• Anonym (Motiverad)

    Väger 100 kg påbörjar viktminskning 2/5 (min egen tråd)

    Startar denna tråd för mig själv så jag förväntar mig inte att någon annan ska skriva i den men vill man så är det såklart ok

    Har gått upp massor i vikt sedan första graviditeten 2006. Väger idag tresiffrigt och är oändligt trött på att vara så här överviktig. Längtar tillbaka till mitt gamla jag.

    Den metod jag kommer använda till en början är en kolhydratstnål diet till en början mestadels bestående av dietdrinkar och ägg. Målet med att min kolhydratsnåla diet är att försätta min kropp i "ketos" vilket gör att kroppen i första hand bränner fett och inte muskler.

    Startvikt och startmått (mätt på tjockaste stället på alla delar):

    Vikt: 100,9 kg (Slutmål: 75 kg)
    BMI: 36,2 (Slutmål 27)
    Kroppsfett i %: 43 (Slutmål 25-30 %)

    Magen: 117
    Runt rumpa: 122
    Runt lår: 69
    Runt Byst: 116
    Under byst: 100

    Nu kör jag Solig

  • Svar på tråden Väger 100 kg påbörjar viktminskning 2/5 (min egen tråd)
  • Anonym (Motiverad)
    Anonym (FrökenFräken) skrev 2013-06-21 07:42:51 följande:
    Min vägar dag. 90,0kg stod det...
    Hur går det med måtten då? Mäter du på olika ställen? Det är bra att komplettera vikten med mått tycker jag för ofta går man ner i mått trots att vågen står still
  • Anonym (FrökenFräken)

    Ts:  Ja om jag kunde komma på vart jag har lagt måttbandet.. förlagt den någonstans.. Hoppas finna den till fredagen och måtta då.
    Idag blev de promenad med lite små jogging i.

    Hoppas ni hade en trevlig och fin helg. Nu kör vi vidare i kämpande om vikten

  • Anonym (Motiverad)
    Anonym (FrökenFräken) skrev 2013-06-24 10:30:34 följande:
    Ts:  Ja om jag kunde komma på vart jag har lagt måttbandet.. förlagt den någonstans.. Hoppas finna den till fredagen och måtta då.
    Idag blev de promenad med lite små jogging i.

    Hoppas ni hade en trevlig och fin helg. Nu kör vi vidare i kämpande om vikten
    Har jobbat hela helgen men det var rätt trevlig ändå. För dig med hoppas jag Solig

    Känns skönt att kura igen efter helgens onyttigheter
  • Anonym (Motiverad)
    yennie84 skrev 2013-06-25 10:02:26 följande:
    Hejsan

    Jag håller också på, vägde in för 2 veckor sen på 109.4 kg. Vill ner till iaf under 100 innan november. Kolla gärna in min blogg mindremig.blogspot.se 
    Jag önskar dig fortsatt lycka till med din viktminskning Solig
  • Anonym (Motiverad)

    Kommer göra lite ändringar. Kommer rapportera viktnedgång på fredagar i fortsättningen istället för på torsdagar som innan. Detta för att jag har en tendens att starta mina "ätardagar" direkt efter vägning och genom att förskjuta det en dag hoppas jag på en ätardag mindre och därmed snabbare viktnedgång. Har senaste veckorna haft ätardagar (fast med måtta) torsdag-söndag och vill nog egentligen bara ha det på helgen.

    Kommer bara skriva in mått varannan vecka istället för varje vecka, det är sådan liten skillnad på en vecka så det blir bara omotiverande att mäta för ofta.

    Bara så ni vet alltså

    Väger något på 91 nu förresten, superkul, känns på något sätt som stor skillnad från att väga något på 92 Drömmer

  • Pallas

    Hur går det för er? Själv vet jag inte hur det går, för jag har varken vägt eller mätt mig på länge nu, men jag känner mig lite smalare och kläderna sitter bättre, så det går väl åt rätt håll. Näst sista veckan på semestern nu och jag byter stolpar på vår förstukvist och rider, har träningsvärk mest hela tiden.

  • Anonym (Motiverad)
    Pallas skrev 2013-06-26 10:00:08 följande:
    Hur går det för er? Själv vet jag inte hur det går, för jag har varken vägt eller mätt mig på länge nu, men jag känner mig lite smalare och kläderna sitter bättre, så det går väl åt rätt håll. Näst sista veckan på semestern nu och jag byter stolpar på vår förstukvist och rider, har träningsvärk mest hela tiden.
    Jag tycker att det går bra. Fortsätter kura helt 3-4 dagar/vecka och kör kombinerad kur resten av dagarna då jag tillåter mig att äta annat med. Känner att jag går ner sakta men säkert. Hade dock gärna sett lite snabbare resultat men jag måste lära mig att acceptera att detta måste få ta tid fast det är svårt för jag otålig som bara den Skäms

    Om det känns som att kläderna sitter bättre så har du ju garanterat inte lagt på dig i alla fall och det är ju toppen. Fortsätter du köra på med kosten som innan eller har du gjort några ändringar? Är det ett medvetet val att du slutat väga och mäta eller?

    Snart börjar vår semester här hemma och då har jag inte tänkt att banta men jag tänker hålla igen och se till att jag inte går upp mer än de vätskekilon man brukar lägga på sig när man faller ur ketos i alla fall. Har dock denna och nästa vecka på mig att kura och planerar att göra så denna tid så hoppas hoppas hoppas jag att jag kommer hamna under 90-strecket innan dess. Då skulle jag vara supernöjd!
  • Pallas

    Härligt att det går bra! Ofta har det ju tagit ett antal år att bygga upp övervikten, jag brukar tänka så för att inte bli stressad när jag tycker det går långsamt. Jag har ökat tio kilo på tre år, det är en rätt blygsam veckoökning, om man jämför vad jag går ner nu, fast jag tycker det går långsamt. Jag har å andra sidan ingen brådska, varken mentalt eller tidsmässigt (ingen bröllopsklänning jag måste komma i om x veckor eller så). Jag fortsätter med LCHF, det passar mig perfekt!

    Anledningen till att jag inte vägt mig är att vi inte har någon fungerande våg, och till att jag inte mätt mig att jag haft fullt upp med minisemester hos barnbarnet, min ridning, städning av det förfallna hemmet samt akutrenovering av förstukvist och målning av hus. Fullt ös medvetslös! Nästa vecka är det ridläger. Tur man får gå tillbaks till jobbet v 28 så man kan vila upp sig!

Svar på tråden Väger 100 kg påbörjar viktminskning 2/5 (min egen tråd)