• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • martinajulia
    annadenise skrev 2013-08-01 11:01:24 följande:
    Vore kul att veta vart alla befinner sig i landet :) (självklart frivilligt). Själv bor jag i västerås...
    Jönköping sen några år tillbaka
  • annadenise
    Realista skrev 2013-08-01 12:30:01 följande:

    Alltså jag flytta ner på heltid igår innan det har jag pendlat ea-paris
    Jag pendlade oxå under lång tid till barcelona, innan jag flyttade dit. Jag hade klippkort på ryanair och folk undrade hela tiden om jag inte tyckte de va jobbigt att resa så ofta-men aldrig:). Jag älskar att resa och tyckte de va så kul varje gång jag skulle packa väskan:)


  • Martini92

    Förresten! Kan tipsa om att butiken Mango i göteborg har rea på massor med kläder som sitter fint på magen =) Köpte en tvåfärgad långärmad höstklänning superbekväm i lila/grå färg för 200, och en svart strechklänning utan ärmar för 119 kronor! Bra fynd =) 

  • Smulan 82

    Jag är från Göteborg och bor nu i utkanten av London sedan nio månader har helt klart fått mera hemlängtan sedan jag blev gravid men kul och spännande att pröva på ett nytt land men jag kommer flytta tillbaka till Sverige men vet inte när. Tur att Skype finns och att alla tycker det är kul att hälsa på i England :) så imorgon kommer stora syster yster skall bli så himla kul :)

  • Smulan 82

    Dopet planerar vi in i maj och då i Sverige skall bara komma överens om namn inte så lätt alla gånger men hoppas se könet den 20 augusti på rul så vi kan koncentrera oss på antingen tjej eller killnamn. Vi tror det är en tjej och barnmorskan tror det med då det sägs att om det låter som en galopperande häst så är det tjej och låter det som tåg så är det pojke. Jag vet det är säkert bara skrönor :) men könet spelar igentligen ingen roll men en tjej till släkten vore kul då det bara är pojkar för tillfället :)

  • Midsommarflickan
    annadenise skrev 2013-08-01 11:01:24 följande:
    Vore kul att veta vart alla befinner sig i landet :) (självklart frivilligt). Själv bor jag i västerås...



    De flesta har angett ort i BF-listan som finns länkad till denna tråd.
  • annadenise
    Midsommarflickan skrev 2013-08-01 15:21:08 följande:


    De flesta har angett ort i BF-listan som finns länkad till denna tråd.

    Ok. Va bra..då vet jag. hoppade in i tråden i maj och nu var det ett tag sen jag va in. då ska jag kolla bf listan-tack:)
  • Realista

    Jag har inte ens skrivit in mig i den listan för jag kan inte få så fin lista. Ska träffa nya bm imorgon och är så nervös

Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014