• Anonym (TS)
    Äldre 18 Jul 12:57
    19621 visningar
    20 svar
    20
    19621

    Få tillbaka raderade meddelanden?

    Är det möjligt att få tillbaka gamla sms, fb-meddelanden och mail?

  • Svar på tråden Få tillbaka raderade meddelanden?
  • Äldre 18 Jul 13:05
    #1

    Sms, ja. FB, nja. Mail, ja.


    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 18 Jul 13:08
    #2
    SvenGlen skrev 2013-07-18 13:05:56 följande:
    Sms, ja. FB, nja. Mail, ja.



    Hur kan man göra det här? Och varför "nja" på FB?
  • Anonym (.)
    Äldre 18 Jul 13:13
    #3

    Det beror på om det är din dator och din telefon, eller om du vill snoka på någon annan.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 18 Jul 13:15
    #4
    Anonym (.) skrev 2013-07-18 13:13:12 följande:
    Det beror på om det är din dator och din telefon, eller om du vill snoka på någon annan.



    Hur är det relevant?
  • Äldre 18 Jul 13:19
    #5
    Anonym (TS) skrev 2013-07-18 13:08:21 följande:


    Hur kan man göra det här? Och varför "nja" på FB?
    Är det mobil eller dator?

    Nja på FB eftersom meddelandet där bara är en post i en databas. Ev att man kan fiska upp nån cache av sidan om den öppnades i en browser på en dator, men om meddelandet öppnade i en app på en mobil så är det nog svårare.

    Är det din man du ska snoka hos?
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 18 Jul 13:25
    #6
    SvenGlen skrev 2013-07-18 13:19:58 följande:
    Är det mobil eller dator?

    Nja på FB eftersom meddelandet där bara är en post i en databas. Ev att man kan fiska upp nån cache av sidan om den öppnades i en browser på en dator, men om meddelandet öppnade i en app på en mobil så är det nog svårare.

    Är det din man du ska snoka hos?



    fb-meddelanden har öppnats från en dator och samma med mailen.

    Väldigt lång historia som känns onödig att dra upp men han är medveten om detta och vill göra det för att motbevisa mina misstankar. (Vill inte höra något i stil med "lita på honom", komplicerad historia som sagt.)
  • Äldre 18 Jul 13:27
    #7
    Anonym (TS) skrev 2013-07-18 13:25:20 följande:



    fb-meddelanden har öppnats från en dator och samma med mailen.

    Väldigt lång historia som känns onödig att dra upp men han är medveten om detta och vill göra det för att motbevisa mina misstankar. (Vill inte höra något i stil med "lita på honom", komplicerad historia som sagt.)
    Googla på något i stil med "recover deleted mail messages" och så namnet på mailtjänsten, tex gmail eller outlook eller liknande. Likadant med FB, men där är jag tveksam.
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 18 Jul 13:30
    #8
    SvenGlen skrev 2013-07-18 13:27:47 följande:
    Googla på något i stil med "recover deleted mail messages" och så namnet på mailtjänsten, tex gmail eller outlook eller liknande. Likadant med FB, men där är jag tveksam.



    Tack för tipsen! Hur var det med sms då?
  • Äldre 18 Jul 13:42
    #9

    Om man tar bort meddelanden på Facebook, genom att trycka på krysset så sparar alla konversationer i "arkiverade meddelanden". Så kolla den mappen. Kan ju va så att det har missats.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 18 Jul 13:44
    #10
    elinmaria87 skrev 2013-07-18 13:42:56 följande:
    Om man tar bort meddelanden på Facebook, genom att trycka på krysset så sparar alla konversationer i "arkiverade meddelanden". Så kolla den mappen. Kan ju va så att det har missats.



    Tack för tipset! Tyvärr har han rensat även där..
  • Äldre 18 Jul 13:47
    #11
    Anonym (TS) skrev 2013-07-18 13:30:09 följande:


    Tack för tipsen! Hur var det med sms då?
    Inte riktigt lika lätt. Beror på typ av mobil och vilken app man använder för att ta emot meddelanden. I vissa fall kan man lösa det själv, i andra får man skicka in mobilen till speciella företag. Det ligger nåt i Skövde-trakten som polisen brukar använda sig av för att få fram raderad info från lagringsenheter.
    Kan ju kanske gå om abonnenten kontaktar operatören också.
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 18 Jul 13:54
    #12
    SvenGlen skrev 2013-07-18 13:47:18 följande:
    Inte riktigt lika lätt. Beror på typ av mobil och vilken app man använder för att ta emot meddelanden. I vissa fall kan man lösa det själv, i andra får man skicka in mobilen till speciella företag. Det ligger nåt i Skövde-trakten som polisen brukar använda sig av för att få fram raderad info från lagringsenheter.

    Kan ju kanske gå om abonnenten kontaktar operatören också.



    Får försöka lösa det! Nu vet jag iallafall vart jag kan vända mig, tack!
  • Äldre 18 Jul 13:54
    #13
  • Anonym (654)
    Äldre 18 Jul 15:04
    #14
    SvenGlen skrev 2013-07-18 13:27:47 följande:
    Googla på något i stil med "recover deleted mail messages" och så namnet på mailtjänsten, tex gmail eller outlook eller liknande. Likadant med FB, men där är jag tveksam.
    Det går inte att få fram borttagna mail om de är borta från "papperskorgen", varken på hotmail eller gmail. TS, är det du fråm den andra tråden? Har du gjort som jag föreslog och kollat kontaktlistan? Även om man inte "lagt till" en kontakt så finns de där i Gmail.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 18 Jul 15:09
    #15
    Anonym (654) skrev 2013-07-18 15:04:20 följande:
    Det går inte att få fram borttagna mail om de är borta från "papperskorgen", varken på hotmail eller gmail. TS, är det du fråm den andra tråden? Har du gjort som jag föreslog och kollat kontaktlistan? Även om man inte "lagt till" en kontakt så finns de där i Gmail.



    Nej jag har inte gjort någon annan tråd!
  • Äldre 18 Jul 15:12
    #16
    Anonym (654) skrev 2013-07-18 15:04:20 följande:
    Det går inte att få fram borttagna mail om de är borta från "papperskorgen", varken på hotmail eller gmail. 
    Sant. Uttryckte mig lite klantigt. Det jag tänkte på var att man kan få tillbaks det om man har hämtat mailen till en lokal mailklient.
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Anonym (654)
    Äldre 18 Jul 15:12
    #17
    Anonym (TS) skrev 2013-07-18 15:09:21 följande:


    Nej jag har inte gjort någon annan tråd!
    Ok. Men SvenGlen har iaf fel vad gäller mail. De går inte om de inte ligger kvar i papperskorgen.
     https://support.google.com/mail/answer/78353?hl=sv

    http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/outlook/recover-deleted-messages
  • Äldre 18 Jul 15:13
    #18
    Anonym (654) skrev 2013-07-18 15:12:24 följande:
    Ok. Men SvenGlen har iaf fel vad gäller mail. De går inte om de inte ligger kvar i papperskorgen.
     support.google.com/mail/answer/78353?hl=sv

    windows.microsoft.com/sv-se/windows/outlook/r...
    Hahaha, rub it in.
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Anonym (654)
    Äldre 18 Jul 15:14
    #19
    SvenGlen skrev 2013-07-18 15:13:25 följande:
    Hahaha, rub it in.
    :P
    Vi postade samtidigt :) Ville bara länka så TS kunde läsa. 
  • Anonym (Ta hand om dig)
    Äldre 19 Jul 10:07
    #20
    Anonym (TS) skrev 2013-07-18 12:57:56 följande:
    Är det möjligt att få tillbaka gamla sms, fb-meddelanden och mail?
    Tänker inte döma dig, men om det har gått så här långt att du behöva snoka resp återställa hans konversation för att få fram sanningen, är det nog högt på tiden att du ta dig en funderare om inte du tjänar bättre än så. Ta hand om dig!
Svar på tråden Få tillbaka raderade meddelanden?