• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • Smulan 82

    Tycker det är jobbigt med allt tjat om att det skall vara två barn från människor jag får med höra det och jag har bara en liten men ja min mage är stor och växer fort och det känns som om mina lår blir smalare men kan vara för att jag inte är van vid min mage jag har inte gått upp mycket alls men min livmoder växer i framkant och är några cm under naveln. Nu vägde jag inte så mycket när jag blev gravid för att jag hade varit så sjuk med körtelfeber så jag tycker att det är först nu jag har min normala vikt bara att det har lagt sig på magen :) tycker det händer så mycket och ibland är det jobbigt att alla skall tycka och tänka om ens graviditet. Ja de menar bara väl men ibland blir det för mycket av det goda. Så länge ens bm inte säger något så tror jag det är lugnt. Nu äntligen efter nio dagar med diarré så har min mage återhämtat sig :) så nu hoppas jag kunna njuta av resten av semestern. Jag o min syster skall på spa en dag det skall bli gott :)

  • tinis

    Välkomna alla nya :) Så roligt att vi blir fler!

    Vi berättade för sambons kusiner nu i helgen men innan vi sa ngt så kommenterade de att jag ser smalare ut o måste gått ner i vikt :P Har iofs bara gått upp 1 kilo så har egentligen gått ner men magen har ju inte blivit mindre för det :P Haha Men jag tycker inte att jag kan ha ngr kläder längre så snart blir det att åka o köpa lite bekväma mammaklädernCool

  • kubic

    Jag är i v 16 och längtar tills magen börjar synas lite mer! Men många bekanta säger att jag är tjock redan fastän magen knappt syns... Har lust att svara "tack, detsamma". Varför är det helt plötsligt okej att kalla mig tjock nu? Är jag känslig eller är det fler som känner så?

  • annadenise
    AnnaCarolina skrev 2013-08-03 11:09:45 följande:
    Hejsan alla!

    Äntligen kan jag gå med i en grupp och vara nästan säker på att jag kommer att bli mamma. Med fyra missfall i bagaget så andas jag ut! Jag är nu i vecka 15+5 (vecka 16) och har redan fått ett förlossningsdatum på den 19 januari. Vad känner ni för några symptom? :D

    Kram till er alla i sommarvärmen! 

    Stort grattis!!! villken lycka!!!!!! styrkekramar till dig..och välkommen in i gruppen:) själv är jag i v.18 (17+5) gravid med första barnet:)
  • Filippaa88

    Hej, jag har bf 31/12 men hoppas inte det gör något att jag hänger på ändå? =)

    Har också fått en massa kommentarer om magen (även om det "bara" än så länge är just magen som blivit väldigt stor och inte resten), men kan hålla med om att det är lite frustrerande ibland, även om de  menar väl..

    Vet inte hur det är med er men mitt illamående vill inte ge med sig, är i vecka 19 (första barnet) och mår fortfarande skit rent ut sagt. Tycker det är lite jobbigt att läsa överallt att "i andra trimestern börjar de flesta må mycket bättre, illamåendet och tröttheten börjar försvinna......"

    Oj oj vad rolig jag lät nu :P ursäkta menade inte att dra ner stämningen men behövde bara prata av mig kanske =)

  • annadenise
    Filippaa88 skrev 2013-08-05 11:38:31 följande:
    Hej, jag har bf 31/12 men hoppas inte det gör något att jag hänger på ändå? =)

    Har också fått en massa kommentarer om magen (även om det "bara" än så länge är just magen som blivit väldigt stor och inte resten), men kan hålla med om att det är lite frustrerande ibland, även om de  menar väl..

    Vet inte hur det är med er men mitt illamående vill inte ge med sig, är i vecka 19 (första barnet) och mår fortfarande skit rent ut sagt. Tycker det är lite jobbigt att läsa överallt att "i andra trimestern börjar de flesta må mycket bättre, illamåendet och tröttheten börjar försvinna......"

    Oj oj vad rolig jag lät nu :P ursäkta menade inte att dra ner stämningen men behövde bara prata av mig kanske =)

    Jag vet hur du känner..be inte om ursäkt att du "drar ner stämningen". i detta forum får man skriva det man känner för. Jag är i v.18 (17+5) och går alltså snart in i vecka 19. Jag är så illamående och kräks fortfarande. Idag har jag kräkts 2 ggr på förmiddagen. Som du säger, de är jobbigt när alla säger att de går över i andra trimestern. Däremot sa en kompis till mig att det finns en vetenskaplig studie som säger att när kroppen påverkas mycket av alla hormoner, och att man kräks mycket, så minskar risken för missfall..va vet jag.

    just nu känns det som om jag har vant mig vid tanken på att kräkas fram till förlossning..

    så..du är inte ensam!!!
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014