• Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)
  • aprilbebisen
    elinos01 skrev 2013-06-22 23:29:48 följande:
    Tack :D Då hoppas jag på det :D Hur går det för alla annars? Har några symptom börjat avta? Lika varje dag?

    Lika mycket om inte mer... inte lika ont i ljumskarna så det är skönt. Själv då?
    Emelie 1987 skrev 2013-06-22 23:32:56 följande:
    Den här tråden har jag missat.  Hej hej! Väntar mitt tredje barn den 7 februari.  
    En man, två barn, tre älsklingar

    Hej här oxå :)
  • AC24

    Hej på er! Hoppas ni hade en härlig midsommar:) Mina små kort formade som hjärtan med rimmet i, blev en jättestor överraskning! haha mamma förstod inte men alla andra förstod på direkten :) Jag sitter och kollar hur långt gången jag är och jag får liksom inte ihop det helt... på måndag går jag in i vecka 6 dvs 5+0 men jag hade ägglossningen den 3e juni alt 4 juni (starkt utslag på ägglossningstest). Hur kan jag då gå in i vecka 5+0??

    Sorry om jag förvirrar er lite men jag är själv väldigt förvirrad just nu... haha 

  • aprilbebisen
    AC24 skrev 2013-06-23 08:36:00 följande:
    Hej på er! Hoppas ni hade en härlig midsommar:) Mina små kort formade som hjärtan med rimmet i, blev en jättestor överraskning! haha mamma förstod inte men alla andra förstod på direkten :) Jag sitter och kollar hur långt gången jag är och jag får liksom inte ihop det helt... på måndag går jag in i vecka 6 dvs 5+0 men jag hade ägglossningen den 3e juni alt 4 juni (starkt utslag på ägglossningstest). Hur kan jag då gå in i vecka 5+0?? Sorry om jag förvirrar er lite men jag är själv väldigt förvirrad just nu... haha 

    Va kul med korten :) man kan kolla vecka oxå genom att fylla i när man hade äl tror jag
  • AC24
    aprilbebisen skrev 2013-06-23 08:42:02 följande:

    Va kul med korten :) man kan kolla vecka oxå genom att fylla i när man hade äl tror jag
    Jag har kollat med att fylla i när man hade ägglossning men det ger samma resultat ;P dvs 4+ nånting...men borde ju va 3+ haha... aja.. jag får fråga barnmorskan sen lr nåt :P när man läser om veckorna är det då räknat utifrån hur barnmorskorna räknar graviditeten då? dvspå måndag borde jag väl kunna läsa om utveckling vecka 6 även fast jag är i 5+0?
  • Hallonfrossa

    AC24: de räknar ju att graviditeten börjar på senaste mensens första dag så oftast har man varit gravid i 2 veckor den dagen befruktningen sker, blev sedan bebis till så är den ju yngre, så bebis är väll då ca: 3veckor och 6dagar gammal mesans dig graviditet i så fall är två veckor till alltså 5veckor och 6 dagar :) så har jag för mig att det är haha hoppas ni förstod vad jag menade :)

  • Hallonfrossa

    AC24: Ser att jag skrev fel, 2+ 6 ska det vara på fostret och då 4+6 på din graviditet haha är lite trött och snurrig ;)

  • aprilbebisen
    AC24 skrev 2013-06-23 08:51:53 följande:
    Jag har kollat med att fylla i när man hade ägglossning men det ger samma resultat ;P dvs 4+ nånting...men borde ju va 3+ haha... aja.. jag får fråga barnmorskan sen lr nåt :P när man läser om veckorna är det då räknat utifrån hur barnmorskorna räknar graviditeten då? dvspå måndag borde jag väl kunna läsa om utveckling vecka 6 även fast jag är i 5+0?

    Hehe ja fråga din bm dom går efter första dagen sista mensen iaf. Ja vecka 5 + då kan man läsa från vecka 6 det gör ju alla appar :p
  • MissFörstånd

    Elinos - Innan jag plussat hade jag jätteont i fogarna (varit sjukskriven mina tidigare grav pga detta), det var då min första misstanke kom men när jag hade plussat så liksom försvann alla symptom. Kollade i torsdags och jodå jag är fortfarande gravid . Men jag känner ingenting! Mår toppen, inte ont! Lite trött, men det kan jag ta .

  • AC24
    Hallonfrossa skrev 2013-06-23 09:29:05 följande:
    AC24: de räknar ju att graviditeten börjar på senaste mensens första dag så oftast har man varit gravid i 2 veckor den dagen befruktningen sker, blev sedan bebis till så är den ju yngre, så bebis är väll då ca: 3veckor och 6dagar gammal mesans dig graviditet i så fall är två veckor till alltså 5veckor och 6 dagar :) så har jag för mig att det är haha hoppas ni förstod vad jag menade :)
    Jo alltså jag vet att bm räknar grav från mensen första dag och jag är ju i vecka 5 nu (4+6) 4+6 är ju räknat från ägglossning/befruktning.. och jag vet att min ägglossning var den 3-4 juni.. och om jag räknar veckorna efter det så borde jag ju gå in i vecka 4+0.. men enligt familjeliv så går jag in i 5+0... det är det som jag blir lite förvirrad över... haha
  • AC24
    AC24 skrev 2013-06-23 11:01:30 följande:
    Jo alltså jag vet att bm räknar grav från mensen första dag och jag är ju i vecka 5 nu (4+6) 4+6 är ju räknat från ägglossning/befruktning.. och jag vet att min ägglossning var den 3-4 juni.. och om jag räknar veckorna efter det så borde jag ju gå in i vecka 4+0.. men enligt familjeliv så går jag in i 5+0... det är det som jag blir lite förvirrad över... haha
    .. Och eftersom jag vet att befruktningen skedde 3-4 juni så borde jag kanske läsa om fostrets utveckling vecka 5 istället för 6? eller kan man lita på att det är 5+0 som jag går in i nu på måndag? :) 
Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)