• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • Proppen
    mariafii skrev 2013-06-03 09:46:52 följande:
    Förstår verkligen din känsla, blir nästan tårögd bara att läsa :P Jag är också orolig att min inte kan första ul om en vecka. Han säger bara att det beror på vad han jobbar med då och vill verklgien att han är med på just den för att det ska bli verkligare för honom också. Sedan resten av samtalen bryr jag mig inte lika mycket om.

    Hoppas verkligen att den veckan kommer vara ledig för er. För man vill ha sin partner med sig, annars känner man sig ensam 



    Skönt att någon förstår :) Hoppas det löser sig för oss båda och att våra sambos kan va med! Kram på dig!
  • Linnpinne
    Proppen skrev 2013-06-03 09:18:55 följande:
    Åååh känner mig ledsen.. Försökte boka in kubb som de erbjuder på min MVC för att min sambo är iväg och jobbar mkt så det är endast en vecka vi kan gå tillsammans men neeeej det kunde jag inte få boka nu utan måste vänta tills jag är där på hälsosamtal och VUL... Och då tänker jag att tiderna kanske kommer att vara slut just den veckan när vi båda kan.. Ska redan gå ensam på VUL och känner helt övergiven (ja.. Säkerligen hormonerna som gör att jag känner så OCH gråter..börja gråta i lördags av någon anledning och det var som att öppna en ventil.. Nu kommer det hela tiden.. ) vill verkligen att min sambo ska få va med både för sin egen och för min skull..

    Hoppas ni får en bra dag tjejer!
    men ååå... blir alldeles tårögd här för din skull, de borde ju förstå att det är viktigt för en att ha med sin partner.. speciellt första barnet, jag hoppas verkligen att du får den tid du vill ha!
  • Linnpinne
    Cecilia13 skrev 2013-06-02 21:38:34 följande:
    Hej allihop! Plussade i fredagsmorse! Har inte riktigt fattat det än, även om jag har en del symptom. Det lyckades med en gång, jag trodde ändå att det skulle ta ett tag. Nu är man livrädd, överlycklig och skräckslagen på en gång. Visst vi ville det här, men vad har vi gett oss in på egentligen?! Känns helt otroligt om det skulle bli en bebis men det är så mycket som kan gå fel på vägen. BF 29 januari, är i vecka 6 (5 +3 idag).
    Grattis!
    Samma BF som jag! Som det ser ut nu :)
    Har inte heller fattat helt även om det var 9 dagar sedan jag plussade.

     
  • mariafii
    Proppen skrev 2013-06-03 10:40:53 följande:



    Skönt att någon förstår :) Hoppas det löser sig för oss båda och att våra sambos kan va med! Kram på dig!

    Kram på dig med :)
  • Proppen
    Linnpinne skrev 2013-06-03 12:22:07 följande:
    men ååå... blir alldeles tårögd här för din skull, de borde ju förstå att det är viktigt för en att ha med sin partner.. speciellt första barnet, jag hoppas verkligen att du får den tid du vill ha!



    Tack! Ja man kan tycka de borde förstå det..

    Jag hoppas det löser sig! :)

    Tack igen för sympatin :)
  • LitenKnodd

    Jobbigt när ens sambo inte har möjlighet att följa med! Jag sa till min att han inte behövde följa med i fredags på inskrivning/hälsokollen. Men hans chef tyckte att det var bättre att åka med mig. Nu har vi en himla tur att hans chef är bäbisens morfar, så det kommer inte vara några problem att ta ledigt.

    Jag hade nog mått otroligt dåligt om min sambo hade jobbat kvar på sitt gamla jobb för då hade jag också fått stå ensam på alla läkarmöten m.m.

    Ni som ska göra KUB, någon speciell anledning till varför ni väljer att göra det? Vi kommer nog inte göra det, mest pga att BM tyckte att det inte behövdes eftersom vi var unga båda två och har bra vanor och ingen direkt sjukdomshistoria.. Men vi fick med info om det hem så vi kunde bestämma själva.

  • goaround
    Smulan 82 skrev 2013-06-02 23:51:13 följande:
    Goaround hur långt gången är du min yrsel började i v 7 och inte har det blivit bättre ännu. Min läkare sa dock att det är normalt och att det går över om några veckor verkar vara mycket magiskt med v 12



    Jag är i vecka 8. :) ja hoppas verkligen det. Jag jobbar också inom vården.

    Bara jag som tänker försöka gå ner i procent.? Jag jobbar 100% nu tänkte gå ner till 90 eller 85% tills vidare.

    Så man orkar leva hemma också :)
  • Proppen
    LitenKnodd skrev 2013-06-03 13:52:03 följande:
    Jobbigt när ens sambo inte har möjlighet att följa med! Jag sa till min att han inte behövde följa med i fredags på inskrivning/hälsokollen. Men hans chef tyckte att det var bättre att åka med mig. Nu har vi en himla tur att hans chef är bäbisens morfar, så det kommer inte vara några problem att ta ledigt.

    Jag hade nog mått otroligt dåligt om min sambo hade jobbat kvar på sitt gamla jobb för då hade jag också fått stå ensam på alla läkarmöten m.m.

    Ni som ska göra KUB, någon speciell anledning till varför ni väljer att göra det? Vi kommer nog inte göra det, mest pga att BM tyckte att det inte behövdes eftersom vi var unga båda två och har bra vanor och ingen direkt sjukdomshistoria.. Men vi fick med info om det hem så vi kunde bestämma själva.



    Jag är 33 år så jag tänker att det kan finnas en förhöjd risk och vill därför ta testet men jag tror mest det är för att kunna ställa mig in på att det möjligen finns en högre risk.. Jag har som det ser ut nu ingen plan på att avbryta graviditeten om det skulle finnas högre risk eller om ett möjligt fostervsttensprov skulle visa kromosomförändringar..

    Så egentlig kanske det är onödigt, jag vet inte..
  • avenell
    Proppen skrev 2013-06-03 15:18:25 följande:
    Är det förresten bara jag som INTE är hård i magen :P
    Inte jag heller! Dock känns magen lite instabil och uppblåst, men jag är glad så länge jag slipper förstoppning.
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014