• Anonym (krist­en)
    Äldre 3 Jun 11:14
    20612 visningar
    221 svar
    221
    20612

    Oskuld före äktenskapet

    Hej undrar bara om ni killar skulle kunna tänka er att dejta en oskuld samt vänta på henne tills ni är gifta ?
    undrar också om det finns andra tjejer kristna eller muslimer /ateister som funderar på att vänta eller bara forfarande är oskuld av ngn annan andledning , själv så vill jag vänta eftersom jag är kristen , undrar bara hur vanligt det är i sverige tex..?? 

  • Svar på tråden Oskuld före äktenskapet
  • Äldre 3 Jun 11:33
    #1

    Skulle inte kunna vänta så länge....Tungan ute

  • Äldre 3 Jun 11:46
    #2

    Jag skulle väl rent teoretiskt kunna tänka mig att vänta om allt annat kändes perfekt, sen om frustrationen skulle bli för stor eller inte kan jag inte svara på då jag saknar den erfarenheten.

    Men jag skulle nog även vara lite orolig för hennes "förmågor", jag vet nämligen att en tjej som testat lite olika saker och skaffat sig en del erfarenhet uppfattas som "bättre i sängen" av mig. Kan ju såklart finnas undantag, men jag har inte stött på något sådant.

  • Matte7­2
    Äldre 3 Jun 11:58
    #3

    Jag skulle ha svårt att ta steget att gifta mig med någon som jag inte varit intim med, men självklart ska man aldrig säga aldrig.

  • MrX
    Äldre 3 Jun 12:15
    #4

    Inga problem. Så länge man inte är gift då så kan man knulla andra.

  • Anonym (Har väntat­)
    Äldre 3 Jun 12:18
    #5

    I princip skulle jag kunna vänta. Sen är det en annan sak om jag (eller hon!) i praktiken skulle klara av att hålla sig. Min fru har grundinställningen att sex tillhör äktenskapet, men trots att hon var starkt inställd på att följa denna linje misslyckades hon och hade haft sex med flera män när vi träffades. Vi väntade i alla fall tills vi förlovade oss, så det blev nästan ett års sällskapande utan sex. En jättefin tid, men visst var det svårt många gånger för oss båda att inte gå för långt.

  • Anonym (vänta­t)
    Äldre 3 Jun 12:19
    #6

    Jag väntade också tills vi var gifta; jag är judinna. Min man ville också vänta, så det var inga problem. Nu har vi ett underbart äktenskap och är mycket lyckliga Får ofta kommentarer som "Men känner du inte att du har missat något?" eller "Är det inte en hemsk tanke att bara älska med en enda person i hela ditt liv?", men jag känner inte alls så. Vi passar perfekt ihop och jag saknar inget!

  • Anonym (EB)
    Äldre 3 Jun 12:24
    #7

    Fast om man nu är oskuld innan bröllop eftersom man är kristen så är saker som att man inte kan vänta eller osäker på tjejen "förmågor" inte riktigt relevant eftersom man faktiskt har en annan syn på sex och förhållanden. Hos en kristen ligger inte sexuella behovet först utan allt har en djupare grund vilket är det som gör sex speciellt. 

    Så TS, om du är kristen antar jag att du bara vill vara med en kristen man eftersom allt annat antagligen bara kommer leda till problem. Så svårigheten är väl att hitta någon som känner som dig och  när du väl gör det kommer det ju inte bli några svårigheter. Hur många det är som är oskulder innan äkenskap är nog svårt att veta, men om du söker dig till andra kristna borde du hitta en hel del.

  • Anonym (Har väntat­)
    Äldre 3 Jun 12:30
    #8
    Anonym (väntat) skrev 2013-06-03 12:19:39 följande:
    Jag väntade också tills vi var gifta; jag är judinna. Min man ville också vänta, så det var inga problem. Nu har vi ett underbart äktenskap och är mycket lyckliga Får ofta kommentarer som "Men känner du inte att du har missat något?" eller "Är det inte en hemsk tanke att bara älska med en enda person i hela ditt liv?", men jag känner inte alls så. Vi passar perfekt ihop och jag saknar inget!
    Jag tror inta alls att man behöver ha haft flera partners för att kunna ha ett bra sexliv och äktenskap. Erfarenhet kan säkert vara bra och nyttig på olika sätt, men det viktiga är ändå vad man får av och ger åt varandra. Var din man också oerfaren när ni gifte er? Hur gamla var ni? Hur länge var ni tillsammans före giftermålet?
  • Anonym (vänta­t)
    Äldre 3 Jun 12:38
    #9
    Anonym (Har väntat) skrev 2013-06-03 12:30:00 följande:
    Jag tror inta alls att man behöver ha haft flera partners för att kunna ha ett bra sexliv och äktenskap. Erfarenhet kan säkert vara bra och nyttig på olika sätt, men det viktiga är ändå vad man får av och ger åt varandra. Var din man också oerfaren när ni gifte er? Hur gamla var ni? Hur länge var ni tillsammans före giftermålet?

    Jag tror att erfarenhet till och med kan vara negativt (fast så behöver det så klart inte nödvändigtvis vara). Har man haft flera sexpartners, så är det naturligt att man jämför - är båda oskuld, så möter man varandra på ett annat sätt, helt utan att jämföra och döma. Man upptäcker allt tillsammans, vilket får en att bli riktigt sammansvetsad.

    Min man var också oerfaren när vi gifte oss som 22-åringar. Före giftermålet hade vi varit tillsammans i två år (vilket är länge i våra kretsar - man gifter sig oftast snabbare än så).  
  • Anonym (Har väntat­)
    Äldre 3 Jun 12:47
    #10
    Anonym (väntat) skrev 2013-06-03 12:38:13 följande:

    Jag tror att erfarenhet till och med kan vara negativt (fast så behöver det så klart inte nödvändigtvis vara). Har man haft flera sexpartners, så är det naturligt att man jämför - är båda oskuld, så möter man varandra på ett annat sätt, helt utan att jämföra och döma. Man upptäcker allt tillsammans, vilket får en att bli riktigt sammansvetsad.

    Min man var också oerfaren när vi gifte oss som 22-åringar. Före giftermålet hade vi varit tillsammans i två år (vilket är länge i våra kretsar - man gifter sig oftast snabbare än så).  
    Ok. Skönt att kunna gifta sig så pass ung, om man ska vänta. Själv var jag 29 och oerfaren när vi förlovade oss. Min fru är lika gammal, men hon var då erfaren sen ett par år. Är det vanligt i judiska kretsar, i Sverige i dag, att man väntar med sex?
Svar på tråden Oskuld före äktenskapet