• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • martinajulia

    Vilja89: tack! :) ja jag har längtat efter hus sen jag flyttade från mammas villa, efter 5 år i lägenhet ska det bli underbart med ett hus igen, men ännu bättre denna gång då det är det vårt eget!!

    Flikkan: ja! Men vadå jobbigt? Klart mer jobb än en lägenhet om det är vad du syftar på men jag har saknat livet i villa sen jag flyttade hemifrån så längtar verkligen efter allt vad det innebär, tom snöskottning, fast inte den här vintern såklart, då får mannen ta det, hehe. gillar att klippa gräs också så det ser jag fram emot nästa sommar :)

  • Midsommarflickan

    Visst är det mysigt att bo i hus... Flyttade till hus i November efter många år i lägenhet. Ett rustikt tegelhus från -57 med väldigt felfritt besiktningsprotokoll. Idag bubblade det upp avloppsvatten i källarvåningens golvbrunnar så fort vi spolade i köket. Huset fylldes med kloaklukt så jag har inlett helgen med att gräva i avloppen, spolat och meckat för att fixa det tillfälligt och beställt spolbil till måndag... Det är så mysigt att bo i hus...

  • Titttut
    johanna3 skrev 2013-08-23 16:56:24 följande:
    Igår "sträckte" jag mig så det högg till som fasen i högra ljumsken och jag höll på att ramla ihop!

    Tänkte att nu är det ute med mig... Men lyckades googla mig till att det antagligen var ligamenten.. Nån mer som fått så?

    Allt bra idag och bäbis sparkar glatt just precis nu :)



    Jag har fått precis likadant, men tur att smärtan inte håller i så länge. Men jag blev lite paff för man är inte van att de ska göra ont när man rör sig som man brukade göra, men de är de värt ;)

    När de gäller bröstvårtorna så gruvar jag för vintern, för huvva vad ont de gör redan nu om dom blir lite kall
  • Nathis
    johanna3 skrev 2013-08-18 21:56:56 följande:
    Hur ofta träffar ni er bm? Jag träffade min på inskrivning v 10 och nästa är v 25... Tänkte på det där med järntabletterna jag med..

    Jag träffade min på inskrivningen i v.10 å så nu på måndag i v.21:)
  • Nathis
    vilja89 skrev 2013-08-19 17:18:01 följande:
    Skriv för guds skull inte att du smörjer in magen med något och tror att det ska hjälpa!! Det gjorde jag och blev dumförklarad! ;)
    Smörjer in mig med Bio Oil från Apoteket, inga bristningar ån iaf. :)

    Äsch tror man påt så kanske de funkar haha. Jag smörjer också in mig med Bio Oil men den börjar ta slut å vill smörja in mig med nått som luktar kokos eller e de dumt att byta nu kanske? hum

     
  • Nathis
    Natalie87 skrev 2013-08-22 12:07:32 följande:
    Nu har vi också köpt vagn =D! Barnens Hus i konkurs = Brio Happy Classic, sittdel & hårdlift, babyskydd (bilbarnstol) och en bärdele för 7500! Skulle gått på ca 9800 ordinarie pris! Och det var tur att vi gick på första dagen av utförsäljningen för det var väldigt utplockat redan, men vi lyckades få precis det vi ville ha! Skrattande

    Vi var också på utförsäljningen i Barkarby vi åkte dit på onsdag efter jobbet, shit vilka köer!! speciellt till kassan tog typ 1,5-2 h ut:O var det så för er också?:)

    Skönt att ni hittade det ni ville ha:)

     
  • Nathis
    Flikkan skrev 2013-08-23 11:44:05 följande:
    Men dumma telefon!
    Iaf nu har vi kommit hem efter RUL och hämtat barnvagnen :)

    Vart flyttad 8 dagar från 17/1 till 25/1
    Så är tydligen 17+5 idag!

    Vi väntar en liten pojke och han visade glatt upp vad han hade ;)

    i1308.photobucket.com/albums/s614/Waankel/D6B...

    Ååh grattis till pojken!:D
  • Nathis
    martinajulia skrev 2013-08-23 20:14:47 följande:
    Jippie!! ÄNTLIGEN har vi blivit husägare!! Idag skrev vi på kontraktet och snart får vi flytta in :)) Även om vi hade fått plats med bebis i lägenheten känns det helt underbart att vi ist kommer ha ett helt hus med trädgård nu. som vi längtat!! Känns dock rätt overkligt också hihi :))

    Men vad spännade, så roligt för er, grattis till huset!:D
  • Nathis

    Idag har 50% av graviditeten gått :O tycker de gått jättefort!
      Igår kväll var vi på gröna lund med min sambos släkt å kollade på Magnus Uggla, haha va lite kul ändå;P Har varit ganska mycket denna helg å nu har jag börjat blivit sjuk, hals ont blää menmen idag ska jag bara ta det lugnt i soffan heeela dagen de tycker jag man förtjänar:)

    Hoppas ni har de bra alla blivande mammor:)

    Kram   

Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014