• Äldre 31 Jul 14:39
    27840 visningar
    428 svar
    428
    27840

    Shape Up

    Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?


  • Svar på tråden Shape Up
  • Äldre 2 Aug 23:36
    #21

    Dag 3 klara jag mig på endast 6 75 kcal mycket stolt.

  • Äldre 3 Aug 08:14
    #22

    Nany: vad har du ätit då?

  • Äldre 3 Aug 11:38
    #23
    Nany skrev 2013-08-02 23:36:47 följande:
    Dag 3 klara jag mig på endast 6 75 kcal mycket stolt.

    Oj vad åt du då enl vlcd eller?
  • Äldre 3 Aug 18:48
    #24

    Jag åt frukost libabröd med smör gurka o tomat. Lunch 4DL ris med en vegetarisk haricots verts gryta. Middag en 1/2 nektarin med vatten melon o kaffe

  • Äldre 3 Aug 18:50
    #25

    Va är vlcd?

  • Äldre 3 Aug 18:52
    #26

    Dag 4 gick ej så bra -500 kcal. Men imon kör vi igång igen . Har även tappat 600grsm på 4 dagar

  • Äldre 3 Aug 21:47
    #27

    Vad är libabröd?

  • Längta­nsBlåa­Blomma
    Äldre 3 Aug 23:43
    #28

    Hej, jag kör också Shapeup sen en vecka! Först hade jag inställningen 1490 kcal / dag men nu har jag satt ribban högre eftersom jag med det antalet fick plats med lite för mycket onyttigt, så nu kör jag 1205 om dagen för att gå ner -0,9 kg/veckan. Jag tycker att det är svårt när man ska bedöma matens mängd i gram. Jag höftar väldigt mycket, har ingen våg och vill heller inte börja. Jag tänker att det viktigaste är att jag skriver i ungefärligt. Att jag t.ex. inte äter en pizza som i så fall skulle ta hela dagsbehovet, och hellre väljer godistabletter än mjölkchoklad en lördagskväll. Hur gör ni när ni anger mängden?
    Har ätit i snitt 1249 kcal/dagen den här veckan och det känns bra!


  • Äldre 4 Aug 11:34
    #29
    Volis skrev 2013-08-03 21:47:59 följande:
    Vad är libabröd?



    Det är libanesisk pitabröd. Finns på dem flesta matbutiker att köpa. Men det finns lite olika märken. Typ liba eller laziza
  • Äldre 4 Aug 11:46
    #30
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-08-03 23:43:32 följande:
    Hej, jag kör också Shapeup sen en vecka! Först hade jag inställningen 1490 kcal / dag men nu har jag satt ribban högre eftersom jag med det antalet fick plats med lite för mycket onyttigt, så nu kör jag 1205 om dagen för att gå ner -0,9 kg/veckan. Jag tycker att det är svårt när man ska bedöma matens mängd i gram. Jag höftar väldigt mycket, har ingen våg och vill heller inte börja. Jag tänker att det viktigaste är att jag skriver i ungefärligt. Att jag t.ex. inte äter en pizza som i så fall skulle ta hela dagsbehovet, och hellre väljer godistabletter än mjölkchoklad en lördagskväll. Hur gör ni när ni anger mängden?

    Har ätit i snitt 1249 kcal/dagen den här veckan och det känns bra!



    Hej vad kul att du hänger på här. Jag har köpt en digitala mat våg hemma som jag väger maten på. Dl mått behövs också för t ex ris o gryn. Det kan bli väldigt fel när man kör på ett ungefär. Vissa saker som har väldigt låg kcal kan man köra på ett ungefär som tex kallskuret skinka eller grönsaker. Skriv gärna hur det går för dig. Lycka till
Svar på tråden Shape Up