• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • Smulan 82
    Tokfrans skrev 2013-12-14 12:50:00 följande:
    påminde om mensvärk runt rygg-mage

    Ja så det känns för mig med men nu är det starkare än mina normala mensvärkar så kan mycket väl vara att din kropp förbereder sig synd bara att vi inte alla kan få ett definitivt svar på när de kommer ut ;) jag har även varit väldigt varm och Extremt rastlös . Och rädd för att jag skall missa alla säkra tecken så som fostervattenprov som läcker eller slemproppen. Men de på bb har varit guld värda när jag kontaktT dem så de har försäkrat mig om att jag inte missar när jag måste in. Är väl mera att jag inte vill åka in och störa och det är ännu mera falska alarm. Fast de sa att det inte gör något. Men så länge lillan är livlig så övar jag på andning och positivt tänkande att snart har jag en liten på bröstet så nu börjar jag snarare bli otålig och vill ha henne i min famn fasten som sagt igentligen inte försenas den1 januari men tror jag träffat min övermänniska tror hon skiter i vad jag vill ;) haha
  • Tokfrans
    Smulan 82 skrev 2013-12-14 13:01:56 följande:

    Ja så det känns för mig med men nu är det starkare än mina normala mensvärkar så kan mycket väl vara att din kropp förbereder sig synd bara att vi inte alla kan få ett definitivt svar på när de kommer ut ;) jag har även varit väldigt varm och Extremt rastlös . Och rädd för att jag skall missa alla säkra tecken så som fostervattenprov som läcker eller slemproppen. Men de på bb har varit guld värda när jag kontaktT dem så de har försäkrat mig om att jag inte missar när jag måste in. Är väl mera att jag inte vill åka in och störa och det är ännu mera falska alarm. Fast de sa att det inte gör något. Men så länge lillan är livlig så övar jag på andning och positivt tänkande att snart har jag en liten på bröstet så nu börjar jag snarare bli otålig och vill ha henne i min famn fasten som sagt igentligen inte försenas den1 januari men tror jag träffat min övermänniska tror hon skiter i vad jag vill ;) haha
    haha ;)
    Jo de är liiiite kraftigare än vanliga mensvärken men han rör på sig och älskar kicka mina revben, men fortsätter de så får jag väl ringa in.
    Vill inte att han ska titta ut nu, bara v.34 ju ^^
  • sp4rk4
    Tokfrans skrev 2013-12-14 12:50:00 följande:
    påminde om mensvärk runt rygg-mage
    Så känns det för mig också, varierar mellan nedre delen av magen och ryggen, strålar lite ut i höfterna. 

    För mig är det som nästan konstant lite mensvärk och så kommer det som lite kraftigare en stund och sedan försvinner det. Diffust dock, kan inte alltid säga exakt var det börjar bli starkt och när det exakt ebbar ut. 
  • Tokfrans
    sp4rk4 skrev 2013-12-14 13:09:04 följande:
    Så känns det för mig också, varierar mellan nedre delen av magen och ryggen, strålar lite ut i höfterna. 

    För mig är det som nästan konstant lite mensvärk och så kommer det som lite kraftigare en stund och sedan försvinner det. Diffust dock, kan inte alltid säga exakt var det börjar bli starkt och när det exakt ebbar ut. 
    ja precis, är samma för mig.
    hehe va precis som att du va i min kropp för en sekund ^^
  • Martini92
    sweetmoments skrev 2013-12-13 12:56:39 följande:
    vaaa?? :O jag är enormt chockad! gick du till barnmorskans läkare? 
    Nej barnmorskan sa att man måste gå till vårdcentralen... 
  • Martini92
    Tokfrans skrev 2013-12-13 13:41:33 följande:
    hehe ok, men vadå känner du de nu? i magen? FörvånadFlört
    Hahah ja, de kurrar till ibland :D
  • Martini92
    Jan 2014 skrev 2013-12-13 18:05:26 följande:


    Lite nyfiken hur det känns?
    Jag upplever till och från att vår baby "skakar till", typ som en katt som rister. Är det babyn som ryser då?
    Det vibrerar till i magen :) 
  • Martini92
    Tokfrans skrev 2013-12-13 13:43:45 följande:
    ööh ok... tycker du borde fixa tid till en annan läkare än den du va hos.
    Fick min sjukskrivning förlängd utan att gå till min läkare, bm skickade bara ett mail. Blev lite chockad.
    Så ge inte upp be bm eller nått, va tuff och envis! {#emotions_dlg.flower}
    Det värsta var ändå att när jag fråga "så det är inte på tal om sjukskrivning?" så svara hon att hon inte visste reglerna hur man får sjukskriva vid graviditet i dessa veckor... Fatta att jag kände mig kränkt och lurad.. Sa faktiskt till sköterskan som svarade i telefonen att jag ville kolla om jag kunde få sjukskrivning så varför får jag då en läkare utan den kompetensen ? :( 

    Jag sitter nu och känner mig dåsig och hängig av dessa smärtstillande, och kommer få jobba vidare ända fram till förlossning om jag vill ha några pengar då jag jobbar som förskolevikarie....

    Dessutom var hon fräck nog att tala om för mig att i alla fall gå hemma 2 veckor innan bf så jag hinner vila, trots att hon vet att jag inte får några pengar då och måste ta från min föräldrapenning, jävla kärring !
  • youandme

    Jag har också sån där "mensvärk". Ibland känns det nästan som om mensen ska komma när som helst Tungan ute Undra hur länge man kan ha så här..? Jag har ju inte BF fören den 25;e Januari.

Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014