• Anonym (krist­en)
    Äldre 3 Jun 11:14
    20452 visningar
    221 svar
    221
    20452

    Oskuld före äktenskapet

    Hej undrar bara om ni killar skulle kunna tänka er att dejta en oskuld samt vänta på henne tills ni är gifta ?
    undrar också om det finns andra tjejer kristna eller muslimer /ateister som funderar på att vänta eller bara forfarande är oskuld av ngn annan andledning , själv så vill jag vänta eftersom jag är kristen , undrar bara hur vanligt det är i sverige tex..?? 

  • Svar på tråden Oskuld före äktenskapet
  • Äldre 10 Jun 18:34

    Förspelet är bättre, vi tar längre tid innan vi kommer igång. Ta dig tiden, och utforsk henne ordentligt, prova dig fram tills du hittar vad hon gillar. Vet inte hur eran religion känner för leksaker?

    Jag upptäckte inte hur otrolig min orgasmkapacitet är för jag hittade en man dom tänder just på kvinnans orgasm. Och nu är jag nog förstörd för alla andra män för all tid. :D

  • Anonym (Har väntat­)
    Äldre 10 Jun 18:39
    Lilje skrev 2013-06-10 18:34:03 följande:
    Förspelet är bättre, vi tar längre tid innan vi kommer igång. Ta dig tiden, och utforsk henne ordentligt, prova dig fram tills du hittar vad hon gillar. Vet inte hur eran religion känner för leksaker?

    Jag upptäckte inte hur otrolig min orgasmkapacitet är för jag hittade en man dom tänder just på kvinnans orgasm. Och nu är jag nog förstörd för alla andra män för all tid. :D
    Leksaker är väl inget förbjudet, men vi har inte använt det. Det är förstås spännande men det åter står att se om vi kommer dit nån gång eller om det får förbli en outnyttjad möjlighet. Tipset att göra mera av förspelet och försöka få henne att komma då ska jag ta till mig.

    Härligt att du har hittat en man som har fått fram din fulla orgasmkapacitet.
  • Äldre 10 Jun 18:42

    Ni har hela livet framför er att prova på allt möjligt ni vill testa ihop, och som du redan har upptäckt blir det bara bättre och bättre.

    Kan också säga att sex med någon man känner och litar på nästan alltid är otroligt mycket bättre än med någon random person från krogen. Man kan släppa loss mer. :)

  • Anonym (Har väntat­)
    Äldre 10 Jun 18:46
    Lilje skrev 2013-06-10 18:42:24 följande:
    Ni har hela livet framför er att prova på allt möjligt ni vill testa ihop, och som du redan har upptäckt blir det bara bättre och bättre.

    Kan också säga att sex med någon man känner och litar på nästan alltid är otroligt mycket bättre än med någon random person från krogen. Man kan släppa loss mer. :)
    Här sammanfaller väl tankarna lite med idén om sex inom äktenskapet.... Att sexet blir bättre inom ramen för en kärleksfull relation än med en tillfällig partner. Tyvärr har inte min frus erfarenheter hittills lyckats bevisa den teorin fullt ut...
  • Äldre 10 Jun 18:51
    Anonym (Har väntat) skrev 2013-06-10 18:46:04 följande:
    Här sammanfaller väl tankarna lite med idén om sex inom äktenskapet.... Att sexet blir bättre inom ramen för en kärleksfull relation än med en tillfällig partner. Tyvärr har inte min frus erfarenheter hittills lyckats bevisa den teorin fullt ut...
    Är din frus tidigare erfarenheter enbart med tillfälliga partners?

    Det är klart din teori inte bevisats, det kan den göra först när andra kriterier för bra sex är uppfyllda till samma nivå som vid din frus tidigare upplevelser. Ge det tid och utnyttja tiden väl.
    Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • Anonym (Har väntat­)
    Äldre 10 Jun 19:02
    Tom Araya skrev 2013-06-10 18:51:08 följande:
    Är din frus tidigare erfarenheter enbart med tillfälliga partners?

    Det är klart din teori inte bevisats, det kan den göra först när andra kriterier för bra sex är uppfyllda till samma nivå som vid din frus tidigare upplevelser. Ge det tid och utnyttja tiden väl.
    Ja, fyra enstaka tillfällen med ny partner varje gång, det är allt...  Men det var erfarna män som kunde sin sak. Inte enkelt att uppfylla de nivåerna vad gäller den rent fysiska njutningen.
  • Anonym (Har väntat­)
    Äldre 10 Jun 19:09
    Scarlet 0007 skrev 2013-06-10 17:27:42 följande:
    Det ligger nära till hands, som Ararya var inne på, att hon kanske inte fått orgasm alls, ever med dig annars. Om hon inte satt inne med vetskapen om att 1) Jag KAN få orgasm 2) Jag vill inte vara utan den 3) Jag kan arbeta tillsammans med min partner för att nå dit, jag behöver inte nöja mig med "in-ut-sprut-slut". Du var ju inne på att det såg ut så i början av ert sexliv, om jag inte minns fel. Och ja, så ser det ut för många av oss i början. Killar vet inte vad tjejer vill ha och tjejer har inte vett att kräva något och de kanske inte ens vet själva vad det är de vill ha. Svår kombo, helt enkelt.
    Det är möjligt att det hade gått som du säger. Det hade varit trist. Också för mig är det en stor skillnad på sexlivet nu när hon kan få orgasm jämfört med när hon inte fick. Även om vi har sex sällan och hon får orgasm bara ibland.

    Ändå vill jag tro att det ska gå att få ett bra sexliv också för par som båda är varandras första. Det har framkommit en del exempel på det här i tråden. Det är säkert väldigt olika på hur det lyckas.
  • Anonym (Har väntat­)
    Äldre 12 Jun 08:47
    Anonym (väntat) skrev 2013-06-09 10:34:29 följande:
    Det finns de som säger att det inte är ok med oralsex eller stimulans med handen och de som säger att det är ok. Äktenskapet är väldigt viktigt inom judendomen och det som anses stärka äktenskapet är positivt. Sex är en av de viktigaste sakerna som stärker och håller ihop äktenskapet och därför finns det många som anser att allt som man och hustru vill göra med varandra är ok, också oralsex och även om det leder till utlösning utanför kvinnan. Det enda som inte är ok är porr, även om makarna vill titta på det tillsammans. Då blandar man likom in andra personer i ens sexliv och risken är stor att dessa bilder med dessa personer tar över, i alla fall temporärt. Fokus ska alltid bara ligga på maken/makan, man ska inte fantisera om andra personer.

    Min man och jag har båda läst "Kosher Sex" och "Kosher Sutra" av Rabbi Shmuley Boteach och tycker han har en mycket bra inställning till sex. Kan rekommendera dem  Böckerna vänder sig inte bara till judar. 
    Dessa böcker, handlar de mera om sexualitetens roll för människan och äktenskapet, eller handlar det också om konkreta saker, hur man gör det så skönt som möjligt för sin partner?

    Intressant att det är en så öppen inställning till oralsex inom judendomen. Inom den traditionella kristna sexualmoralen uppfattar jag att det har varit en negativ inställning. Min fru var helt emot det i början.
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 12 Jun 10:40

    Jag väntade inte på att jag och min partner skulle gifta oss, men jag väntade en stund in i förhållandet tills jag kände att det var vi två. Vi träffades på sensommaren, började flirta under hösten och under vintern såg vi oss som tillsammans. Framåt våren hade vi sex för första gången (jag oskuld, inte han). Tycker det var riktigt fint att han väntade tills det kändes rätt för mig.

    Jag vet inte om jag hade väntat på sex innan äktenskap, dels för att jag själv inte tror på äktenskap (skulle aldrig gifta mig), dels för att jag skulle vilja känna att jag och min partner hade ett välfungerande sexliv innan vi gifte oss. Tänk om man skulle gifta sig och sexet inte alls skulle funka och man var sittandes där med en partner som man lovat att spendera hela sitt liv med.

  • Äldre 16 Nov 09:51

    Lyssna på det här

  • Anonym (Har väntat­)
    Äldre 18 Nov 15:26

    31-årig OS-idrottare som väntar till giftermålet. Det är tufft men det går, är budskapet:

       http://waitingtillmarriage.org/olympic-athlete-lolo-jones-virgin-and-waiting-till-marriage/

  • Äldre 30 Jan 01:42

    Jag och min man var oskuld när vi gifte oss och vi är troende varandra.

    Det är den renaste och vackraste kärleken man kan ha.

    Vi är muslimer Alhamdullah och vi följer koranen att man ska

    vara ren , trogen, snäll mot andra, man ska hjälpa fattiga människor , man ska

    inte skada någon människa eller djur.

    De som skadar eller sårar andra och kallar sig muslimer är inte

    muslimer för de följer inte koranen

  • Anonym (Har väntat­)
    Äldre 30 Jan 11:46
    Donia93 skrev 2016-01-30 01:42:52 följande:

    Jag och min man var oskuld när vi gifte oss och vi är troende varandra.

    Det är den renaste och vackraste kärleken man kan ha.

    Vi är muslimer Alhamdullah och vi följer koranen att man ska

    vara ren , trogen, snäll mot andra, man ska hjälpa fattiga människor , man ska

    inte skada någon människa eller djur.

    De som skadar eller sårar andra och kallar sig muslimer är inte

    muslimer för de följer inte koranen


    Spännande. Hur gamla var ni när ni gifte er? Kände ni er mycker nervösa inför debuten?
  • Anonym (Har väntat­)
    Wed 8 May 2019 09:11
    Anonym (Har väntat) skrev 2013-11-18 15:26:07 följande:

    31-årig OS-idrottare som väntar till giftermålet. Det är tufft men det går, är budskapet:

       http://waitingtillmarriage.org/olympic-athlete-lolo-jones-virgin-and-waiting-till-marriage/


    Lolo Jones väntar visst ännu, enligt vad som framgår i media.

    Hur går det för TS? Har det blivit sex eller äktenskap eller bådadera?
  • Anonym (Micke­)
    Thu 9 May 2019 05:27

    Vi väntade. Dels pga vår kristna tro, men också pga att vi är konservativa.

  • Anonym (Har väntat­)
    Thu 9 May 2019 08:30
    Anonym (Micke) skrev 2019-05-09 05:27:07 följande:

    Vi väntade. Dels pga vår kristna tro, men också pga att vi är konservativa.


    Hur gamla var ni när ni gifte er? Hur länge var ni tillsammans före?
  • Anonym (Micke­)
    Thu 9 May 2019 10:22
    Anonym (Har väntat) skrev 2019-05-09 08:30:31 följande:

    Hur gamla var ni när ni gifte er? Hur länge var ni tillsammans före?


    Vi var 25 och 22 när vi gifte oss och hade då varit tillsammans i sex år.
  • Anonym (Har väntat­)
    Thu 9 May 2019 12:10
    Anonym (Micke) skrev 2019-05-09 10:22:26 följande:
    Vi var 25 och 22 när vi gifte oss och hade då varit tillsammans i sex år.
    Oj, imponerande att vänta så länge. Det måste ha varit jobbigt många gånger?
  • Thu 9 May 2019 13:36

    Oskuldens existens är en stor dumhet.

    Skulle görna vara med en oskuld men hon skulle inte få vara det länge ihop med mej.

    Att spara sin debut är bara mega korkat och speciellt när påhittet ær av religiös orsak.

    Tänk vad mycket religion förstör i osäkra och manipullerade huvuden.

    Känner ett religiöst par där hon sparade sig men de hade massor av analsex istället.

    TS : Kom och hälsa på mej så att jag får prata förnuft med dej.

  • Anonym (Micke­)
    Fri 10 May 2019 08:44
    Anonym (Har väntat) skrev 2019-05-09 12:10:26 följande:

    Oj, imponerande att vänta så länge. Det måste ha varit jobbigt många gånger?


    Nja, det kändes ju så meningsfullt och det var lättare när man tänkte på att det inte är för alltid. Dessutom var vi ju intima på andra sätt (kramar, hångel, allmänt kel).
Svar på tråden Oskuld före äktenskapet