• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • Midsommarflickan
    K87 skrev 2013-08-11 20:38:30 följande:
    Sambon lade handen på min mage å på min hals samtidigt för att känna pulsen samtidigt som han kände på magen det kändes inte alls lika mkt å hela tiden :) vi tror att det kan varit bebis:) vad tror ni?



    Barnet har mycket högre puls (snabbare) så kan du räkna till ungefär dubbla antalet slag i magen jämfört med dig så är det bebisen du hör. Pulsen hos bebisen saktar sen ner ju närmre bf vi kommer. Vid v13 hade min ca 160bpm nu i vecka 19 hade vi ca 140 och själv har jag nog runt 75-80 vid en aktivitet som ul tror jag...
  • LitenKnodd
    Zeldinha skrev 2013-08-11 20:38:41 följande:

    Hej alla blivande januarimammor! Här kommer en till med bf 21 januari (egen beräkning, men bör vara ganska exakt!) smile1.gif Är det någon som är i ca v 17 som har börjat känna riktiga sparkar ännu? Jag har känt rörelser i magen redan sen v 9, men bara när jag har hållit handen på magen. Sedan ett par veckor tillbaka känner jag rörelserna utan att hålla på magen, men fortfarande ingen riktig spark. Någon mer som bor i Göteborg?


    Jag kände första rörelsen från bebis utanpå magen i v 16, gick in i v 18 idag. ????

    Bor utanför Gbg, några mil norr om så den 28/8 ska jag till östra för RUL. ????
  • LitenKnodd
    LitenKnodd skrev 2013-08-11 23:16:49 följande:
    Jag kände första rörelsen från bebis utanpå magen i v 16, gick in i v 18 idag. ????

    Bor utanför Gbg, några mil norr om så den 28/8 ska jag till östra för RUL. ????
    Jag skrev inte massa frågetecken, men använde Emoji-smiles i iphonen.. Gick inte så bra! ;)
  • Midsommarflickan

    Håller med er frukt-tokiga... Äter väldigt mycket färsk frukt och har snacksat på frusna hallon nu när det varit så varmt. I övrigt är aptiten ok men har haft vissa veckor som ni säger med hunger men utan aptit och tvärtom, kan äta allt hela tiden utan minsta behiv egentligen...

    I övrigt är jag tillbaka i UK på tjänsteresa. Börjar känna av att jag inte kan skynda/gå-springa längre. (Inte känd för att spendera mer tid än nödvändigt på flygplatser speed-walking känns obehagligt i magen så jag får väl börja lägga till en halvtimme eller så på min normala rutin...

  • Litchie

    Igårkväll kom den första riktigt hårda sparken, man såg på magen när foten trycktes ut <3 våran mini är en riktig nattmänniska som mer är gärna sparkar från att jag går och lägger mig tills jag ska kliva upp..

  • Lunda

    Igår var jag på Diggiloo med syrran. Riktigt bra var det. Jag vet inte om bebisen tyckte det var bra eller dåligt men ett himla liv var det där inne iaf. Den sparka och hade sig nästan hela tiden vi satt där (3,5 h). I lördags var vi på Ikea och handla spjälsäng, en byrå och lite tillbehör. Nu står det och väntar på att bli uppackat nån gång i november när jag gått på ledighet och kan lägga all tid till att förbereda för bebisens ankomst Hjärta

  • K87
    Midsommarflickan skrev 2013-08-11 23:15:41 följande:
    Barnet har mycket högre puls (snabbare) så kan du räkna till ungefär dubbla antalet slag i magen jämfört med dig så är det bebisen du hör. Pulsen hos bebisen saktar sen ner ju närmre bf vi kommer. Vid v13 hade min ca 160bpm nu i vecka 19 hade vi ca 140 och själv har jag nog runt 75-80 vid en aktivitet som ul tror jag...
    Okej :) för det försvann ibland å kom tillbaka efter en stund :) därför trodde han å jag att det var bebis som rörde på sig :) är i v.16 nu :)
  • tinis

    Idag har vi varit på RUL Skrattande
    Åhhhh lilla bebisfisen!!!!! Allt såg jättebra ut o vi fick världens trevligaste o gulligaste BM, åh jag är så glad Glad
    O älskade lilla sambo såg så glad ut hela tiden, sötfiningen.
    Vi frågade om BM sett om det var en flicka eller pojke när hon var klar med alla mätningar men hon hade inte sett det men kunde ta reda på det. O så kolla hon lite, jag vågade inte titta på skämen hahaha Men iaf så sa hon att hon tyckte och trodde att det är en liten pluttflicka HjärtaHjärtaHjärtaSolig Åh vad jag går sönder en smula av lycka!!!!
    Vet att det inte är 100% men en liten flicka, vill bara skrika ut det hehe

    Lägger upp bild lite senare i andra tråden Baby

    Hoppas alla har det bra!

  • Titttut
    tinis skrev 2013-08-12 11:06:14 följande:
    Idag har vi varit på RUL Skrattande
    Åhhhh lilla bebisfisen!!!!! Allt såg jättebra ut o vi fick världens trevligaste o gulligaste BM, åh jag är så glad Glad
    O älskade lilla sambo såg så glad ut hela tiden, sötfiningen.
    Vi frågade om BM sett om det var en flicka eller pojke när hon var klar med alla mätningar men hon hade inte sett det men kunde ta reda på det. O så kolla hon lite, jag vågade inte titta på skämen hahaha Men iaf så sa hon att hon tyckte och trodde att det är en liten pluttflicka HjärtaHjärtaHjärtaSolig Åh vad jag går sönder en smula av lycka!!!!
    Vet att det inte är 100% men en liten flicka, vill bara skrika ut det hehe

    Lägger upp bild lite senare i andra tråden Baby

    Hoppas alla har det bra!
    Stort grattis, härligt att allt gick bra. Helt underbart med RUL Hjärta
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014