• Anonym (Föräl­der)
    Äldre 21 Mar 13:06
    56403 visningar
    281 svar
    281
    56403

    Hjälp, min dotter vill skaffa kuksugarpiercing!

    Häromdagen berättade min dotter att hon vill skaffa en piercing i tungan. Jag blev naturligtvis förbannad och vi hade ett ordentligt bråk. Hon säger att hon struntar i vad ja säger och kommer skaffa en ändå! Jag hotade med "rumsarrest", men vet inte om det hjälper..

    Vad ska jag göra? Hur ska jag få henne på andra tankar? Bör jag vara orolig för vilka hon umgås med nu och andra saker? Hjälp!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-22 17:12
    Håller verkligen inte med om vad många här skriver. I alla fall så har jag gett dottern rumsarrest över helgen, eftersom jag är orolig. Vi pratade om detta och jag är orolig att hon kommer försöka göra det tillsammans med sina kompisar i helgen annars.

  • Svar på tråden Hjälp, min dotter vill skaffa kuksugarpiercing!
  • Äldre 23 Mar 11:59
    Anonym (Förälder) skrev 2013-03-21 13:49:25 följande:
    Jag svarade på varför jag har det i öronen och ingenting annat. Alla vet väl att en tungpiercing associeras till olika äckliga sexuella saker.
    men alltså, hon kommer förmodligen suga av sin kille om hon har nån/redan gjort kanske för övrigt.. men ta det lugnt, hon kanske tycker det är fint bara och säger du att hon inte får kanske hon gör det själv med sina vänner med nån nål hursom istället.. 
  • Äldre 23 Mar 13:26

    TS nu ska jag berätta en sak som du inte verkar veta, man kan plocka bort piercingen i tungan när man vill utan kostnad, det är inte en tatuering.

  • Äldre 23 Mar 13:36
    natten76 skrev 2013-03-23 13:26:03 följande:
    TS nu ska jag berätta en sak som du inte verkar veta, man kan plocka bort piercingen i tungan när man vill utan kostnad, det är inte en tatuering.
    Kan manFörvånad Fan jag har missat det
    Manyok
  • Anonym (Föräl­der) Trådstartaren
    Äldre 23 Mar 17:45
    natten76 skrev 2013-03-23 13:26:03 följande:
    TS nu ska jag berätta en sak som du inte verkar veta, man kan plocka bort piercingen i tungan när man vill utan kostnad, det är inte en tatuering.
    Och?
  • Äldre 23 Mar 18:17
    Anonym (Förälder) skrev 2013-03-23 17:45:46 följande:
    Och?
    Vad har du vunnit ur den här diskussionen, TS? Vad har du kommit fram till, hur ska du göra med dottra din?
    Why don't you show me a little bit of spine you've been saving for his mattress?
  • Anonym (Föräl­der) Trådstartaren
    Äldre 23 Mar 18:21
    Feltryck01 skrev 2013-03-23 18:17:13 följande:
    Vad har du vunnit ur den här diskussionen, TS? Vad har du kommit fram till, hur ska du göra med dottra din?
    Inte fått mycket hjälp här tyvärr. Vet varken ut eller in. Nu får dottern vara på sitt rum den här helgen, så får vi se sen.
  • Äldre 23 Mar 18:52
    Anonym (Förälder) skrev 2013-03-23 18:21:42 följande:
    Inte fått mycket hjälp här tyvärr. Vet varken ut eller in. Nu får dottern vara på sitt rum den här helgen, så får vi se sen.
    Har du funderat mer på det där med att ge henne ett halvår att fundera på det?
    Why don't you show me a little bit of spine you've been saving for his mattress?
  • Äldre 24 Mar 11:36
    Anonym (TS har rätt) skrev 2013-03-22 15:56:29 följande:
    Tungpiercing ÄR trashigt, oavsett vad ni själva anser så är det många andra som har dessa tankar om er som har tungpiercing eller piercing och tatueringar överlag. Vill man bli ansedd som WT så är det fritt fram att bära dessa så kallade utsmyckningar. Vackert är det definitivt inte.

    Det är vansinnigt att en femtonåring skulle låta tungpierca sig. Där är det föräldrarnas ansvar att sätta stopp och jag håller med TS i den biten. Angående att tungpiercing har något att göra med porr tar jag inte ställning till.    Inte bara det att det är fult och sänder ut fel signaler, det är också stora hälsorisker.

    Låt henne vänta i tre år tills hon blir myndig och då får hon själv ta beslutet. Men åtminstone bör hon vänta tills dess så kanske hon är dig evigt tacksam för att du inte lät henne förstöra sin kropp i invigelsens ögonblick och för att följa grupptrycket och "vara tuff". Jag håller på dig TS!   
    WT är något man antingen är eller inte är. Vad det ser ut som är av mindre betydelse då moden och stilar sprider sig över klassgränser och kulturer.
  • Äldre 25 Mar 13:14
    Anonym (Förälder) skrev 2013-03-23 18:21:42 följande:
    Inte fått mycket hjälp här tyvärr. Vet varken ut eller in. Nu får dottern vara på sitt rum den här helgen, så får vi se sen.
    Och du tror att du vinner mycket på att ge henne utegångsförbud?

     
  • Äldre 25 Mar 13:17

    Om det är  någon större tröst så är en tungpiercing inget som är direkt wow vid en avsugning, så chansen finns ju att din dotter har något annat motiv till den, kanske reta sin mamma, vad vet jag :)

  • Äldre 13 Jun 09:17

    Så du baserar allt du säger på en liten fjortisblogg?

Svar på tråden Hjälp, min dotter vill skaffa kuksugarpiercing!