• Äldre 6 May 17:04
    68269 visningar
    9 svar
    9
    68269

    Present till mamma 50 år

    Hej allihopa!

    Jag har ett problem. Min kära mor fyller 50 år om en vecka. Hon är just nu bortrest och kommer hem om cirka två veckor. Tills dess ska jag ha en present färdig. Hon har redan fått en ytterst dyr present av min kära far på resan. Min lillasyster och jag har köpt ett halsband som hon önskat sig. Nu till problemet. Vi vill gärna också ge henne något personligt. Genom åren har jag nästan enbart gett henne personliga presenter och min fantasi har därmed sinat. Därför behöver jag nu tips/inspiration till någon personlig present till min mors 50 årsdag. 

    Vi bor i villa och hon är mycket intresserad av trädgård. Hon har dock väldigt mycket i denna kategori. Hon är även väldigt förtjust i vår katt och köper en del saker kring honom.

    Saker som vi redan gett eller som jag på förhand vet att det inte kommer gå hem är:
    - Resa
    - SPA-weekend
    - Upplevelser (hon vill gärna välja dessa saker själv, pga. vissa anledningar)
    - Fotobok (redan gett)
    - Smycken (redan gett)

    Hoppas ni kan hjälpa mig! Tack på förhand! Glad 

  • Svar på tråden Present till mamma 50 år
  • Äldre 6 May 17:51
    #1

    Den här boken uppskattades mycket av en kattälskare jag känner: www.adlibris.com/se/product.aspx

  • Äldre 6 May 22:44
    #2

    Jag tror att något som ger henne lite njutning eller egentid är uppskattat i den åldern. Det beror ioförsig på hur hennes livsituation ser ut. Men en kurs kanske? Matlagningskurs, vinprovning eller en föreläsning om tex katter? Om du vill ge något ni gör tillsammans så kanske en kort kurs i drejning eller silversmide kan gå hem? Har ni några gemensamma intressen kanske du kan spinna vidare på dem? lycka till!!!!

  • Äldre 6 May 22:52
    #3

    Kanske något som ni kan göra alla tre? Du, din syster och din mamma... en tjej-grej? Kan ju vara allt möjligt... övernattning och teater i nån stad... eller kanske shopping och övernattning... eller kanske en fin middag någonstans. Kvalitets-tid med någon trevlig aktivitet. :)

  • bradfi­eld
    Äldre 6 May 22:54
    #4

    Tycker det är svårt att ge just 50-års presenter eftersom de ofta har allt, om man själv har mycket sämre ekonomi. Min pappa fyllde 50 förra året. Han är en sån som kan köpa precis vad han vill när han vill och inte har några direkta intressen. Han spenderade sin 50-årsdag i London så vi bokade in honom på en av Gordon Ramsays restauranger där, det var uppskattat. 

    Bor hon i eller i närheten av någon av våra större städer så finns det kanske nån fin restaurang som ni kan ta henne till, eller boka ett bord åt henne och din pappa på.  

  • bradfi­eld
    Äldre 6 May 22:54
    #5

    Oj såg nu att upplevelse inte var ett alternativ, styk vad jag sa xD

  • Äldre 19 Oct 16:37
    #6

    Jag skulle gett personliga smycken , typ som graverade smycken osv... 

  • Äldre 19 Oct 16:44
    #7
    Elin e skrev 2013-10-19 16:37:28 följande:
    Jag skulle gett personliga smycken , typ som graverade smycken osv... 
    http://www.jabbo.se/graveradesmycken/

    :)
  • Äldre 2 Feb 22:53
    #8
    Här hittar du många bra tips: http://presenttips.sweglo.com/50-ars-present/
Svar på tråden Present till mamma 50 år