• Anonym (Frust­rerad!­)
    Äldre 18 Apr 18:03
    1541 visningar
    11 svar
    11
    1541

    Hur tänker han?! Killar får gärna bidra med råd!

    Jag har dejtat en kille i snart fyra veckor och har för första gången fallit totalt. Det började som ett ONS och jag var inte alls intresserad först, men så letade han upp mitt nummer och hörde av sig efter ett par dagar och på den vägen är det. Han bor ca 30 min med bil från mig och är tre år yngre än mig (jag är 25, han 22). I början var han urmysig och bjöd på många komplimanger och han lagade även middag åt mig. Sista gången vi sågs (i fredags) kändes han dock annorlunda, som om han grubblade över något eller så var det jag som gjort något fel. Jag hörde av mig via sms på lördagen och han var som vanligt väldigt trevlig men påpekade också (med en skämtande antydan) att han var trött på att kastas ut kl 9 på morgonen efter (vid de tre tillfällen vi sovit med varandra har jag varit tvungen att ge mig iväg tidigt på morgonen, varav två av gångerna var för att vaka hos min mormor som nu har gått bort). Jag blev jätteorolig över detta, speciellt när jag inte hörde något mer från honom sedan och har sedan dess varit så frustrerad och förvirrad och förtvivlad över att han kanske har tröttnat på mig!! Jag hörde av mig i måndags igen och han var, precis som alltid, trevlig och glad och frågade mig saker, men sedan dess har jag inte hört något från honom. Tänkte avvakta och låta honom höra av sig - och jag vet att han tidigare har låtit det gå ett par dagar mellan smsen - men det är helt tyst! 

    Vad ska jag göra?! Tror ni att han har tappat intresset? Ska jag avvakta lite till eller när kan jag höra av mig (mitt tålamod börjar rinna ut! Och jag vill ju träffa honom snart igen!!)

    Det är en jättefjantig tråd - tro mig, jag vet - men jag vet verkligen inte hur jag ska hantera alla mina känslor!! Det är kaos i hjärnan och jag går ständigt runt med en känsla av att han aldrig vill se mig igen, men jag vet inte om det är min osäkerhet som spökar eller om det faktiskt är sant =S 

  • Svar på tråden Hur tänker han?! Killar får gärna bidra med råd!
  • Äldre 18 Apr 18:06
    #1

    Om han är intresserad av dig kommer han att höra av sig.


    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Anonym (Frust­rerad!­) Trådstartaren
    Äldre 18 Apr 18:31
    #2

    Haha det är ungefär det min tilfälligt logiska hjärna säger till mig, men så blir jag så rädd att han inte ska göra det att jag vill höra av mig genast (och i vissa stunder vill jag då också fråga om nåt är fel - vill bara få veta vart han står!!)

  • Arwent­hi
    Äldre 18 Apr 18:37
    #3

    Jakten är viktig för vissa. Ryck på axlarna och låt han komma till dig. Jättesvårt, jag vet.

  • Anonym (Lite äldre man)
    Äldre 19 Apr 10:14
    #4

    Jag är inte alls säker på att kommentaren om att han var trött på att kastas ut klockan nio var ett skämt. Följande kan jag läsa ut:

    1. Det började som ett engångsligg
    2. Du var inledningsvis inte intresserad av fortsättning
    3. Ni fortsätter ligga med varandra ändå.
    4. ...men nästa morgon skall han ut. 

    Lägg till det att han är yngre, och alltså är lite i ett underläge. (Ni har ungefär samma ålderskillnad som jag och min fru. Vi träffades när jag var 20 och hon 22. Jag var mycket osäker i början.)

    Om du vill ha honom i ditt liv, måste du nog få honom att förstå det. Det finns förstås anledningar till allt (en döende mormor är definitivt ett skäl att ge sig av på morgonen), men hade jag blivit utkastad morgonen efter upprepade gånger hade jag nog också funderat på vad jag var värd för partnern egentligen. Om du dessutom inte hör av dig... Du väntar på att han skall göra det, men i hans värld är det kanske du som blivit tyst.

    Prata med killen, och prata klarspråk. Vill du vara med honom, säg det. Vill du inte vara seriös med honom, sluta ligg med honom också. 

  • Äldre 19 Apr 10:25
    #5
    Anonym (Lite äldre man) skrev 2013-04-19 10:14:04 följande:
    Jag är inte alls säker på att kommentaren om att han var trött på att kastas ut klockan nio var ett skämt. Följande kan jag läsa ut:

    1. Det började som ett engångsligg
    2. Du var inledningsvis inte intresserad av fortsättning
    3. Ni fortsätter ligga med varandra ändå.
    4. ...men nästa morgon skall han ut. 

    Lägg till det att han är yngre, och alltså är lite i ett underläge. (Ni har ungefär samma ålderskillnad som jag och min fru. Vi träffades när jag var 20 och hon 22. Jag var mycket osäker i början.)

    Om du vill ha honom i ditt liv, måste du nog få honom att förstå det. Det finns förstås anledningar till allt (en döende mormor är definitivt ett skäl att ge sig av på morgonen), men hade jag blivit utkastad morgonen efter upprepade gånger hade jag nog också funderat på vad jag var värd för partnern egentligen. Om du dessutom inte hör av dig... Du väntar på att han skall göra det, men i hans värld är det kanske du som blivit tyst.

    Prata med killen, och prata klarspråk. Vill du vara med honom, säg det. Vill du inte vara seriös med honom, sluta ligg med honom också. 
    Håller med och tolkar det på samma sätt.

    Är du intresserad så får du nog ta och visa det rejält nu, troligen har han fått tillräckligt med törnar av dig och lägger ner för ev i rädsla för att bli sårad.

    Ta kontakt med honom, visa att du är intresserad.   
  • Anonym (Frust­rerad!­) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 10:26
    #6
    Anonym (Lite äldre man) skrev 2013-04-19 10:14:04 följande:
    Jag är inte alls säker på att kommentaren om att han var trött på att kastas ut klockan nio var ett skämt. Följande kan jag läsa ut:

    1. Det började som ett engångsligg
    2. Du var inledningsvis inte intresserad av fortsättning
    3. Ni fortsätter ligga med varandra ändå.
    4. ...men nästa morgon skall han ut. 

    Lägg till det att han är yngre, och alltså är lite i ett underläge. (Ni har ungefär samma ålderskillnad som jag och min fru. Vi träffades när jag var 20 och hon 22. Jag var mycket osäker i början.)

    Om du vill ha honom i ditt liv, måste du nog få honom att förstå det. Det finns förstås anledningar till allt (en döende mormor är definitivt ett skäl att ge sig av på morgonen), men hade jag blivit utkastad morgonen efter upprepade gånger hade jag nog också funderat på vad jag var värd för partnern egentligen. Om du dessutom inte hör av dig... Du väntar på att han skall göra det, men i hans värld är det kanske du som blivit tyst.

    Prata med killen, och prata klarspråk. Vill du vara med honom, säg det. Vill du inte vara seriös med honom, sluta ligg med honom också. 

    OJ. Jag har inte alls sett det på det sättet, för jag är verkligen inte en sådan person! För i mitt huvud så är ju det enda jag vill att just vara med honom! Och igår fick jag veta av en vän att han inte alls suttit på puben i sin hemort som han sa när han "skämtade" om att han var trött på att bli utkastad utan faktiskt varit på puben där vi träffades första gången, som ligger i MIN hemort och enbart 100 m från min lägenhet. Så då tog jag det som att han är lite av en player som inte ens kan vara ärlig mot mig. Men nu när jag läser din syn på saken så kan det ju faktiskt vara helt tvärtom...! Däremot så smsade jag ju i måndags och skrev att jag ville träffa honom igen..

    Så frågan är vad jag gör nu. Igår tänkte jag glömma och gå vidare. Imorse tänkte jag avvakta och låta honom höra av sig. Men nu känns det som att jag kanske borde höra av mig och berätta hur jag känner och att han inte alls bara är ett ligg för mig? Åh va förvirrad jag är just nu! Förälskelser är jobbigt minst sagt..!
  • Äldre 19 Apr 10:36
    #7

    Tycker du ska smsa honom igen, fast lite mer förklarande att du verkigen vill se honom (inte bara för att ligga). Han verkar ju tro att du bara utnyttjar honom, och det är klart att om han har känslor att han i detta läge nu håller tillbaka.

    Var ärlig, skriv vad du känner, chansa! Antingen kommer han eller så får du i alla fall svar på att han gått vidare och slipper älta. 

  • Anonym (Frust­rerad!­) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 10:57
    #8

    Ok då får jag göra så! Tack för era råd - ovärderliga!

    Men tänk va fel det kan bli och va många missförstånd som kan uppstå när det handlar om kärlek..! Bara att hålla tummarna för att han kommer tillbaka till mig nu då, om det nu är så att han känner att jag utnyttjar honom =S

  • Äldre 19 Apr 11:02
    #9
    Anonym (Frustrerad!) skrev 2013-04-19 10:57:26 följande:
    Ok då får jag göra så! Tack för era råd - ovärderliga!

    Men tänk va fel det kan bli och va många missförstånd som kan uppstå när det handlar om kärlek..! Bara att hålla tummarna för att han kommer tillbaka till mig nu då, om det nu är så att han känner att jag utnyttjar honom =S

    Lycka till!!!

    Hade samma jidder i början med min nuvarande, vi bägge var rädda för att bli sårade och inväntade hela tiden den andra och tolkade in en massa grejer - när vi väl tog upp det till ytan blev allt himmelskt!  
  • Anonym (Frust­rerad!­) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 11:20
    #10

    Tack så mycket! Skönt att höra att det finns folk som faktiskt har lyckats! ;)

  • Äldre 19 Apr 12:08
    #11
    Bedelia skrev 2013-04-19 10:25:51 följande:
    Håller med och tolkar det på samma sätt.

    Är du intresserad så får du nog ta och visa det rejält nu, troligen har han fått tillräckligt med törnar av dig och lägger ner för ev i rädsla för att bli sårad.

    Ta kontakt med honom, visa att du är intresserad.   
    +1
Svar på tråden Hur tänker han?! Killar får gärna bidra med råd!