• Äldre 9 Apr 14:35
    1300 visningar
    10 svar
    10
    1300

    parabenfri produkter

    är det nån som har lite tips på parabenfria lotion, dag/natt creme, you name it. jag har så känslig hy och är av den anledning kräsen, det gör inget om det kostar en extra slant, jag spendera gärna på bra grejer. alla tips är välkomna. jag är väldig nöjd med biotherm produkter och har även använt mig lite av cliniques men där har jag reagerat.
    Tack på förhand!

  • Svar på tråden parabenfri produkter
  • Äldre 11 Apr 14:51
    #1

    Estelle & thild har väldigt bra och naturliga produkter tycker jag! Yvonne rydings serie är fri från parabener också...men inte lika bra som underbara estelle & thild. Deras parfymfria nattkräm alltså ojoj bäst hittills :)

  • Äldre 11 Apr 14:58
    #2

    Jag köpte nyligen en lotion på apoteket som heter A-Derma Avoine rhealba. Det finns en hel serie i detta namn. Upptas väldigt bra av huden och är inte kladdig.


    Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • Äldre 14 Apr 15:26
    #3

    Tack för att ni tog er tid att svara och för era fina tips. Ska verkligen prova på och se vadse jag faller för :)

  • Ekosny­gg
    Äldre 19 Apr 08:32
    #4

    Det finns en mängd olika märken ute på marknaden. Några bra ekologiska bloggar, www.naturligtsnygg.se , www.rosellaecobeauty.se mycket bra tips


  • Äldre 19 Apr 09:00
    #5

    Naturskyddsföreningen har mängder med tips. Allt som är märkt med falken är dessutom parabenfritt.


    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Äldre 19 Apr 09:02
    #6

    Jag tillägger även att bara för att nåt är naturligt innebär det inte automatiskt att det är hälsosamt. Arsenik är t.ex. naturligt, men inget man vill ha nära huden.


    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Äldre 19 Apr 09:05
    #7

    Jag köper mina produkter på cosmopharma.
    De har paranenfria produkter, även en ekologisk serie. De är kanon!!!!
    www.cosmopharmas.se

  • Äldre 19 Apr 09:16
    #8

    Jag har också A-derma som tipsas om ovan, dock den för riktig torr hy.

  • Äldre 19 Apr 09:27
    #9

    Jag gillar La Roche Posay! Både ansiktsprodukterna och krämen för torr och känslig hud (Lipikar nånting heter den tror jag). Finns på flera utav apotekskedjorna, Hjärtat och Doc Morris bla.

  • Barbam­ama08
    Äldre 19 Apr 09:29
    #10

    Jag använder numera bara rena vegetabiliska oljor på huden.

Svar på tråden parabenfri produkter