• Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)
  • Hallonfrossa

    Aprilbebis: de brukar göra så här, vårat sjukhus är känt för långa väntetider och sämre vård tyvärr, men sen är det väll även för att det är mitt 3:e barn så det blir inget hälsosamtal eller läkarbesök heller, fick inte det med andra barnet heller, sen blir det längre mellan besöken, fick inget rul förens i vecka 22 förra gången så jag förväntar mig inte så mycket ;)

  • aprilbebisen
    Hallonfrossa skrev 2013-06-24 09:42:22 följande:
    Aprilbebis: de brukar göra så här, vårat sjukhus är känt för långa väntetider och sämre vård tyvärr, men sen är det väll även för att det är mitt 3:e barn så det blir inget hälsosamtal eller läkarbesök heller, fick inte det med andra barnet heller, sen blir det längre mellan besöken, fick inget rul förens i vecka 22 förra gången så jag förväntar mig inte så mycket ;)

    Va tråkigt. Detta är mitt andra barn och vi ska på inskrivning den 11/7 så är väl i vecka 9 kanske 10? Då orkar ej räkna mitt huvud funlar ej hehe. Men i sådan situation som du är i så kanske det är bra att inte förvänta sig så mycket. Då kanske du blir positivt överraskad :) får man fråga vilket sjukhus det är?
  • Hallonfrossa
    aprilbebisen skrev 2013-06-24 10:40:12 följande:

    Va tråkigt. Detta är mitt andra barn och vi ska på inskrivning den 11/7 så är väl i vecka 9 kanske 10? Då orkar ej räkna mitt huvud funlar ej hehe. Men i sådan situation som du är i så kanske det är bra att inte förvänta sig så mycket. Då kanske du blir positivt överraskad :) får man fråga vilket sjukhus det är?
    Jag vill inte säga det ännu då jag inte gått ut med min graviditet och det är ett ganska så litet samhälle här :)
    men det ligger i södermanland i alla fall :)
    ja det brukar bli bra i slutändan, ganska så skönt att slippa vanka upp och ner till sjukhuset på kontroller hela tiden, det blir ju rätt tungt i slutet ;) 
  • elinos01

    Ååh. Hjärnan går på högvarv. Ska på vul imorgon pga konstiga flytningar. Just nu mår jag så himla illa och har så ömma bröst att jag vill gråta. Hoppa allt är bra sär inne för den lilla.

  • aprilbebisen
    Hallonfrossa skrev 2013-06-24 10:53:24 följande:
    Jag vill inte säga det ännu då jag inte gått ut med min graviditet och det är ett ganska så litet samhälle här :) men det ligger i södermanland i alla fall :) ja det brukar bli bra i slutändan, ganska så skönt att slippa vanka upp och ner till sjukhuset på kontroller hela tiden, det blir ju rätt tungt i slutet ;) 

    Ja då förstår jag att du inte vill säga :) ja täta kontroller är extremt jobbigt vi har 20 min utan trafik till sjukhuset pch i slutet på förra graviditeten så ba vi tvungen att vara inne varje dag o nästan en vecka och sen veckan efter var annan dag och så var det tills min dotter föddes
  • Hallonfrossa
    aprilbebisen skrev 2013-06-24 11:05:30 följande:

    Ja då förstår jag att du inte vill säga :) ja täta kontroller är extremt jobbigt vi har 20 min utan trafik till sjukhuset pch i slutet på förra graviditeten så ba vi tvungen att vara inne varje dag o nästan en vecka och sen veckan efter var annan dag och så var det tills min dotter föddes
    usch du det där lät inget vidare, ja det kan jag förstå att det är tjatigt, hoppas ni slipper det denna gång.
    det räcker med en gång var eller varannan vecka ;) 
  • aprilbebisen
    elinos01 skrev 2013-06-24 11:00:23 följande:
    Ååh. Hjärnan går på högvarv. Ska på vul imorgon pga konstiga flytningar. Just nu mår jag så himla illa och har så ömma bröst att jag vill gråta. Hoppa allt är bra sär inne för den lilla.

    Hoppas det går bra lycka till
  • Hallonfrossa
    elinos01 skrev 2013-06-24 11:00:23 följande:
    Ååh. Hjärnan går på högvarv. Ska på vul imorgon pga konstiga flytningar. Just nu mår jag så himla illa och har så ömma bröst att jag vill gråta. Hoppa allt är bra sär inne för den lilla.
    lycka till, allt är nog bra ska du se :)
Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)