• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • mariafii
    tinis skrev 2013-06-18 07:35:03 följande:
    Hellu!
    Jag ska försöka fixa bildtråden men undrar om någon här vet vart jag hittar vem jag ska kontakta?

    Är det något fel på den? Jag kommer in på dem
  • mariafii

    Smulan82- Tråkigt att du fått en sån bm :( Dom ska ju lugna ner oss.

    Min var jätte snäll och jag gillar inte heller nålar och hon stack en gång men hade lite svårt att hitta blodet men gick bra iaf tycker jag. Är ju något som måste göras.

    Är det bara jag som väntar första barnet som fortfarande har väldigt svårt att fatta att vi ska bli mamma. Jag har sätt pyret och min mage är svullen men jag har så svårt att fatta iaf      

  • tinis
    mariafii skrev 2013-06-18 08:12:13 följande:

    Är det något fel på den? Jag kommer in på dem
    Nja det är några som det inte funkar för, bland annat mig.. :/ Men hittar inte vart jag ska vända mig
  • mariafii
    tinis skrev 2013-06-18 09:25:04 följande:
    Nja det är några som det inte funkar för, bland annat mig.. :/ Men hittar inte vart jag ska vända mig

    Hmm ok vad konstigt, nä jag vet inte heller ritkigt
  • Litchie

    Inskrivning idag, gillar fortfarande min bm lika mycket! Hon erbjöd sig att försöka hitta hjärtat (fast att man inte får såhär tidigt) för att jag skulle kunna slappna av efter alla blödningar, och visst hittade hon hjärtslag på en gång, magiskt

  • mariafii
    Litchie skrev 2013-06-18 09:55:48 följande:
    Inskrivning idag, gillar fortfarande min bm lika mycket! Hon erbjöd sig att försöka hitta hjärtat (fast att man inte får såhär tidigt) för att jag skulle kunna slappna av efter alla blödningar, och visst hittade hon hjärtslag på en gång, magiskt

    Grattis :)
  • Mandilaro

    Vi var också på inskrivning igår. Jättefin, kompetent relativt ung bm. Allt såg bra ut. Som någon nämnt tidigare är jag också ganska tom i bollen just nu, aningen disträ för att uttrycka mig milt. Packar med mig sambons skor, säger fel namn till mina kollegor och liksom litegrann som en zombie! Jag har också svårt att förstå att jag ska bli mamma trots att jag tänker på det heela tiden. Tror inte det blir verkligt förrän den kommer ut!

  • Blixtlås

    Tinis: jag har så dåligt samvetet över den dära bildtråden, känns som det är jag som förstört den :(. Ska jag göra en ny? Så kan du länka till den i trådstarten när jag fixat?

  • bulleen

    Hej, tänkte flika in är jag också.

    Väntar mitt första barn, bf 19/1-2014.
    Var på VUL igår för att se om allt var ok oh även beräkna vecka då jag blev gravid trots att ja ätit minipiller.

    Allt såg prima ut och jag fick se det lilla hjärtat slå :) ! veckan beräknades till 10, eller 9+2 idag.
    Allt är så nytt och spännande men tror ändå inte att jagr iktigt förstått att vi är med barn.

  • Blixtlås
    bulleen skrev 2013-06-18 10:38:12 följande:
    Hej, tänkte flika in är jag också.

    Väntar mitt första barn, bf 19/1-2014.
    Var på VUL igår för att se om allt var ok oh även beräkna vecka då jag blev gravid trots att ja ätit minipiller.

    Allt såg prima ut och jag fick se det lilla hjärtat slå :) ! veckan beräknades till 10, eller 9+2 idag.
    Allt är så nytt och spännande men tror ändå inte att jagr iktigt förstått att vi är med barn.
    Välkommen till oss och stort grattis till din graviditet =).

    Är det första barnet?
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014