dock inte mer än att det är böter/30 dar i fängelse för det. Lågt prioriterat av rättsväsendet alltså, låg avskräckningseffekt och dessutom kan polisen inte använda verktyg som avlyssning iom att straffvärdet är så lågt. Ungefär som i Sverige idag

    2. Sexköp är inte olagligt OM säljaren gör det frivilligt. Det är köparens ansvar att ta reda på hur det ligger till, dvs det går inte att komma efteråt med "jag trodde". Om man betalar för sex av någon som inte gör det frivilligt, dvs under tvång, då räknas det som grov våldtäkt, och straffskala därefter.

    Vilket tror du ger mest effekt för att förhindrapå trafficking och människohandel?


    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Anonym (svart­vitt)
    Äldre 13 May 02:27
    #32
    Anonym (!!!) skrev 2013-05-12 18:14:06 följande:

    Ja så länge det är frivilligt.... Min världsbild är inte förenklad men jag antar att man inte vill se hur saker hänger ihop om det inte gynnar en själv. Som sagt alla får göra som de vill men att inte tro att ens handlingar påverkar och hänger ihop med resten av världen är bara idioti.
    Vad hänger ihop? Vem gynnas av vad?  Vems handlingar?
  • Äldre 8 Oct 23:17
    #33

    Många tjejer tänder på tanken att ta en oskuld. Just för att då är hon första ligget, hon slipper oroa sig för vad du gjort förr.
    Jag önskar att min var oskuld innan mig, men så är inte fallet. Och oavsett om du köper sex eller inte, så är det ändå första gången. Och första gången tycker jag ska räknas och vara speciellt. Du kan aldrig ångra första gången.
    Just sayin'

  • travel­er
    Äldre 9 Oct 07:51
    #34
    100kgpappa skrev 2013-05-13 00:41:36 följande:
    Sen kan du ju fundera på följande 2 scenarion

    1. Allt sexköp anses olagligt, dock inte mer än att det är böter/30 dar i fängelse för det. Lågt prioriterat av rättsväsendet alltså, låg avskräckningseffekt och dessutom kan polisen inte använda verktyg som avlyssning iom att straffvärdet är så lågt. Ungefär som i Sverige idag

    2. Sexköp är inte olagligt OM säljaren gör det frivilligt. Det är köparens ansvar att ta reda på hur det ligger till, dvs det går inte att komma efteråt med "jag trodde". Om man betalar för sex av någon som inte gör det frivilligt, dvs under tvång, då räknas det som grov våldtäkt, och straffskala därefter.

    Vilket tror du ger mest effekt för att förhindrapå trafficking och människohandel?

    Men du? Stämmer verkligen det? Definitionen på att köpa sex är väl att man betalar och den prostituerade utför en sexuell tjänst. Det är väl olagligt av köparen? Tvingar man någon så är det ju inte sexköp då är det ju våldtäkt som du säger och det är ju helt skilda världar.
  • 100kgp­appa
    Äldre 10 Oct 20:16
    #35
    traveler skrev 2013-10-09 07:51:16 följande:

    Men du? Stämmer verkligen det? Definitionen på att köpa sex är väl att man betalar och den prostituerade utför en sexuell tjänst. Det är väl olagligt av köparen? Tvingar man någon så är det ju inte sexköp då är det ju våldtäkt som du säger och det är ju helt skilda världar.
    Trafficking räknas som prostitution, (det fastställde justitieministern för inte så längesedan, även om de funderade på lite högre böter om det är uppenbart att säljaren inte gör det frivilligt) dvs om du betalar till en hallick som har en 15-åring inlåst i ett rum, och får göra vad du vill med henne, oavsett vad hon säger, så är det inte våldtäkt, utan det är prostitution.

    Det är bara tvång och våldtäkt om personen tvingar någon själv, istället för att låta någon anna gör det åt en.
     Lagen gör ingen skillnad på det eller om du träffar någon som är sin egen, och själv väljer sina kunder.

    Det är därför lagen är så tandlös och fel, enligt mig.
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
Svar på tråden Köpa sex?