• Äldre 24 Jul 17:31
    173036 visningar
    46 svar
    46
    173036

    Vilken säng är den bästa?

    Det är dags för sängköp och det är SVÅRT att veta vilken säng som är bäst och mest prisvärd! Har lovat mig att aldrig mer köpa IKEA-säng men en jag testat var ritkigt skön. Och prisvärt är det ju verkligen där. Har också fallit för Carpe Diem men eftersom de är svindyra och inte zonindelade är ju risken att de blir lite hängmatteformade med tiden och behöver bytas ut efter några år - inte så prisvärt. Gillade också Jensens dyraste (60 000 kr, så mycket tänker jag nog inte spendera). Skulle gärna vilja ha en bredare dubbelsäng och då finns ju Ana sängar till ett hyfsat pris. Men jag vet inte om jag tycker att de är tillräckligt sköna.

    Hästens går bort eftersom jag är allergisk mot hästar.

    Har också funderat på Kinnabäddden som är rätt billig via sajten Sleepo, men har aldrig haft möjlighet att testa dom.

    Men bäst i känsla är absolut Carpe Diem. Och på andra plats kommer Jensen.

    Så har ni några tips? 


    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Svar på tråden Vilken säng är den bästa?
  • Äldre 24 Jul 17:36
    #1

    Ingen sängofil i krokarna?


    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Äldre 24 Jul 17:50
    #2

    Puffar lite till...


    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Äldre 24 Jul 21:08
    #3

    Vi har Jensen och är jättenöjda. Vår kostade ca 30.000 så det var nog inte den dyraste modellen.

  • Äldre 24 Jul 21:18
    #4

    Vi har tempur säng skulle aldrig nyta bort den mot allt i världen, sen formar den sig efter ens kropp och då jag har problem med ryggen så klarar jag mig inte utan tempur så den är bäst i vårt fall. Gick på runt 22.000:- dubbelsäng plus tempurkuddar.

  • Äldre 24 Jul 21:19
    #5
    Loncelot skrev 2013-07-24 21:18:20 följande:
    Vi har tempur säng skulle aldrig nyta bort den mot allt i världen, sen formar den sig efter ens kropp och då jag har problem med ryggen så klarar jag mig inte utan tempur så den är bäst i vårt fall. Gick på runt 22.000:- dubbelsäng plus tempurkuddar.
    Byta skulle det självklart stå...
  • Äldre 24 Jul 21:40
    #6

    Enok och Thompson är ett nytt märke som kommit in i vissa Mio-butiker. Gjorda i Norge och helt underbara! Dessutom snygga! Lite billigare än Carpe Diem (som jag självklart rekommenderar förvisso). Lycka till!

  • Äldre 24 Jul 21:45
    #7

    Vi har en carpe diem. Är supernöjda. Kostade nästan 60 000 kr inkl ben och sänggavel. Men man brukar kunna pruta ner lite på priset. Vi betalade 50 000.

  • Äldre 24 Jul 21:51
    #8

    Har en Carpe diem sän koster köptes ca 2005 för en bra slant... Trodde att vi då skulle sova bra i den i MÅNGA ÅR, men nu letar vi efter ny säng då vi båda har ont i kroppen.. sängen har fler sättningar och aldrig mer en dyr säng.. Svaret från dem är att det blir så med åren & att en ny bäddmadrass hjälper.. 

    Så jag rekomenderar inte Carpe Diem!!
     

  • FOA
    Äldre 24 Jul 21:54
    #9

    Dux

  • Äldre 24 Jul 21:55
    #10

    Tack för tipsen!

    Mios sängar har jag testat och jag föll inte riktigt för dom. Det var en som var okej men jag minns inte vad den hette.

    Jag har läst om ett par som var jättebesvikna över just sättningar i Carpe Diem efter bara 5 år så det är ju en varningsklocka - de har ju bara pocketresår så jag tror att en zonindelad säng är att föredra. 

    Det finns en Jensen på rea nu för ca 18 000 men den var ju inte lika skön som den för 60 000! 


    Luck is what happens when preparation meets opportunity
Svar på tråden Vilken säng är den bästa?