• debbie85

    Första barnet - BF januari 2014

    Hej och välkommen!

    Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

    Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!


    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

    Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • Smulan 82

    Föresten jag kallsvettades som en gris inatt med och jag frös fast var apvarm samtidigt fler som känner igen det? Det var som sagt en riktigt jobbig natt i natt för mig

  • Smulan 82

    Midsommarflickan ja just det ja som någon mera skrev acupunktur tror jag på med med att sätta igång förlossningen men inte det dära med att dricka rinicinolja och äta ananas för tror inte man lyckas få i sig all den mängden med bra resultat och alla vet juh hur man mår efter rejäla diarredagar eller magsjukan så hur skall man då orka föda barn?

  • annadenise
    Emmajjons skrev 2013-12-28 16:49:05 följande:
    annadenise: det låter ju helt klart som förvärkar iaf. Har haft som mensvärk jag med och det säger barnmorskan är förvärkar. Diarré har jag inte haft ännu men det brukar ju förekomma i latensfasen. Är i vecka 37+3 så barnet är ju redo att komma om den vill.

    Nyss skrek sambon JA!!! till Sveriges mål i JVM när jag hade somnat bredvid...kommer inte bebis efter det skräckuppvaknandet så kan den väl hålla sig inne några dagar till :'D
    går in i v.40 imorgon (39+0) och tycker inte att de händer något här....känns inte som om bebis vill komma ännu. där jag bor blir man tydligen inte igångsatt förrän i v.44 (43+0) och tanken att man ska behöva gå 21 dagar över tiden låter varken kul eller hälsosamt..

    jag önskar jag vore i latensfasen men har bara små små förvärkar på natten och sen ingenting mer.....
  • Allinrep

    Så många mellandagsbarn :o Var det julstressen som satte igång det för er eller känns det bara som ett konstigt sammanträffande? Vet inte hur många av er som redan fött barnet som kommer tillbaka till den här tråden men det vore intressant att veta vad ni tror.

    Känns inte som att min bebis har bråttom ut, men det är ju 20 dagar kvar till BF så det är väl kanske inte så konstigt. Den har i alla fall börjat knuffa och slå på nya sätt så jag märker ändå att det börjar närma sig.


    Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • Midsommarflickan

    Tror inte heller så mycket på ananas men ikväll ska jag frossa på det ändå för det är min favoritfrukt och sambon har fått mig att låta bli att äta det senaste månaderna om utifall det skulle funka. Han jobbar kväll idag och morgonpass i morgon så jag roar mig med att måla vårt skötbord och gosa med katterna framför TVn ikväll. Låter som att de flesta är överrens om färdknäppen så jag får väl låsa in mig med karln i sovrummet när han går av sitt pass i morgon och är ledig i två dagar...!

  • johanna3

    Emma kom 12.50 på nyårsafton efter 36 timmars kämpande. 2 veckor för tidig är hon en ganska bastant dam på 48 cm och väger 3300 gram.

    Förlossningen - fråga mig senare..

    Hon är iaf den vackraste varelse jag sett <3

  • Martini92
    johanna3 skrev 2013-12-31 19:07:31 följande:
    Emma kom 12.50 på nyårsafton efter 36 timmars kämpande. 2 veckor för tidig är hon en ganska bastant dam på 48 cm och väger 3300 gram.
    Förlossningen - fråga mig senare..
    Hon är iaf den vackraste varelse jag sett <3
    Stort grattis :D <3 Bra jobbat !
  • debbie85
    johanna3 skrev 2013-12-31 19:07:31 följande:
    Emma kom 12.50 på nyårsafton efter 36 timmars kämpande. 2 veckor för tidig är hon en ganska bastant dam på 48 cm och väger 3300 gram. Förlossningen - fråga mig senare.. Hon är iaf den vackraste varelse jag sett <3

    Grattis till underverket!
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • Sante

    Gott nytt år på er alla. Idag fick vi åka hem från bb. Vi behövde inte ens stanna 24h väldigt skönt enligt mig. Dels för att de är nyårsafton men också för att kunna få sova! Delade rum inatt och de var ingen hit. Fick la 2h sömn allt som allt. Så ska bli så skönt att lägga sig i sin egen säng ikväll! :)

Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014