• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • Titttut

    Jag kan inte sova på något annat sätt än sidan jag heller, känns bara obehagligt, går in i v20 idag. När de gäller cravings har jag inte haft några heller, förutom under några dagar då jag va väldigt sugen på citron :) som sagt så är de nog väldigt individuellt, jag är bara glad att jag inte fått något toksug efter sötsaker och sånt

  • FaN

    Jag försöker sova på sidan. innan har jag alltid sovit på mage och det händer att jag vaknar på mage nu också men det känns inte vidare bra, snarare obehagligt. Jag fick en gravidkudde av min sambo för någon månad sedan och den är helt underbar, ligger jag med den mellan benen och och "håller om den med armarna" kanjag sova halvt om halvt på mage/sida utan att det blir obehagligt och dessutom har jag märkt att denavlastar höft och bäckenregionen men även ryggen rätt mycket. hade ofta ont innan om jag legat en hel natt men det får jag inte längre...

  • K87
    FaN skrev 2013-08-09 10:33:02 följande:
    Jag försöker sova på sidan. innan har jag alltid sovit på mage och det händer att jag vaknar på mage nu också men det känns inte vidare bra, snarare obehagligt. Jag fick en gravidkudde av min sambo för någon månad sedan och den är helt underbar, ligger jag med den mellan benen och och "håller om den med armarna" kanjag sova halvt om halvt på mage/sida utan att det blir obehagligt och dessutom har jag märkt att denavlastar höft och bäckenregionen men även ryggen rätt mycket. hade ofta ont innan om jag legat en hel natt men det får jag inte längre...
    Låter väldigt skönt =) Själv har jag en typ avlång prydnadskudde mellan benen :)
     
  • Fjällan

    På måndag åker min sambo i väg på utlands jobb i tre veckor! Jag är inte alls nöjd med situation. Han kommer missa ultraljud och allt :/
    Förstår ju att han måste jobba men känner i mina mörka stunder att jobbet går före bäbis och mig :(

    Dessutom känner jag mig helt normal, som att de inte finns en bäbis i magen. Såg fram i mot BM besöket som jag skulle på i onsdags, ville lyssna efter hjärtljuden, på tisdagen ringer BM och säger de blivit fel i besöken och jag får en ny tid 21 augusti!!!

    Ville bara gnälla av mig en stund!

  • annadenise
    FrökenBlå skrev 2013-08-08 23:27:24 följande:
    Vi funderar på en Emmaljunga Duo Edge eller City Cross, behöver en riktigt stabil vagn då vi bara har små grusvägar där jag bor.

    Är det bara jag som inte har fått några cravings än? En släkting tyckte att det var onormalt att jag inte fått det än..

    vilken vecka är du i? Jag är i v.19 och har inte alls fått några cravings. folk blir nästan lite besvikna då dom förväntar sig att jag borde vara besatt av någon speciell mat hehe
  • annadenise
    Midsommarflickan skrev 2013-08-09 06:49:51 följande:



    Öppen rent fysiskt ja, men samtidigt har man ett visst hormonellt skydd så länge man ammar. Det är dock inte 100% säkert men i kombination med viss avhållsamhet borde det funka. Är ni hemskt oregelbundna? Annars kan man ju köpa ägglossningstester billigt på nätet och följa sin cykel. Jag skulle inte lita på tempen då det är mycket små skillnader det rör sig om och minsta lilla feber vid förkylning kommer sätta den metoden ur spel...
    alla som jag pratat med, säger att man är inte alls skydda av amning. har två kompisar som vart gravida medan de ammade,då de trodde att de var skyddade. Att ta temp, är inget jag skulle lita på. Min bm sa till mig att så fort vi börjar mysa efter bebis kommit så måste vi hitta ett skydd som passar oss.
  • tinis

    Jag kan fortfarande sova på mage :-P O det konstiga är att jag känner mig smalare nu än innan grav.. Det är lite konstigt men ska inte klaga Har bara gått upp ett kilo vilket måste betyda att jag gått ner. Ngr carvings har jag inte heller men känner mig äcklad av visst kött.

  • Lövings

    En fråga till er som har börjat köpa kläder!
    I vilken storlek köper ni kläder i (dvs barnkläder). 50-56? mindre eller större.. 

  • Litchie
    Lövings skrev 2013-08-09 11:53:12 följande:

    En fråga till er som har börjat köpa kläder!

    I vilken storlek köper ni kläder i (dvs barnkläder). 50-56? mindre eller större.. 


    Vi har köpt lite 56, kommer inte köpa mindre då både jag och sambon var rätt stor när vi föddes. Sen två uppsättningar 62, men nu får det vara bra ett tag, ska kika allt vi får ärva och allt man får i början, vill förmodligen handla när killen kommer också :)
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014