• Sandra N

    cykelkärra - trollkärran?

    Jag söker en cykelvagn som rymmer 2 barn och klarar ca 40 kg. Den ska även kunna användas som vagn. Har hittat trollkärran 3i1 (trollkarran.se) och tycker den verkar bra.

    Ngn som har erfarenheter av denna?
    Eller andra förslag?

    Tacksam för tips och tankar 

  • Svar på tråden cykelkärra - trollkärran?
  • happy in hell

    Vi har den. Den är jättebra! En defekt dock som du kan kolla med tillverkaren om de rättat till: tyget som barnen har fötterna på nöttes sönder nästan genast av "vagnhjulet" som sätts fast i fram när man inte har kärran efter cykeln. Det borde vara ett enkelt avhjälpt problem genom att lägga in en aluminiumskiva där fötterna ska vara eller höja vagnhjulet några centimeter. Även med den här defekten är jag väldigt förtjust i vår trollkärra. Den är otroligt användbar.

  • Sandra N

    har du 2 barn sittandes i den? Funderar på om det kommer bli för trångt o kanske för tungt att dra bakom cykeln. Våra barn är 1 o 4år

    Tack för kommentaren, ska kolla upp det.  

  • happy in hell

    Vi har två barn, 2,5 och 4,5 som är ganska stora och tillsammans väger drygt 35 kilo. Jag tycker det är tungt att cykla uppför backar, även de som inte är speciellt branta. Jag leder hellre då och det går bra. Men jag är verkligen ingen sportig typ! Som vagn är den hur lätt som helst att köra.

Svar på tråden cykelkärra - trollkärran?