• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • LitenKnodd

    Ååååh va jobbigt! Är i v 16, sluppit illamående och kräkningar sen v 13.. Men igår kom det tillbaka med full kraft! :(

  • Nathis
    tinis skrev 2013-07-28 09:20:22 följande:
    Jo jag tycker det låter bra iaf Va rolity att det är fler som planerar inför dop så tidigt. Vi har dock inga namnförslag än hhaha Hur går det för er andra med det?

    spännande med planering av dop!:) Vi har bestämt namn, blir nog Anton eller Emelie:)
  • annadenise

    Jag är nu i v.18 och jag kräks fortfaranade. Jag är inte lika illamående som jag var från v.6 till 14, men jag kräks som sagt fortfaranade och illamåendet kommer helt plötsligt. Många säger att de kan avta i v.19-20, så de är bara att hålla ut..

  • Nathis
    Smulan 82 skrev 2013-07-29 14:52:17 följande:
    har varit och lyssnat på bebis hjärta idag och det lät som en galoperande häst. Så barnmorskan tror det är en tjej =)

    allt såg bra ut och nu är det fem veckor tills jag skall dit. Men närmare RUL nu även om jag tycker det går långsamt tills den 20 augusti.

    hoppas ni alla mår bra och har det bra nu skall jag njuta av min första semester dag =)

    ååh va roligt:) har inte hört hjärtat på vår bebis ännu. Kanske får de vid rul eller nått?:) HAr mitt 15 augusti:)
    Njut av semestern!:)

     
  • martinajulia

    Fy vilken hemsk dröm jag hade i natt! Drömde att jag hade fått ett barn (supersöt liten bebbe) med en ANNAN man!! Och inte vilken man som helst utan en manlig kollega som jag jobbar tätt ihop med. Jag mår faktiskt lite illa när jag tänker tillbaka på drömmen. Även om det aldrig hände något i drömmen, barnet fanns plötsligt bara, så känns det som om jag varit otrogen bara genom att drömma om en annan man. Förstår inte varför heller, har aldrig känt mig dragen på något sätt till den här kollegan.

    Men sen kom jag att tänka på min man (i drömmen alltså) och att jag saknar honom jättemycket och ångrar att jag skilde mig ifrån honom (!!). Upprepade gång på gång i drömmen hur mycket jag saknade honom tills jag vaknade med värsta hjärtklappningen och fortfarande upprepade samma ord.

    Det vara flera år sedan jag vaknade av en dröm mitt i natten. Var nästan lite chockad när jag insåg vad jag drömt men otroligt lättad av att se min man ligga där bredvid mig och få krypa tätt intill. Usch. Det kanske inte låter så dramatiskt såhär i efterhand men känslan i natt var ångest och panik.

  • Realista
    martinajulia skrev 2013-07-31 09:27:02 följande:
    Fy vilken hemsk dröm jag hade i natt! Drömde att jag hade fått ett barn (supersöt liten bebbe) med en ANNAN man!! Och inte vilken man som helst utan en manlig kollega som jag jobbar tätt ihop med. Jag mår faktiskt lite illa när jag tänker tillbaka på drömmen. Även om det aldrig hände något i drömmen, barnet fanns plötsligt bara, så känns det som om jag varit otrogen bara genom att drömma om en annan man. Förstår inte varför heller, har aldrig känt mig dragen på något sätt till den här kollegan. Men sen kom jag att tänka på min man (i drömmen alltså) och att jag saknar honom jättemycket och ångrar att jag skilde mig ifrån honom (!!). Upprepade gång på gång i drömmen hur mycket jag saknade honom tills jag vaknade med värsta hjärtklappningen och fortfarande upprepade samma ord. Det vara flera år sedan jag vaknade av en dröm mitt i natten. Var nästan lite chockad när jag insåg vad jag drömt men otroligt lättad av att se min man ligga där bredvid mig och få krypa tätt intill. Usch. Det kanske inte låter så dramatiskt såhär i efterhand men känslan i natt var ångest och panik.

    Tur det bara var en dröm, njut av dagen nu och din man idag så hoppas vi på bättre och lugnare drömmar i natt. Jag flyttar idag och känner mig superstressad
  • Nathis
    LitenKnodd skrev 2013-07-30 20:00:02 följande:
    Mot bristningar, håller huden mer elastisk. :)
    Glömde skriva att jag idag för första gången kände barnet sparka. Kände det fyra ggr, tror den lille tog spjärn mot ryggen och sparkade ut mot magen. Höll handen mot magen och kände det väldigt tydligt. Helt fantastiskt! Har hört att om man har en livmoder som ligger mer bakåt så har man mindre "stötdämpning" mot magen.

    så spännande och roligt, vill också känna de, vore mys:)
    Realista skrev 2013-07-30 20:08:32 följande:
    Jag har inte läst hela tråden för ni har varit duktiga skribenter så det känns lite mycket att ta igen, har ni börjat kolla vagn och sånt och vet ni vad er lilla ärta har för kön? Först ville jag ta reda på det men nu tvekar jag
    välkommen! Vi har beställt vagnen redan, en Emmaljunga egde duo combi:) nidå?:) vi har RUL 15 augusti å vi vill veta om dom kan se:)



      
  • Nathis

    Heej på er, mår ni bra?:) är i V.17 16+3 idag :) I söndags berättade jag å min sambo för min släkt om att vi e gravida, jättenervöst men dom tog de bra å verkade jätteglada:) så nu behöver man inte känna att man döljer någonting för nån!:)

    Är inne på sista semesterveckan just nu men de känns faktiskt väldigt bra att komma tillbaka till jobbet igen:)

    KramKram:D     

  • FrökenBlå

    Jag har också helt knäppa drömmar, jag brukar visserligen drömma mycket men inte så här konstigt! Inatt var jag och min bebis och campade, campingen invaderades av zombisar som skulle såga av mina ben (!) så jag och bebben tog bussen därifrån.. Cool

    Igår va vi på IKEA och shoppade lite, tittade på barnsängar, skötbord etc - så mysigt att börja planera lite! Köpte inget till bebisen, utan det tar vi en dag senare i höst..

    Jag mår oförskämt bra, känner mig inte alls lika trött längre och har inte ont i magen. Det känns nästan lite oroväckande, längtar tills jag får känna de första livstecknena! Jag är i v. 16, är det fler än jag som inte känt nått än? Har väl känt lite "bubbel" men är inte alls säker på att det är från bebisen..    

  • Midsommarflickan

    Går in i vecka 18 idag och har just klarat av min lilla joggingtur ännu en gång. Så glad att det fortfarande funkar även om det var mentalt tungt idag.

    Fick dock en smärre chock när jag skulle ta på mig sport-bh:n... DÄR hade det hänt nåt. Och det på bara ett par dagar för jag tränade senast för en vecka sedan?! Märker inte så mycket på de vanliga mjuka bh:arna men den tighta sport-bh:n gick ju inte på kan jag säga. Har dock ett liter lager av kläder sen innan jag gick ner i vikt och där fanns även en större sport-bh! Ibland är det bra att man inte är så bra på att rensa och kasta...

Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014