• Anonym (Motiverad)

    Väger 100 kg påbörjar viktminskning 2/5 (min egen tråd)

    Startar denna tråd för mig själv så jag förväntar mig inte att någon annan ska skriva i den men vill man så är det såklart ok

    Har gått upp massor i vikt sedan första graviditeten 2006. Väger idag tresiffrigt och är oändligt trött på att vara så här överviktig. Längtar tillbaka till mitt gamla jag.

    Den metod jag kommer använda till en början är en kolhydratstnål diet till en början mestadels bestående av dietdrinkar och ägg. Målet med att min kolhydratsnåla diet är att försätta min kropp i "ketos" vilket gör att kroppen i första hand bränner fett och inte muskler.

    Startvikt och startmått (mätt på tjockaste stället på alla delar):

    Vikt: 100,9 kg (Slutmål: 75 kg)
    BMI: 36,2 (Slutmål 27)
    Kroppsfett i %: 43 (Slutmål 25-30 %)

    Magen: 117
    Runt rumpa: 122
    Runt lår: 69
    Runt Byst: 116
    Under byst: 100

    Nu kör jag Solig

  • Svar på tråden Väger 100 kg påbörjar viktminskning 2/5 (min egen tråd)
  • Anonym (Motiverad)
    Pallas skrev 2013-06-26 10:10:45 följande:
    Härligt att det går bra! Ofta har det ju tagit ett antal år att bygga upp övervikten, jag brukar tänka så för att inte bli stressad när jag tycker det går långsamt. Jag har ökat tio kilo på tre år, det är en rätt blygsam veckoökning, om man jämför vad jag går ner nu, fast jag tycker det går långsamt. Jag har å andra sidan ingen brådska, varken mentalt eller tidsmässigt (ingen bröllopsklänning jag måste komma i om x veckor eller så). Jag fortsätter med LCHF, det passar mig perfekt!

    Anledningen till att jag inte vägt mig är att vi inte har någon fungerande våg, och till att jag inte mätt mig att jag haft fullt upp med minisemester hos barnbarnet, min ridning, städning av det förfallna hemmet samt akutrenovering av förstukvist och målning av hus. Fullt ös medvetslös! Nästa vecka är det ridläger. Tur man får gå tillbaks till jobbet v 28 så man kan vila upp sig!
    Ja visst är det så. Jag har lagt på mig ca 25 kg i övervikt sedan min första graviditet för 7 år sedan och har inte legat på normalvikt någon gång sedan dess så egentligen har jag gått upp detta under 7 års tid. Har redan gått ner mer 1/3 av det på bara ett par månader.

    Det ger lite perspektiv när man tänker på faktiskt så bra att vi tog upp det

    Låter som att du har mycket att göra, du bränner säkert massor med kalorier varje dag låter det som. Blir det ingen riktig semester för dig alls eller?
  • Pallas

    Det årliga ridlägret är min semester, kan man säga. Då kopplar jag bort omvärlden, dricker vin och badar badtunna inpå småtimmarna, har maskerad och utvecklar min ridning bara. Världens skönaste gäng!

  • Anonym (Motiverad)
    Pallas skrev 2013-06-26 10:29:43 följande:
    Det årliga ridlägret är min semester, kan man säga. Då kopplar jag bort omvärlden, dricker vin och badar badtunna inpå småtimmarna, har maskerad och utvecklar min ridning bara. Världens skönaste gäng!
    Låter jättehärligt Solig
  • Anonym (FrökenFräken)

    Hej!

    Jag står och stampar iaf, tro de va 90,6kg i måndags jag vägde mig
    Så började med måltidsersättning för lunchen denna vecka och ev nästan vecka sedan får jag se vad som sker.

    Vill bara komma loss med vikten igen, idag blev de ca 6-6,5km promenad och i måndags blev de promenad.
    Igår var jag trött så vilade ist.  Pluggar de sista nu på mina studier sedan arbetslös och inväntar på få tag på något jobb.. :-/

    Så under juli månad kommer de inte bli sååå mycket "träning" men lär spela del boll och små jaga sonen ute när de ska busas
    Har fortfarande inte kommit på vad jag ska byta ut härnäst i dieten. Det återstår att se.

    Tro de blir mjölet till de glutenfria varianten. Dock kör jag inte så mycket gluten nu utan så mörkt som möjlig(så pass de går o äta..iaf för mig)

    Hmm.. Ja, de var väl vad jag hade just nu... hoppas de varit någon liten skillnad denna vecka. Märks på fredag morgon..

  • Anonym (Motiverad)
    Anonym (FrökenFräken) skrev 2013-06-26 13:13:02 följande:
    Hej!

    Jag står och stampar iaf, tro de va 90,6kg i måndags jag vägde mig
    Så började med måltidsersättning för lunchen denna vecka och ev nästan vecka sedan får jag se vad som sker.

    Vill bara komma loss med vikten igen, idag blev de ca 6-6,5km promenad och i måndags blev de promenad.
    Igår var jag trött så vilade ist.  Pluggar de sista nu på mina studier sedan arbetslös och inväntar på få tag på något jobb.. :-/

    Så under juli månad kommer de inte bli sååå mycket "träning" men lär spela del boll och små jaga sonen ute när de ska busas
    Har fortfarande inte kommit på vad jag ska byta ut härnäst i dieten. Det återstår att se.

    Tro de blir mjölet till de glutenfria varianten. Dock kör jag inte så mycket gluten nu utan så mörkt som möjlig(så pass de går o äta..iaf för mig)

    Hmm.. Ja, de var väl vad jag hade just nu... hoppas de varit någon liten skillnad denna vecka. Märks på fredag morgon..
    Hur tror du att du ligger på kalorier in och ut? Du verkar ha hamnat på en platå då det inte händer så mycket. Sånt är omotiverande men samtidigt bra på sätt och vis eftersom att kroppen då får en chans att "stabilisera viktnedgången" när det inte går så fort ner, och då minskar risken för att gå upp igen.

    Hur var det nu, du har inte tagit mått på dig själv så att du märker om du händer något med måtten även om vikten står still periodvis?
  • Anonym (FrökenFräken)

    Ska mäta på fredag om jag hittar mitt måttband tills dess. Har varit mycket idag så har inte hunnit leta efter den men ska se om jag hittar den imorgon.

    Jag har inge koll på kalorierna, tittar inte på dem utan. Jag äter små/mellan portioner där de är tex: 1laxbit,mindre än 1dl ris, lite dressing sedan mer sallad. Eller kanske kyckling file i ugn,sallad med olja o vinäger ev ris eller qinoa. Kokt/ugns potatis med kyckling korv/kalkon korv.

    Har ju stått still en gång tidigare men då lossnade de sedan efter jag hade varit förkyld. Men då stod jag still i 2-3veckor bara...

    Just nu har jag inte märkt mycket, men sällan jag märker någon större skillnad eller kollar med andra kläderna. Vet bara däremot att jag skulle ha provat dom andra jenasen först i mindre strl ist för denna jag köpte men men.. Däremot skärpet jag köpte har jag märkt att jag måste snart skaffa nya hål då jag har tydligen minskat par hål sedan jag köpte dem för några veckor sedan.

    Aja, jag har inte bråttomt utan behöver kroppen anpassa sig så får den göra de. Så länge jag tar mig neråt så...Sakta men säkert för kroppen ska hinna vara med.

  • Anonym (Motiverad)
    Anonym (FrökenFräken) skrev 2013-06-26 18:51:57 följande:
    Ska mäta på fredag om jag hittar mitt måttband tills dess. Har varit mycket idag så har inte hunnit leta efter den men ska se om jag hittar den imorgon.

    Jag har inge koll på kalorierna, tittar inte på dem utan. Jag äter små/mellan portioner där de är tex: 1laxbit,mindre än 1dl ris, lite dressing sedan mer sallad. Eller kanske kyckling file i ugn,sallad med olja o vinäger ev ris eller qinoa. Kokt/ugns potatis med kyckling korv/kalkon korv.

    Har ju stått still en gång tidigare men då lossnade de sedan efter jag hade varit förkyld. Men då stod jag still i 2-3veckor bara...

    Just nu har jag inte märkt mycket, men sällan jag märker någon större skillnad eller kollar med andra kläderna. Vet bara däremot att jag skulle ha provat dom andra jenasen först i mindre strl ist för denna jag köpte men men.. Däremot skärpet jag köpte har jag märkt att jag måste snart skaffa nya hål då jag har tydligen minskat par hål sedan jag köpte dem för några veckor sedan.

    Aja, jag har inte bråttomt utan behöver kroppen anpassa sig så får den göra de. Så länge jag tar mig neråt så...Sakta men säkert för kroppen ska hinna vara med.
    Du har en bra inställning, jag ska försöka ta efter den {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (FrökenFräken)

    Tack
    Försöker så gott jag kan...

    Så länge jag går neråt och inte upp för mycket igen så är de bara bra!

  • Anonym (Motiverad)
    Dags för veckorapport igen

    Vikt: 100,9 kg (Slutmål: 75 kg) NY VIKT 16/5 96,4 NY VIKT 23/5 95,5 NY VIKT 30/5 94,5 kg NY VIKT 5/6 93,1 kg NY VIKT 13/6 92,9 kg NY VIKT 20/6: 92,1 kg 27/6 91,6 kg

    BMI: 36,2 (Slutmål 27) NYTT BMI 16/5 34,6 NYTT BMI 23/5 34,2 NYTT BMI 30/5 33,9 NYTT BMI 6/6: 33,4 NYTT BMI 13/6: 33,3 NYTT BMI 20/7: 33,0 NYTT BMI 27/6 32,8

    Har alltså gått ner 0,5 kg på sista veckan vilket är helt ok med tanke på att det varit midsommarhelg.
Svar på tråden Väger 100 kg påbörjar viktminskning 2/5 (min egen tråd)