• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • sweetmoments

    idag är jag orolig.. jag vaknade och gick på toa. då fick jag rödaktiga flytningar på pappret! och en SVAG molande mensvärk.. :( ringde förlossningen och de sa att jag skulle sätta på en liten binda och avvakta till 12 och ringa tillbaka. för att se om det kommer mer :S

  • Smulan 82
    Mandilaro skrev 2013-11-27 06:51:46 följande:
    Igår kväll 141126 kom Vidar v. 35+6 med hjälp av sugklocka. Trots tidig ankomst var han en stabil krabat med sina 51cm och 2940g. Nu blir vi kvar på sjukhuset några veckor. Helt perfekt såklart! Lycka till alla blivande mammor. Man känner sig cool när man föder fram sitt barn. Tänk på att vila mellan värkarna!

    Grattis vad underbart och skönt att allt gick bra :)
  • Tokfrans
    sweetmoments skrev 2013-11-27 10:16:03 följande:
    idag är jag orolig.. jag vaknade och gick på toa. då fick jag rödaktiga flytningar på pappret! och en SVAG molande mensvärk.. :( ringde förlossningen och de sa att jag skulle sätta på en liten binda och avvakta till 12 och ringa tillbaka. för att se om det kommer mer :S
    ojda :) låter som att de är nått på g. Men hoppas lille bebis vill stanna kvar lite längre, eller vilken vecka är du i ? 
  • Smulan 82

    I lördags började jag få massa sammandragningar och det har inte lugnat ner sig sedan dess. Idag har jag ont i ryggen och känner att det känns konstigt i bäckenet och underlivet. Har någon annan kännt så hära? Var hos bm i måndags och hon sa att min lilla vänt sig men inte satt sig. Så kan det vara att hon satt sig nu eller är detta förvärkar? För innan idag har det bara gjort lite ont i ryggen men nu är det ut mot sidorna. Bar i och för sig lite kassar igår men inte så tunga så tycker inte att ryggen borde värka för det. För har jag burit innan och fått ont så har det varit annan smärta som jag vetat hör till bäckenet.

  • Smulan 82
    sweetmoments skrev 2013-11-27 10:16:03 följande:
    idag är jag orolig.. jag vaknade och gick på toa. då fick jag rödaktiga flytningar på pappret! och en SVAG molande mensvärk.. :( ringde förlossningen och de sa att jag skulle sätta på en liten binda och avvakta till 12 och ringa tillbaka. för att se om det kommer mer :S

    Hur går det har det slutat blöda och värken försvunnit?
  • härärjag trorjag

    Grattis till alla som fått sina underverk :)

    Besök hos BM idag, magen växer som den ska, hjärtat slår stadigt på 150 och vågen står på +6 kilo vilket inte känns så farligt, v.31+0 idag

  • sweetmoments
    Tokfrans skrev 2013-11-27 11:39:45 följande:
    ojda :) låter som att de är nått på g. Men hoppas lille bebis vill stanna kvar lite längre, eller vilken vecka är du i ? 
    det hoppas jag inte! är i början på v 32 bara, 31+1 så bebis är inte välkommen före nyår! 
    Smulan 82 skrev 2013-11-27 11:41:52 följande:

    Hur går det har det slutat blöda och värken försvunnit?
    det har slutat blöda (änsålänge) men känns som en SVAG mensvärk fortfarande. ringde förlossningen som sa att jag skulle vila idag och ta en varm dusch. det lät troligt att ett av livmoderhalsens små blodkärl har brustit, vilket det kan göra ofta nu i slutet, men helt ofarligt. det är df jag känner av dessaa svaga molningarna.. skulle självklart återkomma om det blev värre eller om smärtan tilltog med sammandragningar. so far so good anyway
  • Mandilaro

    Tack snälla ni! Inom en snar framtid kommer tjejerna ikapp! Vidar är 51cm och 2940g, född fem veckor för tidigt. Snacka om Bombaberra! Visserligen vägde jag 4300 så han har att brås på! Lycka till allihop!

  • FrökenBlå

    Grattis till alla som blivit mammor!! Det har inte gått svara på några dagar, vet inte varför...

    Jag har haft ljusrosa flytningar till och från i några veckor, pratade med min BM om detta och hon sa att det va helt normalt. Det kan bero på torra slemhinnor eller som du säger att som du säger att något av livmoderhalsens blodkärl brustit. Så det är nog helt lugnt!! Har också fått mer ont, som mensvärk och ibland liksom sticker det i underlivet. Jag är fortfarande igång ganska mkt om dagarna, går ca 2 timmar med hundarna, bär ved osv så tror att jag behöver dra ner på tempot lite, även om det är svårt..

    Klarade glukosbelastningen igår med förresten, blä va äckligt det va att dricka!! Men firade med en pepparkaka när jag kom hem Flört

    Grattis än en gång till alla som blivit föräldrar!! Solig

  • debbie85
    Mandilaro skrev 2013-11-27 06:51:46 följande:
    Igår kväll 141126 kom Vidar v. 35+6 med hjälp av sugklocka. Trots tidig ankomst var han en stabil krabat med sina 51cm och 2940g. Nu blir vi kvar på sjukhuset några veckor. Helt perfekt såklart! Lycka till alla blivande mammor. Man känner sig cool när man föder fram sitt barn. Tänk på att vila mellan värkarna!

    Åh vad härligt! Grattis till sonen! Känn dig stolt som lyckades föda fram honom! Det måste vara nåt av det coolaste man kan göra! Tack för tipset att vila mellan värkarna.
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014